Siirry suoraan sisältöön

XR-teknologiat (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10108-R504TL334-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2024 - 30.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
13.01.2025 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Korkeakoulu
Lapin ammattikorkeakoulu, Itsenäisesti moodlessa toteutettava opintojakso. Opintojakson aikana toteutetaan kyselytunti (2h), yhden kerran kevät lukukaudella ja yhden kerran syyslukukaudella. Kysely tunnin aikana voidaan ratkaista esiin tulleita haasteita.
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 180
Toteutukselle C-10108-R504TL334-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojaksolla käymme mm. seuraavia asioita. - AR Sovellukset (Model Viewer, Vuforia) - Photogrammetry - Unreal Virtual Studio - Unity3D - Virtual Reality - Unity3D 360 Photos

Tavoitteet

Kykenet toteuttamaan erityyppisiä XR-teknologioihin pohjautuvia ratkaisuja kuten AR- (Augmented Reality), VR- (Virtual Reality) tai MR-sovelluksia (Mixed Reality). Osaat valita toteutukseen sopivan pelimoottorin tai työkalun.

Sisältö

Virtuaalitodellisuus XR (VR, AR ja MR) -sovelluksen suunnittelu ja toteutus Työkalun valitseminen XR-toteutukseen Tarvittavan laitteiston valitseminen ja ominaisuudet Lisätyn todellisuuden vuorovaikutuksellinen hyödyntäminen

Aika ja paikka

Itsenäisesti moodlessa toteutettava opintojakso. Opintojakson aikana toteutetaan kyselytunti (2h), yhden kerran kevät lukukaudella ja yhden kerran syyslukukaudella. Kysely tunnin aikana voidaan ratkaista esiin tulleita haasteita.

Oppimateriaalit

Opintojaksolla oppitunteihin/aiheisiin liittyvöt videot, sekä dokumentaatiot.

Opetusmenetelmät

Opintojakso on toteutettu moodlessa itsenäisesti suoritettavaksi. Opintojakso koostuu 7-8 erillisestä aiheesta, jotka muodostavat yhdessä opiskelijalle kokonaiskuvan XR-kehityksen mahdollisuuksista. Jokaista aihetta varten on toteutettu erilliset video luennot, joiden avulla opiskelija pääsee tutustumaan aiheeseen, sekä suorittamaan aiheeseen liittyvän harjoitustehtävän.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksella ei ole tenttiä. Harjoitustehtävien viimeinen palautuspäivämäärä on opintojakson päättymispäivämäärä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakson arviointi perustuu palautettaviin harjoitustehtäviin

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Itsenäistä opiskelua, opetusvideot , sekä harjoitustyön tekoa 135 tuntia.

Esitietovaatimukset

Opintojakson suorittaminen vaatii sinulta peliohjelmoinnin ja pelimoottoreiden perusteiden hallintaa.

Siirry alkuun