Skip to main content

Participatory pedagogy (5 cr)

Code: C-02631-YHPE01P2-3029

General information


Enrollment
01.04.2023 - 24.05.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.06.2024 - 11.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Blended learning
Institution
HUMAK University of Applied Sciences, Verkossa 1.6.-11.8.
Teaching languages
Finnish
Seats
1 - 100
No reservations found for realization C-02631-YHPE01P2-3029!

Evaluation scale

0-5

Objective

Students will be able to • demonstrate knowledge of different conceptions of learning and their role in pedagogical choices • apply various pedagogical methods with different target groups and goals • recognise the role of appreciative interaction in educational activities • identify the basic principles of social pedagogy and socio-cultural engagement and their possible applications • utilise the socio-dynamic approach in educational activities • recognise the role of thinking, will, motivation and emotions in learning and change.

Content

Pedagogical and socio-pedagogical competence is examined as a special competence of community educators. Students gain experience in the application of participatory and action-based methods in their chosen work environment. During the course, students can focus on special education, sociopedagogical activities or multicultural guidance according to their choice.

Location and time

Verkossa 1.6.-11.8.

Teaching methods

Verkossa itsenäisesti suoritettava opintojakso. Sisältää aloituswebinaarin ja lehtorin päivystystuokion keskustelua ja kysymyksiä varten. Opintojakso opiskellaan itsenäisesti monipuolisiin, osallistavaan pedagogiikkaan liittyviin materiaaleihin tutustuen ja niitä myös käytännössä soveltaen. Lisäksi tehtävämuotoina verkkokeskustelut ja pohdinnat opintojakson verkkoalustalla. On toivottavaa, että opiskelija pystyy opintojakson aikana myös suunnittelemaan ja toteuttamaan ohjausharjoituksen itse valitsemassaan ohjausympäristössä. Vaihtoehtona tälle tehtävälle aiemmin toteutetun ohjauksen reflektio.

Completion alternatives

Opintojakso on mahdollista opinnollistaa. Ota yhteyttä opintojakson vastuulehtoriin, mikäli haluat suorittaa opintojakson opinnollistaen.

Student workload

Opintojaksolle on laadittu suositusaikataulu etenemistä varten. Viimeiseen, opintojakson kokoavaan tehtävään on hyvä varata riittävästi aikaa

Evaluation methods and criteria

Ainoastaan opintojakson kokoava tehtävä (reflektioraportti) arvioidaan numeerisesti, muu tehtävät hyväksytty/täydennettävä. Arvioinnin tukena käytetään arviointimatriisia, joka löytyy tehtävänannon yhteydestä. Arviointimatriisin tarjoaman sanallisen palautteen lisäksi opiskelija saa lyhyen sanallisen palautteen lehtorilta kokoavasta tehtävästä. Arviointikriteerejä ovat 1) tiedon hallinta, 2) taitojen osoittaminen, 3) oman oppimisen reflektio sekä 4) kirjallinen esitystapa. Tarkemmat tiedot opintojakson arvioinnista saa opintojakson verkkoalustalta, kun opintojakso avautuu.

Go back to top of page