Preparing to directing (3cr)
Code: KU00CH59-3003
General information
- Enrollment
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 15
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
- Teachers
- Mervi Rankila-Källström
- Course
- KU00CH59
Unfortunately, no reservations were found for the realization Preparing to directing KU00CH59-3003. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.
Objective
Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.
Content
Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.
Teaching methods
Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely
Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.
Student workload
Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.
Assessment criteria, approved/failed
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.
Evaluation methods and criteria
Oman taiteellisen ajattelun osoittaminen toiminnallisten ja kirjallisten oppimistehtävien kautta. Aktiivinen osallistuminen opintojakson ryhmätilanteisiin.