Ohjaaja valmistautuu (3op)
Toteutuksen tunnus: KU00CH59-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.08.2025 - 31.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 31.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Yksikkö
- Taideakatemia
- Toimipiste
- Linnankadun taidekampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 15
- Koulutus
- Esittävän taiteen koulutus
- Opettajat
- Mervi Rankila-Källström
- Ryhmät
-
PTEATS23Teatteri-ilmaisunohjaaja syksy 2023
- Opintojakso
- KU00CH59
Toteutukselle Ohjaaja valmistautuu KU00CH59-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
Oman projektiohjauksen (tai muun tulevan taiteellisen ohjaustyön) taiteellinen ja tuotannollinen työstäminen intensiivijaksona.
Tavoitteet
Opiskelija osaa tehdä aiesuunnitelman esitysprojektille ohjaajan näkökulmasta. Osaa valita ja sanallistaa ohjauksen lähtökohtia sekä toteutustapoja. Osaa suunnitella ja toteuttaa työpajan, jossa lähtökohtia kokeillaan käytännössä.
Sisältö
Luennot, harjoitteet, työpajan suunnittelu ja toteutus, itsenäinen työ.
Opetusmenetelmät
Opintojakso koostuu lähiopinnoista, joissa opiskelija tunnistaa, nimeää ja tarkentaa esityksen ohjaamisen lähtökohtiansa työskentelemällä syventävästi oman tulevan taiteellisen ohjaustyönsä parissa. Näiden lähtökohtien tunnistaminen edellyttää esitystapojen ja traditioiden tunnistamista ja tutkimista sekä uusien työskentelytapojen etsimistä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Ryhmätyöskentely, pienryhmätyöskentely, yksilötyöskentely
Dialogipedagogiikka, vuorovaikutuksellinen ja toiminnallinen oppiminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson aikana jatkotyöstetään ja syvennetään jo olemassa olevaa taiteellisen ohjaustyön aiesuunnitelmaa.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opintojakson vuorovaikutustilanteisiin sekä osoittaa kiinnostusta ja halukkuutta oman ajattelun kehittämiseen. Opiskelija tukee ryhmän työskentelyä omalla osallistumisella ja pyrkii sanoittamaan omaa ajatteluaan sekä oman että muiden oppimisen tueksi. Opiskelija palauttaa opintojakson kirjalliset oppimistehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oman taiteellisen ajattelun osoittaminen toiminnallisten ja kirjallisten oppimistehtävien kautta. Aktiivinen osallistuminen opintojakson ryhmätilanteisiin.