Siirry suoraan sisältöön

Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MS00DM87-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2025 - 31.07.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
englanti
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), taide- ja kulttuurialan johtaminen
Opettajat
Jan Holmberg
Opintojakso
MS00DM87

Toteutukselle Esihenkilöbrändin luominen ja kehittäminen MS00DM87-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.

Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
• Ymmärtää henkilöbrändäyksen keskeiset käsitteet esihenkilön työssä.
• Tunnistaa omia vahvuuksiaan ja kehittymiskohteitaan henkilöbrändäyksessä ja osaa soveltaa niitä henkilökohtaisiin, ammatillisiin ja organisaation tavoitteisiin.
• Osaa suunnitella ja toteuttaa henkilöbrändin kehittämissuunnitelman ja viestiä siitä.
• Arvioi ja parantaa tietoperusteisesti henkilöbrändiä.

Sisältö

Opintojakson sisältö:
• Henkilöbrändäyksen käsitteet, käytännöt ja viestintä.
• Esihenkilövahvuuksien tunnistaminen ja määrittely.
• Henkilöbrändäysstrategian kehittäminen ja portfolion luominen.
• Henkilöbrändin kehittäminen, parantaminen ja arviointi.

Oppimateriaalit

Materiaalit ovat saatavilla Itslearning-oppimisympäristössä.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelijat opiskelevat (työnsä ohessa) ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää verkko-opetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua. Pedagogiset toimintatavat perustuvat opiskelijan aktiiviseen oppimiseen ja tiedon soveltamiseen sekä itsenäisesti että ryhmässä: ongelmalähtöiseeen oppimiseen, uuden sisällön yhdistämisen aiemmin opittuun tietoon, työelämälähtöiseen oppimiseen, vertais- ja itsearviointiin ja reflektointiointiin.

Opetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä ja kirjallisessa verkkokokeessa perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Kestävää kehitystä käsitellään opetuksen aikana, ja opiskelijoita kannustetaan sisällyttämään teoria- ja käytäntölähtöistä pohdintaa osana kestävää esihenkilöbrändin luomista ja kehittämistä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Ohjaus, opetus- ja asiantuntijaluentovideoihin tutustuminen (6 h).
- Kirjalliseen kokeeseen valmistautuminen (88 h) ja verkkokoe (1 h).
- Portfolio (37 h) ja vertaisarviointi (3 h).

Yhteensä 135 h (5 op).

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin ja kirjalliseen kokeeseen.

Ilmoittautumalla opintojaksolle sitoudut noudattamaan Turun ammattikorkeakoulun voimassa olevia vilppi- ja plagiointisääntöjä sekä tekoälyn käytöstä annettua ohjeistusta. Tekoälyn mahdollinen käyttö vaihtelee oppimistehtävittäin. Käytöstä ohjeistetaan opintojaksolla tehtäväkohtaisesti.

Hylätty (0)

Hylätty: opiskelija ei ole tehnyt kaikkia tehtäviä tai ei ole osallistunut kirjalliseen kokeeseen tai jokin niistä on hylätty. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista. Kirjallisessa kokeessa hylätty: 0-47 %.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ja suorittanut kirjalliseen kokeeseen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin. Kirjallisessa kokeessa: T1 > 48 % ja T2 > 60 %.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Kirjallisessa kokeessa: H3 > 72 % ja H4 > 84 %.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: opiskelija on tehnyt kaikki tehtävät ajallaan ja suorittanut kirjallisen kokeen hyväksytysti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista. Kirjallisessa kokeessa: K5 > 95 %.

Lisätiedot

Opintojakson opettajaan voi olla yhteydessä ensisijaisesti sähköpostin välityksellä. Yleiset opintojaksoa koskevat viestit on luettavissa Itslearning-ympäristössä.

Siirry alkuun