Rehabilitation of a Partially Dentulous Mouth with Removable Prosthetics in Simulated Cases (5 cr)
Code: 7191085-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 31.07.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 01.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Dental Technology
- Teachers
- Milla Lahdenperä
- Course
- 7191085
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
The student achieves the following knowledge and skills from dental technician perspective:
• changes resulting from the loss of teeth
• basic principles of designing partial dental prostheses
• factors affecting the choice of type of prosthesis
• factors affecting occlusal determination
• design of partial prostheses with an acryl and metal framework
• administration of pre-prosthodontic care required in the manufacture of partial prostheses
• making impressions for removable prostheses
• determining the occlusion of partially edentulous patient
• performing actions needed in the repair of prostheses
1.9-30.10
Objective
The student achieves the following knowledge and skills
- how to desing metal-frame partial dentures in collaboration with a dentist
- understand the work process
- technical manufacturing of metal-frame partial dentures
Content
- Metal-frame partial prostheses
Parts of the course can be implemented by the Department of Dentistry of the University of Turku
Materials
Henning Wulfes: Precision Milling and partial denture constructions.
Dentaurum: Remanium kompendium, Chapter 2: Cast Partial Denture
Johnson, Patrick, Stokes, Wildgoose & Wood: Basics of Dental Technology. Step By step approach.
Teaching methods
Parts of the course can be implemented by the Department of Dentistry of the University of Turku.
• Removable partial prostheses.
Lectures,
Practical training
Simulation training
Pedagogic approaches and sustainable development
Joint lectures and design exercises with dental students (teamwork and team learning, co-operation between universities)
Demo lesson
Simulation training
Student workload
Lectures 16h and independent study 4h (literature)
Practical training 6h and independent training 4h
Simulation training 106h (Steps of the cast partial prosthesis)
Assessment criteria, approved/failed
Työskentelytavat ja lopputulos
Evaluation methods and criteria
Läsnäolo, työskentely, materiaalien ja laitteiden käyttö, vaadittavien töiden loppuun saattaminen.
Aktiivisuus ja innovatiivisuus.
Vaadittavat työt:
7 x rankasuunnittelu kirjallisena sekä kipsimallille piirrettynä
2 x kirjallinen tehtävä
1 x kisko (harjoitellaan koko prosessi / workflow kertaalleen läpi)
1 x yläranka
1 x alaranka
Failed (0)
- ei läsnäoloa
- ei palautettuja töitä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- kirjalliset työt tehty
- ainakin osa suunnitteluista tehty paperille / kipsimalleilla
- työt on saatu vähintään runkovaluun saakka tehtyä
- suunnittelussa, materiaalien käytössä, toteutuksessa ja/tai viimeistelyssä jonkin verran puutteita
Assessment criteria, good (3-4)
- kirjalliset työt tehty hyvin
- suunnittelut paperille ja kipsimallille tehty
- työt saatu vähintään asetteluvaiheeseen saakka valmiiksi, akryloitu
- opiskelija on aktiivinen, osoittaa kiinnostusta ja yritystä aihetta kohtaan
- suunnittelu ja toteutus kehityskelpoinen / hyvä
- lopputuote on palautettu arvioitavaksi mahdollisimman hyvin viimeisteltynä
- mahdolliset työprosessin aikana tapahtuneet virheet hyvin perusteltu sekä virheistä oppiminen analysoitu
Assessment criteria, excellent (5)
- kirjalliset työt tehty hyvin
- suunnittelut paperille ja kipsimallille tehty
- työt saatu täysin valmiiksi
- opiskelija on aktiivinen, osoittaa kiinnostusta ja yritystä aihetta kohtaan
- suunnittelu ja toteutus erinomainen
- lopputuote on palautettu arvioitavaksi täysin viimeisteltynä joka sektorilta
- opiskelijan työprosessista ei löydy virheitä
- opiskelijalla on itsenäistä kykyä havaita sekä kehittää omaa prosessiaan vielä paremmaksi
Qualifications
osia perus- ja ammattiopinnoista suoritettuna