Monimuotoisuus (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-02631-YMM05-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2023 - 29.01.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 22.01.2024 - 22.03.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Humanistinen ammattikorkeakoulu, Webinaarit 1.2.2024 klo 14-16, 28.2.2024 klo 14-16 ja 7.3.2024 klo 14-16.
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Opintojakso
- C-02631-YMM05
Arviointiasteikko
0-5
Tavoitteet
Opiskelija: - ymmärtää sosiaalisen todellisuuden rakentumisen kielen kautta - tunnistaa valtadiskurssin, vastadiskurssin ja ammattilaisdiskurssin välisiä suhteita ja osaa soveltaa tietoa omassa viestinnässään erilaisissa yhteisöissä - osaa ammatillisessa toiminnassaan arvioida ja muokata kielen ja muiden ilmaisukeinojen kautta toteutuvaa yhdenvertaista ja arvostavaa kohtaamista - kykenee edistämään saavutettavuutta ja moninaisuutta arvostavia toimintatapoja yhteisöissä ja verkostoissa - tiedostaa moninaisuutta estäviä ajattelumalleja ja rakenteita ja osaa toimia niiden purkamiseksi
Suoritustavat
Ajasta ja paikasta riippumaton verkko-opetus Lähiopetus verkossa Ryhmä- tai parityöt Webinaarit Itsenäinen työskentely
Suoritustavat
Osallistumalla opintojaksolle.
Sisältö
- Yhdenvertaisuutta edistävää ja moninaisuutta arvostavaa toimintaa ohjaavat eettiset periaatteet ja lainsäädännölliset lähtökohdat - Sosiaalinen konstruktionismi ja multimodaalinen diskurssintutkimus yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan toiminnan tarkastelun välineenä - Sosiaalipedagoginen ajattelu sosiaalisesti kestävän ja monimuotoisuutta arvostavan toiminnan edistämisessä
Aika ja paikka
Webinaarit 1.2.2024 klo 14-16, 28.2.2024 klo 14-16 ja 7.3.2024 klo 14-16.
Oppimateriaalit
Kirjallisuus Artikkelit Blogit Videot
Opetusmenetelmät
Webinaarit, itsenäinen työskentely Hoodlen alueella sekä oppimistehtävät.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson arvioinnissa painotetaan opintojakson tavoitteiden saavuttamista ja sisällön soveltavaa käsittelyä, mikä osoitetaan oppimistehtävien kautta.