Skip to main content

Projects in the Operational Environment of Health Technology (5 cr)

Code: 7331002-3002

General information


Enrollment
31.07.2019 - 30.09.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
RDI portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Master of Health Care Technology
Teachers
Minna Salakari
Markku Lindell
Teacher in charge
Markku Lindell
Course
7331002
No reservations found for realization 7331002-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso on yhteinen ryhmille YTERIS19 Terveysteknologia ja YTERSS19, Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK koulutus,

Lähipäivillä käsitellään projektinhallintaa ja -johtamista perustuen kv. projektitoiminnan viiteryhmiin, suosituksiin ja standardeihin (mm. PMBoK ja IPMA).
Aihealueita: Projektitoiminnan yleispiirteet, terminologia, projektityypit, projektitoiminnan viiteryhmät, johtamismallit, projektimallit, mm. vesiputousmalli ja ketterät menetelmät.
Projektikolmio, projektin elinkaari ja kulku, projektiprosessi. Roolit projektissa. Sidosryhmät ja sidosryhmäanalyysi.
Toteutettavuusanalyysi, riskienhallinta. Projektitoiminnan kompetenssit.
Projektin valmistelu ja asetus, vaatimusmäärittely.
Projektin suunnittelu, ositus, aikataulu, resurssointi ja budjetti.
Projektiviestintä & viestinnän suunnittelu.
Projektin toteutus, hallinta, johtaminen, raportointi.
Projektin päättäminen. Projektitoiminnan kehittäminen organisaation näkökulmasta.
Projektit, ohjelmat, projeksisalkku.
Oppimistehtävien & ryhmätehtävän loppukeskustelu.
Opintojakson oppiminen, lessons learned
Lähipäivien aikana kuullaan myös esimerkkejä sote- ja/tai terveysteknologian alan projektitoiminnasta.

Objective

After completing the module, student
- recognises different project types and operational environments related to them
- knows the specific features and different operators when executing a project in an operating section of Health Technology
- knows the main principles of managing a project portfolio in Health Technology environment
- knows the main principles of managing a program
- knows how to manage a complex project and operational environment
- is able to calculate and evaluate the profitability of projects as an investment target.

Content

Central sections
- Project types: investment project, development project, research project, reporting project, production project
- Fundamentals of project management, project triangle, project requirements specification, planning and implementation
- Use of a project portfolio in developing Health Technology
- Program management and complex projects
- Methods of investment calculation
- Evaluation of project profitability
- Project management frameworks and tools.

Materials

Risto Pelin, 2011. Projektihallinnan käsikirja, Otava
Kai Ruuska, 2007. Pidä projektit hallinnassa, Talentum
Karlos Artto et. al., Projektiliiketoiminta -2. painos
Joseph Heagney: Fundamentals of Project Management -Fourth Edition 2012
Turner, J. Rodney (2014), Gower Handbook of Project Management, Gower, ISBN 978-1-4724-2297-2 (epub)
Lisää kirjallisuutta ja materiaaleja lähitunneilla ja Optimassa.

Teaching methods

Toteutus muodostuu lähiopetuskerroista sekä yksilönä ja pienryhmässä tehtävistä oppimistehtävistä. Opiskelijalta edellytetään aktiivista osallistumista lähipäivien työskentelyyn, tehtävien laadinta yksin ja ryhmän aktiivisena osana erillisen ohjeen mukaan, esitykset ja palautteen anto ohjeen mukaan.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksolla käytetään konstruktivistista oppimista, jossa uusia opittuja teorioita ja käytäntöjä sovelletaan yksilön aiempaan tietoon ja kokemukseen. Luennoilla käsitellään nykyaikaista projektinhallintaa ja johtamista, sen teorioita, malleja ja niiden soveltamista organisaatioissa ja tiimeissä. Lähiopetus pyrkii olemaan keskustelevaa ja opiskelijoita osallistavaa. Opiskelijat soveltavat omia ammatillisia kokemuksiaan ja uuden oppimistaan opintojaksolla annettavien erilaisten tehtävien ongelmien ratkaisemiseksi.

Completion alternatives

Sovitaan tarvittaessa HOPS keskustelussa tutor opettajan kanssa tai opintojaksonopettajan kanssa ennen ensimmäisen lähipäivän alkua.

Student workload

Lähipäivät 16 h
Osatehtävät/oppimistehtävät 2x 32 h = 64 h
Ryhmätehtävä ja online työskentely 55 h.
Yhteensä n. 135 h opiskelijan työtä.

Evaluation methods and criteria

Arviointimateriaali muodostuu aktiivisesta lähipäivien työskentelyyn osallistumisesta, oppimistehtävien laadinnasta ja esityksistä sekä niihin liittyviin keskusteluihin ja kommentointiin osallistumisesta.
Osatehtävät 1 ja 2 arvioidaan asteikolla hyväksytty (1) / hylätty (0) ja ryhmätehtävä asteikolla 0-5. Ryhmätehtävän arvosana on koko opintojakson arvosana edellyttäen, että osatehtävät on suoritettu hyväksytysti.
Jos opiskelija ei pääse osallistumaan lähipäivään hänen tulee tehdä annettu kirjallinen tehtävä päivän aiheista hyväksytysti.

Failed (0)

Annettuja tehtäviä ja raportteja ei ole palautetty hyväksyttävästi annetussa aikataulussa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa omaksuneensa kunkin osa-alueen perusteet ja käsitteet, mutta oppimistehtävät ovat suppeita eikä asioihin ole paneuduttu tehtävän annon edellyttämällä tavalla. Kirjallisuuteen on viitattu.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa kunkin osa-alueen oppimistehtävien sisällön ja laajuuden perusteella. Oppimistettävät ovat kattavia, asiantuntevia ja soveltavat uutta tietoa. Kirjallisuuteen viitataan laajasti ja ammattimaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaisesti kunkin osa-alueen sisällön. Oppimistehtävien palautukset osoittavat proaktiivista syventymistä annettuun kirjallisuuteen ja tehtäväraportit ovat laadultaan ja laajuudeltaan sellaisia, että toiminnan kehittämisen ja tutkimisen menetelmiä on sovellettu tarkoituksenmukaisesti ja oikein.

Go back to top of page