Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: MS00DM87-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2025 - 31.07.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Koulutus
- Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
- Opettajat
- Jan Holmberg
- Opintojakso
- MS00DM87
Toteutukselle Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen MS00DM87-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.
Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.
Sisältö
Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.
Oppimateriaalit
Materiaalit ovat saatavilla Itslearning-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Verkko-opetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelijat opiskelevat (työnsä ohessa) ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää verkko-opetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua. Pedagogiset toimintatavat perustuvat opiskelijan aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen sekä itsenäisesti että ryhmässä: ongelmalähtöiseeen oppimiseen, uuden sisällön yhdistämisen aiemmin opittuun tietoon, työelämälähtöiseen oppimiseen, vertais- ja itsearviointiin ja reflektointiointiin.
Opetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä ja kirjallisessa verkkokokeessa perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Kestävää kehitystä käsitellään opetuksen aikana, ja opiskelijoita kannustetaan sisällyttämään teoria- ja käytäntölähtöistä pohdintaa osana kestävää esihenkilöbrändin luomista ja kehittämistä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- Ohjaus, opetus- ja asiantuntijaluentovideoihin tutustuminen (6 h).
- Kirjalliseen kokeeseen valmistautuminen (88 h) ja verkkokoe (1 h).
- Portfolio (37 h) ja vertaisarviointi (3 h).
Yhteensä 135 h (5 op).
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin ja kirjalliseen kokeeseen.
Ilmoittautumalla opintojaksolle sitoudut noudattamaan Turun ammattikorkeakoulun voimassa olevia vilppi- ja plagiointisääntöjä sekä tekoälyn käytöstä annettua ohjeistusta. Tekoälyn mahdollinen käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.
Hylätty (0)
Hylätty: opiskelija ei ole tehnyt kaikkia tehtäviä tai ei ole osallistunut kirjalliseen kokeeseen tai jokin niistä on hylätty. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Kirjallisessa kokeessa hylätty: 0-47 %.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tyydyttävä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ja suorittanut kirjalliseen kokeeseen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. Kirjallisessa kokeessa: T1 > 48 % ja T2 > 60 %.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Hyvä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Kirjallisessa kokeessa: H3 > 72 % ja H4 > 84 %.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Kirjallisessa kokeessa: K5 > 95 %.
Lisätiedot
Opintojakson opettajaan voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostin välityksellä. Yleiset opintojaksoa koskevat viestit on luettavissa Itslearning-ympäristössä.