Skip to main content

Child's Growth and Development (5 cr)

Code: C-02467-SO00EG71-3005

General information


Enrollment
03.05.2024 - 07.03.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.03.2025 - 09.05.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
Häme University of Applied Sciences, Verkkokampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 10
No reservations found for realization C-02467-SO00EG71-3005!

Evaluation scale

1-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa yhteisellä tapaamisella Zoomissa 17.3.2025 klo 9-11. Opintojakson aikana pidetään ohjaustapaaminen Zoomissa. Ajankohta ilmoitetaan Moodlen etusivulla ennen opintojakson alkamista. Opintojakson tehtävät on suunniteltu siten, että kuormitus on tasaista. E-toteutuksen oppimisympäristönä toimii Moodle. Opiskelija suorittaa opinnot itsenäisesti. Opintojakson suorittamiseen menee noin kolme viikkoa. Sisällöt on jaettu kolmeen teemaan ja niiden suorittamista suositellaan seuraavalla tavalla: 1. viikko Kehityksen perusteet 2. viikko Kognitiivinen ja motorinen kehitys 3. viikko Sosioemotionaalinen kehitys Opintojakson aikana kokoat verkkokirjan lapsen kasvusta ja kehityksestä ja suoritat alle 8-vuotiaan lapsen havainnointiin liittyvän tehtävän. E-toteutus järjestetään 17.03.2025 - 09.05.2025 välisenä aikana. E-toteutuksen oppimisympäristönä toimii Moodle.

Objective

This course is part of the Value and Knowledge Base of Early Childhood Education module. After completing the course, the student can - recognise factors affecting the child's growth and development. - apply developmental psychological knowledge when working with children and groups of children. - observe a child's actions and understand the importance of systematic observation in supporting the child's development.

Location and time

E-toteutus järjestetään 17.03.2025 - 09.05.2025 välisenä aikana. E-toteutuksen oppimisympäristönä toimii Moodle. Opintojakson tehtävät on suunniteltu siten, että kuormitus on tasaista koko opintojakson ajan. Opintojakson sisältö on jaettu kolmen osaan. Opinnoissa edetään suorittamalla osa kerrallaan.

Materials

Nurmi, J-E. & Ahonen, T. & Lyytinen, H. (2014): Ihmisen psykologinen kehitys. (myös uudempi painos käy) Moduulin aikana kootaan verkkokirja (arviointi 1-5).

Teaching methods

Verkkopedagogiikka, itsenäinen työskentely, reflektoivat oppimistehtävät sekä vertaisarviointi. Opintojakso sisältää havainnointitehtävän.

Employer connections

Opintojakson aikana suoritat havainnointitehtävän työelämäyhteistyönä valitsemassasi paikassa. Sovit työelämän kanssa tarkemmin havainnointitehtävän ajankohdan.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tässä toteutuksessa ei ole kv-yhteistyötä. Ei tarjota vaihto-opiskelijoille.

Student workload

Opintojakson tehtävät on suunniteltu siten, että kuormitus on tasaista. E-toteutuksen oppimisympäristönä toimii Moodle. Opiskelija suorittaa opinnot itsenäisesti. Opintojakson suorittamiseen menee noin kolme viikkoa. Sisällöt on jaettu kolmeen teemaan ja niiden suorittamista suositellaan seuraavalla tavalla: 1. viikko Kehityksen perusteet 2. viikko Kognitiivinen ja motorinen kehitys 3. viikko Sosioemotionaalinen kehitys Opintojakson aikana kokoat verkkokirjan lapsen kasvusta ja kehityksestä ja suoritat alle 8-vuotiaan lapsen havainnointiin liittyvän tehtävän. Opintojakso ei sisällä ennalta sovittuja tapaamisia. E-toteutus järjestetään 17.03.2025 - 09.05.2025 välisenä aikana. E-toteutuksen oppimisympäristönä toimii Moodle.

Evaluation methods and criteria

Opintojaksolla käsitellään alle kouluikäisen lapsen kokonaisvaltaiseen kasvuun ja kehitykseen liittyviä teemoja. Opintojaksolla tutustutaan fyysisen, motorisen, sosiaalisen, emotionaalisen ja kognitiivisen kehityksen perusteiden lisäksi käsitteisiin kiintymyssuhde, temperementti ja sosialisaatio. Opintojakson teemoina ovat myös leikki ja havainnointi. Opintojakson aikana kootaan digitaalinen verkkokirja (arvioidaan asteikolla 1-5).

Go back to top of page