Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10065-LY00FG24-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
17.03.2025 - 28.04.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 5
Opintojakso
C-10065-LY00FG24
Toteutukselle C-10065-LY00FG24-3002 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

0-5

Sisällön jaksotus

Katso kurssiohjelma Oma

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.

Sisältö

* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia * Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria * Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät * Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa * Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat * Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen * Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta

Aika ja paikka

Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma

Oppimateriaalit

• Zoom ja video/ppt materiaalit • HubSpot Academy manuals and videos • Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e) • Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e ) • Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana) • Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e ) • Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e ) • Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)

Opetusmenetelmät

• Online/Zoom luennot ja työpajat • Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla • Vertaisarviointi (yksilötyönä)

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

NA

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

NA

Kansainvälisyys

NA

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

NA

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

20 tuntia luentoja 115 tuntia ryhmä/yksilötyötä

Esitietovaatimukset

Suoritettu korkeakoulututkinto

Siirry alkuun