Front-Line Management in Well-Being Services (5 cr)
Code: 7321022-3003
General information
- Enrollment
- 20.05.2020 - 07.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 25
- Degree programmes
- Master of Social Services and Health Care
- Teachers
- Ilkka Uusitalo
- Anssi Lähde
- Course
- 7321022
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältöalueet:
- Sosiaali- ja terveyspalvelujen rajapinnat ja yhteistyö johtajuuden näkökulmasta
- Marginalisaatio ja lähijohtaminen
- Johtamisen asema, roolit ja vastuut
- Itsensä johtaminen ja motivaatio
- Lähijohtamisen etiikka
Ajoitus:
Huom! Toteutustapa siirretty verkkoon elokuussa 2020 tehtyjen COVID-19 -tilanteeseen liittyvien linjausten vuoksi. Aikataulu ennallaan.
25.8.2020 klo 8.30 - 9.45 Opintojakson aloitus / AL, IU
22.9.2020 klo 8.15 - 11.45 Verkko-opetus, lähijohtamisen sisältö, tehtävät ja haasteet / IU
20.10.2020 klo 8.15 - 9.45 Verkko-opetus, asiakastyön johtaminen rajapinnoilla / AL
3.12.2020 klo 8.15 - 11.45 Verkko-opetus, oppimistehtävän käsittely / AL, IU
Objective
· Students will become familiar with the foundations of front-line management.
· Students will learn to independently lead individuals and groups in work communities.
· Students will be able to support and encourage employees and will become proficient in human relations skills required in leadership.
Students will know how to assess their front-line management skills.
Content
- Front-line management in evolving well-being services
- Interfaces and cooperation in social and health services from the perspective of leadership and management
- Marginalisation and front-line management
- Leadership status, roles and responsibilities
- Self-management and motivation
- Ethics of front-line management
Materials
Oppimistehtävä ja sitä tukeva materiaali Optimassa.
Teaching methods
Lähiopetus, oppimistehtävä ja oppimistehtävän yhteinen käsittely
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso jakautuu kahteen ammatilliseen alueeseen, joista toinen liittyy lähijohtamisen ja johtamisen tietoperustaan eli käsitteelliseen haltuunottoon ja toinen itsensä johtamiseen liittyviin pohdintoihin.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
Oppimistehtävä jakautuu kahteen osaan:
Lähijohtamisen tietoperusta 3 op
Itsensä johtaminen 2 op
Lähiopetuksen osuus sisältyy näihin teema-alueisiin.
Evaluation methods and criteria
Lähijohtamisen tietoperusta 3 op T1-K5
Itsensä johtaminen Hyväksytty / Täydennettävä
Arvioitavan tehtävä arviointikriteerit:
• raportin rakenne, otsikointi, sisällön loogisuus
• käsitteiden hallinta, asiat ovat perusteltuja ja esitetty selkeästi
• kirjoittamisote on arvioiva (kriittinenkin tarkastelu)
• kirjallisuuden ja muiden lähteiden hyödynnettävyys
• lähteet on merkitty tekstiin ja lähdeluetteloon Turun AMK:n kirjoitusohjeen mukaan