Skip to main content

Preparing to directing (3cr)

Code: KU00CH59-3003

General information


Enrollment
02.08.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 15
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Mervi Rankila-Källström
Course
KU00CH59

Unfortunately, no reservations were found for the realization Preparing to directing KU00CH59-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.

Objective

Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.

Content

Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.

Teaching methods

Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely

Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.

Student workload

Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.

Evaluation methods and criteria

Oman taiteellisen ajattelun osoittaminen toiminnallisten ja kirjallisten oppimistehtävien kautta. Aktiivinen osallistuminen opintojakson ryhmätilanteisiin.

Go back to top of page