Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10065-LY00FG24-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
11.11.2024 - 05.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
17.03.2025 - 28.04.2025
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu, Leiritie 1
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 5
- Opintojakso
- C-10065-LY00FG24
Arviointiasteikko
0-5
Sisällön jaksotus
Katso kurssiohjelma Oma
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija ymmärtää digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen yrityksen strategiselle kilpailuedulle sekä erinomaisen asiakaskokemuksen merkityksen osana yrityskulttuuria. Opiskelija osaa hyödyntää ketteriä asiakaslähtöisiä tutkimusmenetelmiä, tuntee digitaaliset palvelukanavat, ratkaisut ja alustat. Lisäksi opiskelija osaa suunnitella ja tuottaa automatisoituja digitaalisia prosesseja sekä mitata ja seurata digitaalisia asiakaskokemuksia.
Sisältö
* Digitaalisen asiakaskokemuksen kehittäminen ja organisaation strategia * Erinomaiset asiakaskokemukset osana organisaatiokulttuuria * Ketterät asiakaslähtöiset tutkimusmenetelmät * Digitaalisen asiakaskokemuksen suunnittelu ja lisäarvon luominen verkossa * Digitaaliset palvelukanavat, työkalut, ratkaisut ja alustat * Digitaalisten prosessien automatisointi ja tekoälyn hyödyntäminen * Digitaalisen asiakaskokemuksen mittarit ja seuranta
Aika ja paikka
Verkossa/Zoom katso kurssiohjelma Oma
Oppimateriaalit
• Zoom ja video/ppt materiaalit • HubSpot Academy manuals and videos • Digital Marketing Excellence, Dave Chaffey, PR Smith, 7th edition, 2023 (myös e) • Korkiakoski Kari, Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus, Alma, 2019 (myös e ) • Curedale, Robert, Service Design, Process & Methods (ei löydy e-kirjana) • Stickdorn, Marc, This is service design methods (myös e ) • Stickdorn, Marc, This is service design doing (löytyy myös e ) • Digital Customer Experience Engineering : Strategies for Creating Effective Digital Experiences Wiedenhofer Lars, Apress L. P. 2021 (löytyy myös e)
Opetusmenetelmät
• Online/Zoom luennot ja työpajat • Kehityssuunnitelma (1-3 hlön "ryhmät") videolla • Vertaisarviointi (yksilötyönä)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
NA
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
NA
Kansainvälisyys
NA
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
NA
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
20 tuntia luentoja 115 tuntia ryhmä/yksilötyötä
Esitietovaatimukset
Suoritettu korkeakoulututkinto