Electrical Engineering (2 cr)
Code: 5011105-3001
General information
- Enrollment
-
01.05.2018 - 30.11.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
05.11.2018 - 14.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Automotive and Transportation Engineering
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla käsiteltävät sisällöt, oppikirjan otsikoiden mukaisesti, seuraavassa järjestyksessä:
- Tasavirta: Tasavirta. Resistanssi ja Ohmin laki. Sähkövirran teho. Tasavirtapiirit.
- Sähkömagneettinen induktio: Magneettivuo. Faradayn induktiolaki ja Lenzin laki. Induktanssi. Vastus ja käämi tasavirtapiirissä. Magneettikentän energia.
- Vaihtovirta: Tehollisarvot. Vastus vaihtovirtapiirissä. Kondensaattori vaihtovirtapiirissä. Käämi vaihtovirtapiirissä. RLC-sarjapiiri. Vaihtovirtapiirin teho.
Objective
basic undertanding of electrical engineering
Content
basic undertanding of electrical engineering
Location and time
Syyslukukausi 2018, Sepänkadun toimipiste.
Materials
INKINEN, Pentti, Reijo Manninen, Jukka Tuohi. Momentti 2, insinöörifysiikka. Kustannusosakeyhtiö Otava.
Lisäksi suositellaan: Kaavasto- ja taulukkokirjat, SFS Online.
Teaching methods
Lähiopetuksessa käsitellään opintojakson sisältöön liittyviä keskeisiä perusteita ja toimintatapoja sekä tavoitteisiin liittyviä tiimitehtäviä ja niiden esityksiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus, tiimitehtävät, Optima.
Completion alternatives
Arvosanan korottaminen tapahtuu uusintatentillä.
Student workload
Toteutus ECTS mukaisesti. Opiskelija käyttää aikaa sisällön läpikäyntiin sekä tiimitehtävien ratkaisuun ja esittämiseen.
Evaluation methods and criteria
Opiskelijan osaamista arvioidaan opiskelijatiimien saamien tiimitehtävien avulla. Tiimitehtävistä tehdään yksilö- ja tiimiarviointi. Opiskelijan yksilöarviointi tapahtuu vertaisarviointina ja opiskelijatiimin tiimiarvioinnin tekee opettaja. Opiskelija saa tiimiarvioinnin, kun opiskelijan saama yksilöarvioinnin arvosana on hyväksytty.
Opintojakson arvosana muodostuu opiskelijan saaman yksilöarvosanan ja opiskelijatiimin saaman tiimiarvosanan painotettuna keskiarvona.