Industrial Service Business and Productizations (5 op)
Toteutuksen tunnus: 5091160-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 29.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.02.2020 - 14.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Monica Tamminen
- Timo Linnossuo
- Ryhmät
-
LIPATMODProductDevelopmentManagementLIPAT Product Development Management
- Opintojakso
- 5091160
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opiskelijat etsivät sopivia asiakaskohderyhmiä, analysoivat tarpeita, joiden pohjalta tuotteistavat tuoteidean kohderyhmälle sopivaksi tuote- ja palvelukokonaisuudeksi. Opiskelija ymmärtää elinkaariajattelua ja sen vaikutusta yritystoimintaan. Opiskelija tutustuu teollisiin palveluihin, tuotteistamisen ja markkinoinnin keskeisiin osa-alueisiin. Opiskelija käyttää liiketoiminnan ja terminologiaa
Tavoitteet
Student can:
- Understand the context of service business and productizations
- Define productizations´ needs in different cases
- Describe the life cycle of products
- Develop services to cover different needs in products´ life cycle
- Analyze costs and profits of services
- Define deliverables of services
- Describe performance and productivity differences between different service options
- Make reasoned selections between different offerings
- Make reasoned offers for clients in order to improve their performance and productivity
Sisältö
- Service business processes and industrial context
- Productizations processes and theories
- Products´ life cycles
- Cost and profit analyzes of service business
- Trade-offs and decision making between services
- Selling and sourcing industrial services
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja projektiportfolio tuotteistamisista.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimistehtävät:
Projektitehtävänä etsiä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joille tuotteistetaan toimivia ratkaisuja perustuen tarpeeseen. Projektiportfolio tuotteistamisista.
24 tuntia kontaktia
79 tuntia tekemällä oppiminen
32 tuntia teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät ja portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet