Siirry suoraan sisältöön

Industrial Service Business and Productizations (5 op)

Toteutuksen tunnus: 5091160-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 29.02.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
24.02.2020 - 14.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Monica Tamminen
Timo Linnossuo
Ryhmät
LIPATMODProductDevelopmentManagement
LIPAT Product Development Management
Opintojakso
5091160
Toteutukselle 5091160-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opiskelijat etsivät sopivia asiakaskohderyhmiä, analysoivat tarpeita, joiden pohjalta tuotteistavat tuoteidean kohderyhmälle sopivaksi tuote- ja palvelukokonaisuudeksi. Opiskelija ymmärtää elinkaariajattelua ja sen vaikutusta yritystoimintaan. Opiskelija tutustuu teollisiin palveluihin, tuotteistamisen ja markkinoinnin keskeisiin osa-alueisiin. Opiskelija käyttää liiketoiminnan ja terminologiaa

Tavoitteet

Student can:
- Understand the context of service business and productizations

- Define productizations´ needs in different cases

- Describe the life cycle of products

- Develop services to cover different needs in products´ life cycle

- Analyze costs and profits of services

- Define deliverables of services

- Describe performance and productivity differences between different service options

- Make reasoned selections between different offerings

- Make reasoned offers for clients in order to improve their performance and productivity

Sisältö

- Service business processes and industrial context

- Productizations processes and theories

- Products´ life cycles

- Cost and profit analyzes of service business

- Trade-offs and decision making between services

- Selling and sourcing industrial services

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja projektiportfolio tuotteistamisista.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimistehtävät:
Projektitehtävänä etsiä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joille tuotteistetaan toimivia ratkaisuja perustuen tarpeeseen. Projektiportfolio tuotteistamisista.
24 tuntia kontaktia
79 tuntia tekemällä oppiminen
32 tuntia teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät ja portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet

Siirry alkuun