Siirry suoraan sisältöön

Sisällöntuotanto (5op)

Toteutuksen tunnus: KH00CV73-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.12.2025 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
02.03.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Yksikkö
Yrittäjyys ja myynti
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
35 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Janne Granfors
Ella Jalo
Ryhmät
PLIITS24MAR
PLIITS24MAR
Opintojakso
KH00CV73

Toteutukselle Sisällöntuotanto KH00CV73-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opetuksen teemat
- Sisällön generointi tekoälyn avulla
- Somen käyttö sisältömarkkinoinnissa
- Uutiskirje
- Visuaalisuuden merkitys: kuvamaailma
. Tarinallistaminen
- Videomarkkinointi ja -tuotanto
- Työelämä-case: sisällöntuotanto käytännössä
- Vastuullinen markkinointi

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- osaa hyödyntää sosiaalista mediaa ja uutiskirjeitä sisältöjen jaossa
- ymmärtää visuaalisuuden merkityksen sisällöntuotannossa
- tietää videomarkkinoinnin perusteet ja osaa tuottaa tarkoituksenmukaista videosisältöä
- tuntee sisältömarkkinoinnin trendejä
- ottaa huomioon vastuullisuuden sisällöntuotannossa

Sisältö

Sisältö
- Sosiaalisen median käyttö sisältömarkkinoinnissa
- Uutiskirje
- Visuaalisuuden merkitys: kuvamaailma
- Videomarkkinointi ja -tuotanto
- Sisällön generointi tekoälyn avulla
- Työelämä-case: sisällöntuotanto käytännössä

Oppimateriaalit

- Luentomateriaalit
- Artikkelit, verkkosivustot
- Omat muistiinpanot

Opetusmenetelmät

- Lähiopetus
- Yksilötehtävät
- Ryhmätyöt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka:
- tiimioppiminen
- työelämäprojekti/case-oppiminen
- digitaalisten työvälineiden käyttö

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valiinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

- Lähiopetuskerrat 8x3 h = 24 h
- Ryhmätyöt 70 h
- Yksilötyöt ja itsenäinen opiskelu 41 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanan muodostuminen:

Yksilötehtävät
yksilötehtävä 1: uutiskirje (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
yksilötehtävä 2: some (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
itse- ja vertaisarviointi (osana aktiivisuuden arviointia)

Ryhmätehtävät
ryhmätehtävä 1: tarinallistaminen (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)
ryhmätehtävä 2: video (asteikko 0-5, painoarvo 25 %)

Ryhmätyössä käytössä opettajan arvioinnin lisäksi ryhmän sisäinen vertaisarviointi, jolla on vaikutusta opiskelijan henkilökohtaiseen ryhmätyöarvosanaan. Esim. vaikka ryhmä saisi tehtävästä arvosanaksi 4, passiivinen opiskelija saattaa saada arvosanan 3.

Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Ei vain arvosanan, vaan myös oppimisen kannalta,osallistuminen opetukseen on tärkeää.

Tekoälyn käyttö on sallittu, sitä saa halutessaan käyttää, mutta käytöstä tulee raportoida.

Hylätty (0)

Mikäli opiskelija ei palauta pyydettyjä tehtäviä, opintojakson suoritus on hylätty. Vapaamatkustaminen ryhmätöissä johtaa kurssin hylkäämiseen. Yksittäinen tehtävä hylätään, mikäli se sisältää väh. 30 % plagioitua sisältöä. Kurssi hylätään, mikäli yksi tai useampi tehtävä on täysin plagioitu (=väh. 90 %). Kurssi hylätään, mikäli opiskelija on pois yli 50 % lähiopetuskerroista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 1 - 2,4.

Opiskelija muistaa ja ymmärtää kurssilla käsitellyt asiat (faktat ja käsitteet), muttei vielä osaa soveltaa niitä monipuolisesti.

Opiskelija noudattaa ohjeita, mutta palautetuissa tehtävissä on puutteita. Palautukset vastaavat AI:n tuottamaa tasoa, eikä omaa pohdintaa ja oivalluksia esitetä. Tehtävien viimeistelyssä olisi parantamisen varaa, tekstiviitteet puuttuvat.

Opiskelija ei osoita aktiivisuutta kurssin aikana (luennot ja/tai ryhmätyöskentely). Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 2,5 - 4,4.

Opiskelija ymmärtää kurssin asioita, osaa perustella valintojaan ja osaa keskustella oppimistaan asioista. Opiskelija osaa soveltaa oppimiaan asioita ja taitoja annettujen tehtävien ratkaisuun. Opiskelijalla on jonkin verran kykyä analysoida oppimaansa tietoa ja hän löytää syy-seuraus-suhteita päätelmiensä ja teorian väliltä.

Opiskelija toimii hyvin itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää opiskelussa alan tietotaitoa. Palautetuissa tehtävissä on paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin (=viittaustekniikkaa on käytetty).

Palautetut työt ovat tavoitteellisia. Tietoperusta on perusteltua ja sitä on osattu soveltaa aiheeseen soveltuvasti. Johtopäätökset on osattu esittää loogisesti ja selkeästi, ja palautettavien tuotosten jälki on viimeisteltyä. Opiskelijan antama ammatillinen työskentelyote on hyvä.

Opiskelija on aktiivinen opetustilanteissa ja ryhmätyöskentelyssä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tehtävien arvosanojen keskiarvo 4,5 tai enemmän.

Opiskelija osaa soveltaa, analysoida ja arvioida kurssin asioita sekä oppimaansa. Opiskelija osaa keskustella kurssin asioista ja jäsennellä tietoa soveltamisen edellyttämällä tavalla. Opiskelijan palauttamista tehtävistä käy ilmi hänen kykynsä luoda omia ratkaisuja tai näkemyksiä tehtävänantoon.

Opiskelija toimii erinomaisesti itsenäisesti ja ryhmässä ja hän osaa hyödyntää ja soveltaa opiskelussa alan tietotaitoa. Palautetuissa tehtävissä on huomattavan paljon omaa pohdintaa ja oivalluksia, ja tuotoksissa käytetyt lähteet on osattu tuoda läpinäkyvästi esiin.

Ryhmätyö ja harjoitustyö ovat selkeästi tavoitteellisia ja jo sellaisenaan hyödynnettävissä tosielämän tarpeisiin. Tietoperustaa on osattu käyttää monipuolisesti ja lähteet on valittu kriittisesti. Viittaustekniikkaa on käytetty. Tuotosten johtopäätökset on osattu pohjata tietoperustaan, asiat on esitetty loogisesti, pohdinta sisältää aidosti opiskelijan/ryhmän omia näkemyksiä, ja työn jälki on viimeisteltyä. Opiskelija osallistuu presentointiin innostuneella asenteella. Ryhmätyöskentely on hoidettu ammattimaisella työskentelyotteella ja ryhmän omia pelisääntöjä on noudatettu.

Opiskelija on huomattavan aktiivinen opetustilanteissa sekä ryhmätyöskentelyssä. Ks. kriteerit yllä "Arvioinnin kohteet, ajoitus ja menetelmät".

Palautettujen tehtävien laatu ja opiskelijan osoittama ammatillinen vaikutelma ovat erinomaisella tasolla. Arvioitavien tehtävien keskiarvo on painotukset huomioiden tasolla 5.

Lisätiedot

Itslearning ja sähköposti.

Siirry alkuun