Skip to main content

Social Welfare, Everyday Life and Society (5 cr)

Code: 7081272-3011

General information


Enrollment
01.06.2020 - 19.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Noora Kumpulainen
Sirppa Kinos
Susanna Virta
Course
7081272
No reservations found for realization 7081272-3011!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

HUOM! Opetus suoritetaan verkko-opintona ZOOM-ohjelmalla.

12.10 klo 12.30-16 Opintojakson aloitus (opintojakson tavoitteet, tehtävien ohjeistus, ryhmiin jako). Peruskäsitteiden avaaminen (hyvinvointiteoriat, hyvinvointivaltio, hyvinvointiyhteiskunta). Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan historia. /SK
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/63200836518?from=msft
19.10 klo 8.30-11.30 Suomi kautta aikojen -ryhmätehtävän työstämistä ryhmissä
26.10 klo 8.30-11.30 Hyvinvointi yksilön näkökulmasta / NK
2.11 klo 8.30-11.30 Sosiaaliset ongelmat, huono-osaisuus ja syrjäytyminen /SK. ENNAKKOTEHTÄVÄ: katso etukäteen prof. Juho Saari: Huono-osaisuus eriarvoistuneessa yhteiskunnassa (40 min.), https://www.youtube.com/watch?v=QWs3ZbeE_cw.
Linkki verkkotapaamiseen:
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/66976059000?from=msft
9.11 klo 8.30-11.30 Suomi kautta aikojen -ryhmätehtävien esittely /SV
16.11 klo 8.30-11.30 Tulevaisuuden Suomi /SK. Ennakkotehtävä:
Käy sivulla https://www.sitra.fi/aiheet/megatrendit/ katsomassa video "Megatrendit 2020 minuutissa" ja perehdy niihin tarkemmin lukemalla samalta Sitran sivustolta julkaisu "Megatrendit 2020" tai "Megatrendikortit 2020". Linkki verkkotapaamiseen:
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/68671827964?from=addon
23.11 klo 8.30-11.30 Ryhmätentti ja opintojakson palaute

Muutokset mahdollisia!

Objective

Student
- understands the functioning and tasks of the welfare society
- understands the range of citizens’ welfare and social problems

Content

Content
- changes in the welfare society, everyday life and societies
- welfare theories
- social problems, deprivation, exclusion

Materials

Tenttiin:

Karisto, A.; Takala, P. & Haapola, I. 1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
(tenttiin tulevat seuraavat osiot: Esipuhe s.7-8, luvut I s.9-123 ja III s.221-356, ei kappaletta 13)
Kestilä, L. &Karvonen, S. (toim.) 2019. Suomalaisten hyvinvointi 2018. Helsinki: THL
(tenttiin tulevat seuraavat osiot: johdanto s.9-25, luvut 4-9 s.79-171 ja yhteenveto s.332-345)

Muutokset tenttikirjallisuuteen mahdollisia

Suomi kautta aikojen -tehtävän ohjeessa opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta, joita tulee käyttää tehtävää tehdessä.

Exam schedules

Ryhmätentti 23.11 klo 8.30-10.45

Mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan tenttiin, hän tekee tentin opintojakson alussa sovittavana toisena tenttiajankohtana ja sopii asiasta opintojakson vastuuopettajan kanssa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähiopetus ja dialoginen keskustelu lähiopetuksessa
Innovaatiopedagogiikka
Ryhmätyöskentely

Completion alternatives

-

Student workload

Suomi kautta aikojen -tehtävä ryhmätyönä 2op
Tentti 2op
Lähiopetus 1op

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteena on tentti. Tentti arvioidaan asteikolla täydennettävä/T1-K5
Lisäksi opintojakson suoritusmerkinnän saaminen edellyttää hyväksyttyä Suomi 102 -oppimistehtävän suoritusta ja sitä, että opiskelijan on osallistuttava lähiopetukseen vähintään 50% lähiopetustunneista.
Jakson arvosana määräytyy tenttiarvosanan perusteella, ryhmätyöllä voi olla korottava vaikutus.

Failed (0)

Opiskelijan hyvinvointiyhteiskunnan toiminnan, sen tehtävien, hyvinvoinnin ulottuvuuksien ja sosiaalisten ongelmien tunnistamisessa on selkeitä puutteita

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa tyydyttäväksi kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija ymmärtää hyvin hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa hyvin kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää erinomaisesti hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa erinomaisesti kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia sekä osaa soveltaa tietoja käytäntöön

Go back to top of page