Digitaalinen markkinointi / Turun ammatti-instituutti (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4021110-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.12.2019 - 02.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.01.2020 - 01.08.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Kai Schleutker
- Opintojakso
- 4021110
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
• Toimiminen digitaalisessa markkinassa
• SEO ja SEM
• Sisältömarkkinointi
• Analytiikka
Tammikuu - maaliskuu 2020
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.
Sisältö
- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä
Opetusmenetelmät
Opintojaksot perustuvat digimarkkinoinnin tavoitteisiin ja keinoihin tutustumiseen sekä tiedon soveltaminen käytännön yrityscaseihin.
Opintojaksojen aikana opiskelijat soveltavat tietoa erityyppisiin case-tehtäviin, joita tehdään pienryhmissä. Ryhmätyössä harjoitellaan ja opitaan myös aktiivista tiedon jakamista ja vuorovaikutusta ryhmän tavoitteiden saavuttamiseksi.
Opintojakso kehittää innovatiivisuutta, aloitekykyä, tiimityötaitoja ja verkostoitumista.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen rakentuu luennoille, tiedon synnyttämisen ja jakamiseen ryhmässä sekä henkilökohtaisen lukuohjelmaan.
Jaksolla pidetään aloitus- ja lopputentti jakson keskeisistä teemoista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 7x4h = noin 30h
tiedonhaku ja kartoitus 30h
case-tehtävät noin 30h
entteihin valmistautuminen noin 40 h
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Caset-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl
Hylätty (0)
Opiskelija ei
- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.
Lisätiedot
Toteutus on suunnattu Turun Ammatti-instituutin opiskelijoille.