Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: MS00DM87-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2025 - 12.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 13.01.2026 - 18.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 50
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Jan Holmberg
- Ryhmät
-
VAVY2526Ammattikorkeakoulun yhteiset vapaasti valittavat (YAMK)
- Opintojakso
- MS00DM87
Toteutukselle Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen MS00DM87-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
AIkataulu
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti verkossa 13.01.-22.05.2026 välisenä aikana. Hyväksytty suorittaminen edellyttää alla mainitun aikataulun noudattamista.
- Opintojakson infotilaisuus järjestetään etäyhteydellä pe 13.01.2026 klo 10.00–11.00, johon osallistuminen on suositeltavaa, mutta ei pakollista. Erillistä ilmoittautumista ei tarvita, osallistuminen tästä linkistä: https://turkuamk.zoom.us/j/64373129078
- Tehtävä 1. Tehdään itsenäisesti opintojakson aikana ja suoritus on vapaaehtoinen.
- Tehtävä 2. Palautus tehdään su 29.03.2026 klo 23.59 mennessä ja arvio toisen opiskelijan työstä tehdään su 05.04.2026 klo 23.59 mennessä.
- Tehtävä 3. Palautus tehdään su 12.04.2026 klo 23.59 mennessä ja arvio toisen opiskelijan työstä tehdään su 19.4.2025 klo 23.59 mennessä.
- Tehtävä 4. Kirjallisen 30 minuutin kirjallinen koe aukeaa suoritettavaksi ItsLearning oppimisalustalla ma 4.5.2026 klo 17.00–17.45. Hylätty suoritus voidaan uusia yhden kerran: ensimmäinen uusintakoe on ma 11.05.2026 klo 17.00–17.45 ja toinen uusintakoe on pe 15.05.2026 klo 17.00–17.45.
Kirjallisen kokeen arvosana muodostaa koko opintojakson arvosanan, joka merkitään kaikkien hyväksyttyjen suoritusten jälkeen henkilökohtaiseen opintosuunnitelmaasi Peppi-järjestelmään.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.
Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.
Sisältö
Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.
Oppimateriaalit
Materiaalit ovat saatavilla Itslearning-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Verkkossa opiskelu, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelijat opiskelevat (työnsä ohessa) ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää verkko-opintoja, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua. Pedagogiset toimintatavat perustuvat opiskelijan aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen sekä itsenäisesti että ryhmässä: ongelmalähtöiseeen oppimiseen, uuden sisällön yhdistämisen aiemmin opittuun tietoon, työelämälähtöiseen oppimiseen, vertais- ja itsearviointiin ja reflektointiointiin.
Opetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä ja kirjallisessa verkkokokeessa perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, opetusmateriaaliiin ja tutkimusperustaisen tiedon soveltamiseen ja jalostamista sekä jäsenneltyä esittämistapaa/tai kokeeseen vastaamista.
Kestävää kehitystä käsitellään opetuksen aikana, ja opiskelijoita kannustetaan sisällyttämään teoria- ja käytäntölähtöistä pohdintaa osana kestävää esihenkilöbrändin luomista ja kehittämistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
AHOTointi on mahdollista ilmoittamalla siitä viikkoa ennen opintojakson alkamista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Ohjaus, opetus- ja asiantuntijaluentovideoihin tutustuminen (2 h).
- Portfolio (40 h) ja vertaisarvioinnit (5 h).
- Kirjalliseen kokeeseen valmistautuminen (87 h) ja verkkokoe (1 h).
Yhteensä 135 h (5 op).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin ja kirjalliseen kokeeseen seuraavalla tavalla:
- Tehtävä 2. arvio: hyväksytty/hylätty.
- Tehtävä 3. arvio: hyväksytty/hylätty.
- Tehtävä 4. arvio: hylätty / 1-5.
Ilmoittautumalla opintojaksolle sitoudut noudattamaan Turun ammattikorkeakoulun voimassa olevia vilppi- ja plagiointisääntöjä sekä tekoälyn käytöstä annettua ohjeistusta. Tekoälyn mahdollinen käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.
Hylätty (0)
Hylätty: opiskelija ei ole tehnyt kaikkia tehtäviä tai ei ole osallistunut kirjalliseen kokeeseen tai uusintakokeisiin annetussa aikataulussa tai jokin edellä mainituista tehtävistä on hylätty. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Kirjallisessa kokeessa hylätty: 0-47 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä: opiskelija on tehnyt kaikki arvioitavat tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Kirjallisessa kokeessa: T1 > 48 % ja T2 > 60 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Kirjallisessa kokeessa: H3 > 72 % ja H4 > 84 %.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Kirjallisessa kokeessa: K5 > 95 %.
Lisätiedot
Opintojakson opettajaan voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostin välityksellä. Yleiset opintojaksoa koskevat viestit on luettavissa Itslearning-ympäristössä.
Tekoälyn käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.