Social Welfare, Everyday Life and Society (5 cr)
Code: 7081272-3011
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 19.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Salo IoT Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 25
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Noora Kumpulainen
- Sirppa Kinos
- Susanna Virta
- Course
- 7081272
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
HUOM! Opetus suoritetaan verkko-opintona ZOOM-ohjelmalla.
12.10 klo 12.30-16 Opintojakson aloitus (opintojakson tavoitteet, tehtävien ohjeistus, ryhmiin jako). Peruskäsitteiden avaaminen (hyvinvointiteoriat, hyvinvointivaltio, hyvinvointiyhteiskunta). Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan historia. /SK
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/63200836518?from=msft
19.10 klo 8.30-11.30 Suomi kautta aikojen -ryhmätehtävän työstämistä ryhmissä
26.10 klo 8.30-11.30 Hyvinvointi yksilön näkökulmasta / NK
2.11 klo 8.30-11.30 Sosiaaliset ongelmat, huono-osaisuus ja syrjäytyminen /SK. ENNAKKOTEHTÄVÄ: katso etukäteen prof. Juho Saari: Huono-osaisuus eriarvoistuneessa yhteiskunnassa (40 min.), https://www.youtube.com/watch?v=QWs3ZbeE_cw.
Linkki verkkotapaamiseen:
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/66976059000?from=msft
9.11 klo 8.30-11.30 Suomi kautta aikojen -ryhmätehtävien esittely /SV
16.11 klo 8.30-11.30 Tulevaisuuden Suomi /SK. Ennakkotehtävä:
Käy sivulla https://www.sitra.fi/aiheet/megatrendit/ katsomassa video "Megatrendit 2020 minuutissa" ja perehdy niihin tarkemmin lukemalla samalta Sitran sivustolta julkaisu "Megatrendit 2020" tai "Megatrendikortit 2020". Linkki verkkotapaamiseen:
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/68671827964?from=addon
23.11 klo 8.30-11.30 Ryhmätentti ja opintojakson palaute
Muutokset mahdollisia!
Objective
Student
- understands the functioning and tasks of the welfare society
- understands the range of citizens’ welfare and social problems
Content
Content
- changes in the welfare society, everyday life and societies
- welfare theories
- social problems, deprivation, exclusion
Materials
Tenttiin:
Karisto, A.; Takala, P. & Haapola, I. 1998. Matkalla nykyaikaan. Helsinki: WSOY
(tenttiin tulevat seuraavat osiot: Esipuhe s.7-8, luvut I s.9-123 ja III s.221-356, ei kappaletta 13)
Kestilä, L. &Karvonen, S. (toim.) 2019. Suomalaisten hyvinvointi 2018. Helsinki: THL
(tenttiin tulevat seuraavat osiot: johdanto s.9-25, luvut 4-9 s.79-171 ja yhteenveto s.332-345)
Muutokset tenttikirjallisuuteen mahdollisia
Suomi kautta aikojen -tehtävän ohjeessa opintojaksoa tukevaa kirjallisuutta, joita tulee käyttää tehtävää tehdessä.
Exam schedules
Ryhmätentti 23.11 klo 8.30-10.45
Mikäli opiskelija ei pääse osallistumaan tenttiin, hän tekee tentin opintojakson alussa sovittavana toisena tenttiajankohtana ja sopii asiasta opintojakson vastuuopettajan kanssa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Lähiopetus ja dialoginen keskustelu lähiopetuksessa
Innovaatiopedagogiikka
Ryhmätyöskentely
Completion alternatives
-
Student workload
Suomi kautta aikojen -tehtävä ryhmätyönä 2op
Tentti 2op
Lähiopetus 1op
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteena on tentti. Tentti arvioidaan asteikolla täydennettävä/T1-K5
Lisäksi opintojakson suoritusmerkinnän saaminen edellyttää hyväksyttyä Suomi 102 -oppimistehtävän suoritusta ja sitä, että opiskelijan on osallistuttava lähiopetukseen vähintään 50% lähiopetustunneista.
Jakson arvosana määräytyy tenttiarvosanan perusteella, ryhmätyöllä voi olla korottava vaikutus.
Failed (0)
Opiskelijan hyvinvointiyhteiskunnan toiminnan, sen tehtävien, hyvinvoinnin ulottuvuuksien ja sosiaalisten ongelmien tunnistamisessa on selkeitä puutteita
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ymmärtää tyydyttävästi hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa tyydyttäväksi kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää hyvin hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa hyvin kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää erinomaisesti hyvinvointiyhteiskunnan toimintaa ja tehtäviä
Opiskelija tunnistaa erinomaisesti kansalaisen hyvinvoinnin ulottuvuuksia ja sosiaalisia ongelmia sekä osaa soveltaa tietoja käytäntöön