Siirry suoraan sisältöön

Ohjaaja valmistautuu (3op)

Toteutuksen tunnus: KU00CH59-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2025 - 31.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.09.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
3 op
Yksikkö
Taideakatemia
Toimipiste
Linnankadun taidekampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 15
Koulutus
Esittävän taiteen koulutus
Opettajat
Mervi Rankila-Källström
Ryhmät
PTEATS23
Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2023
Opintojakso
KU00CH59

Toteutukselle Ohjaaja valmistautuu KU00CH59-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.

Tavoitteet

Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.

Sisältö

Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.

Opetusmenetelmät

Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely

Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Oman taiteellisen ajattelun osoittaminen toiminnallisten ja kirjallisten oppimistehtävien kautta. Aktiivinen osallistuminen opintojakson ryhmätilanteisiin.

Siirry alkuun