Markkinointi- ja yritysviestintä (5op)
Toteutuksen tunnus: KH00BF17-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 15.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 09.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Opettajat
- Laura Laurén
- Anne Leinovaara-Matomäki
- Ryhmät
-
PMYYNS19APMYYNS19A
-
PMYYNS19BPMYYNS19B
- Opintojakso
- KH00BF17
Toteutukselle Markkinointi- ja yritysviestintä KH00BF17-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
5 op, jakaantuen kahteen osioon. Keväällä 2020 lukujärjestyksen mukaisesti.
Markkinointi- ja yritysviestinnän perusasiat ja soveltaminen.
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
• soveltaa markkinointiviestinnän keinoja
• osaa laatia kaupan perusasiakirjat asiatyylin ja vakioasettelun mukaisesti
• tuntee yrityksen sähköisen viestinnän periaatteet
• osaa laatia kokoukseen ja neuvotteluun liittyvät asiakirjat.
Oppimateriaalit
Optima ja opettajien ohjeistama kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Innovaatio- pedagogiikka ja PBL.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä, vaan opintojakso suoritetaan harjoitustehtävin. Arvosanan korotusmahdollisuutta ei tällöin erikseen ole, vaan suoritus on tehtävä uudelleen, kun kurssi seuraavan kerran järjestetään, jos arvosanaa haluaa korottaa. HUOM !
Opintojakson ensimmäisellä luentokerralla on pakollinen läsnäolo, mikäli kurssin haluaa suorittaa. Samoin harjoitustehtävien esityskerroilla.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innovaatio- pedagogiikka ja PBL. Lukujärjestyksen mukaisest kontaktitunnit ja itsenäistä -/ ryhmätyöskentelyä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja. Molemmat osiot on suoritettava hyväksytysti ja aikataulussa. HUOM Opintojakson ensimmäisellä luentokerralla on pakollinen läsnäolo, mikäli kurssin haluaa suorittaa. Samoin harjoitustehtävän esityskerralla /-kerroilla, jos joiltain kerroilta on poissa se alentaa arvosanaa vähintään yhdellä numerolta, ja omalta esityskerralta ei voi olla lainkaan poissa, jos osuuden haluaa läpäistä. Annen osuuden osalta, huomaa lisäksi, että koska kurssissa ei ole tenttiä, niin ainut tapa korottaa arvosanaa, on osallistua seuraavaan kurssitoteutukseen, kannattaakin tehdä tehtävät huolella alusta alkaen ja panostaa niihin, sekä esitykseen kunnolla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 opintopistettä, jakaantuen kontaktitunteihin ja itsenäiseen työskentelyyn. Kumpikin opettaja ohjeistaa oman osionsa osalta tarkemmin opintojakson alussa. Opintojakson ensimmäisellä luentokerralla on pakollinen läsnäolo, mikäli kurssin haluaa suorittaa. Samoin harjoitustehtävien esityskerroilla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Huom ! Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida. HUOM ! Opintojakson ensimmäisellä luentokerralla on pakollinen läsnäolo, mikäli kurssin haluaa suorittaa. Samoin harjoitustehtävien esityskerroilla. Mikäli joltain esityskerralta on poissa, se alentaa arvosanaa vähintään yhdellä numerolla. Omalta esityskerralta ei voi olla lainkaan poissa.
• Arviointiasteikko 0-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Tai esitys on erityisen heikkotasoinen, lyhyt, suppea, epäselvä tms.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tuotos tai esitys voi myös olla hyvin suppea tai lyhyt. Esityksessä voi olla puutteita (esim. esitystekniikassa, esityksen kestossa tms.).
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja, syvällisiä, reflektoivia ja analyyttisiä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö on laajaa. Esitys on ansiokas, vakuuttava ja laadukas.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit täyttyvät ja ylittyvät. Verrattuna ryhmän keskimääräiseen suoritustasoon on nähtävissä erityisiä ansioita. Lähteiden käyttö erityisen laajaa.
Annen osiossa kokonaisarviointiin vaikuttaa myös tuntiaktiivisuus ja kaikkien tehtävien teko aikataulussa, sekä esityksen kokonaisuus.
Hylätty (0)
Huom ! Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä tai ei esimerkiksi pidä omaa esitystään, tai esitys on erityisen heikkotasoinen.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Suomeksi
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tuotos voi myös olla hyvin suppea ja lyhyt, tai esityksessä selkeitä puutteita tai epäkohtia. Lähteiden käyttö vähäistä. Itsearviointi voi olla suppea ja vähemmän analyyttinen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja, syvällisiä ja analyyttisiä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö on laajaa ja esitys korkealuokkaista ja vaikuttavaa. Myös Itsearviointi ja oman oppimisen arviointi on analyyttinen, reflektiivinen ja huolellisesti toteutettu.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä alemmissa arvosanoissa mainitut kriteerit täyttyvät ja ylittyvät. Verrattuna ryhmän keskimääräiseen suoritustasoon on nähtävissä erityisiä ansioita. Esitys erityisen korkeatasoinen ja vaikuttava. Samoin itsearviointi ja oman oppimisen arviointi analyyttinen, reflektiivinen ja laaja. Lähteiden käyttö on hyvin laajaa.
Lisätiedot
Opintojakson ensimmäisellä luentokerralla on pakollinen läsnäolo, mikäli kurssin haluaa suorittaa. Samoin harjoitustehtävien esityskerroilla. Mikäli joltain esityskerralta on poissa se alentaa arvosanaa vähintään yhdellä numerolla. Omalta esityskerralta ei voi olla lainkaan poissa. Markkinointiviestinnässä myös esiintymisellä ja esittämisellä on suuri painoarvo, ja siksi myös harjoitustöiden esityksiä arvioidaan myös esitysteknisesti. Esityksen vakuuttavuus, vaikuttavuus, kiinnostavuus, tyyli, kesto, selkeys jne.