Näytteenotto ja asiakaspalveluosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 7073060-1004
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
-
09.05.2016 - 27.05.2016
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 25
- Koulutus
- Bioanalyytikkokoulutus
- Opettajat
- Heidi Kalve
- Raini Tuominen
- Opintojakso
- 7073060
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija
- suoriutuu itsenäisesti näytteenottotilanteista
- osaa näytteenottotilanteessa arvioida potilasturvallisuuteen ja asiakkaan hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä
- osaa suunnitella tarpeenmukaisen näytteenottotavan, toteuttaa ja arvioida sen
- osaa ohjata asiakasta potilastutkimuksissa
- osaa toimia asiakaspalvelutilanteissa joustavasti, tunnistaen asiakkaan yksilölliset tarpeet
- osaa kertoa yleisimmistä laboratoriotutkimuksista ja ohjata niihin valmistautumisessa
- osaa käsitellä näytteitä laadukkaasti ja turvallisesti
- osaa huolehtia näytteiden oikeasta säilytyksestä ja kuljetuksesta
- osaa toimia huomioiden työyhteisön ja ympäristön turvallisuuden
- osaa työskennellä ergonomisesti
- ymmärtää asiakkaan kulttuurisen taustan merkityksen sekä monikulttuurisessa työyhteisössä työskentelyn periaatteet
- osaa laboratorion perusvälineiden käytön ja huollon
- tutustuu toimipaikan välinehuoltoon ja työturvallisuusmääräyksiin
- osaa toimia työyhteisön jäsenenä, myös moniammatillisissa ryhmissä
- osaa perustella oman ja ammattialansa toimintaa näyttöön perustuen
Sisältö
Näytteenoton ja asiakaspalvelun harjoittelu laboratorion näytteenottopisteessä