Markkinointi- ja työoikeus (3op)
Toteutuksen tunnus: KH00BF19-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2018 - 01.03.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 30.04.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 40
- Koulutus
- Myyntityön koulutus
- Opettajat
- Anne Leinovaara-Matomäki
- Ryhmät
-
PMYYNS18APMYYNS18A
-
PMYYNS18BPMYYNS18B
-
LIPATMODMenetelmaosaaminenLIPAT Menetelmäosaaminen
- Opintojakso
- KH00BF19
Toteutukselle Markkinointi- ja työoikeus KH00BF19-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Markkinointioikeuden ja työoikeuden perusteet, keskeisiä seikkoja. Kevätlukukaudella 2019 lukujärestyksen mukaisesti.
Tavoitteet
Opiskelijalle kehittyy mahdollisimman kattava asiantuntemus markkinointiin liittyvästä juridiikasta siten, että hänellä on valmius soveltaa oppimaansa ottamalla huomioon tapauskohtaisesti markkinointia koskeva sääntely tulevia työtehtäviä hoitaessaan. Markkinointioikeuteen kuuluu myös kilpailunrajoituksia koskeva sääntely, johon opiskelija perehtyy siten että osaa arvioida sen asettamat rajoitukset. Työoikeuden osalta opiskelija tuntee työsopimuksiin ja työehtosopimuksiin liittyvän sääntelyn niin, että kykenee työtehtävissään tarvittaessa ratkaisemaan työsuhteisiin liittyviä kysymyksiä.
Sisältö
- markkinoinnin yleinen sääntely
- kotimyynti ja etämyynti
-eri aloja koskeva erityissääntely
-kilpailuoikeus
- työoikeus
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
PBL ja Innovaatiopedagogiikka. Laajempi itsenäinen harjoitustyö ja caset. Tentti.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tenttiajankohdat sovitaan toteutuksen alussa tunnilla. Sekä tentti että harjoitustyö täytyy suorittaa hyväksytysti kurssin läpäistäkseen. Arvosana muodostuu tenttipainotteisesti, myös tuntiaktiivisuus huomioidaan.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
PBL ja Innovaatiopedagogiikka. Laajempi itsenäinen harjoitustyö ja caset. Tentti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op. Laajempi itsenäinen harjoitustyö ja caset. Tentti. Arvosana muodostuu tenttipainotteisesti, harjoitustyö on ryhmätyö. Molemmat täytyy olla suoritettuna hyväksytysti läpipääsyyn.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvionti jakaantuu kahteen osaan : tentti ja harjoitustehtävä. Molemmat on läpäistävä hyväksytysti. Myös tuntiaktiivisuus huomioidaan. Varsinainen kokonaisarvosana muodostuu ensisijaisesti ja pääsääntöisesti tentin pohjalta, ja ryhmätyö ja tuntiaktiivisuus huomioidaan myös.
Kurssi arvioidaan koknaisuudessaan Peppiin viimeistään 31.3.19 mennessä, sillä laajat harjoitustyöt vievät aikaa myös arvioinnin näkökulmasta.
Huom ! Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ja ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Arviointiasteikko 0-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Tai tenttiosuus on hylätty.
• Arviointikriteerit harjoitustyön osalta: - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tuotos voi myös olla hyvin suppea tai lyhyt. Esityksessä voi olla puutteita.
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja, syvällisiä ja analyyttisiä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö on laajaa ja monipuolista. On estetty ohjeen mukaan myös soveltuvia caseja.
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit täyttyvät ja ylittyvät. Verrattuna ryhmän keskimääräiseen suoritustasoon on nähtävissä erityisiä ansioita. Caseja ryhmätyön teemaan on esitetty useita. Myös tenttitulos on erinomainen.
Hylätty (0)
Huom ! Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä. Tai tentti-osuus on hylätty.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Huom ! Ainoastaan tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Tuotos voi myös olla hyvin suppea tai lyhyt. Esityksessä voi myöskin olla puutteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Ne ovat laajoja, syvällisiä ja analyyttisiä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteiden käyttö on laajaa ja monipuolista. Myös ryhmätyön teemaan liityviä caseja on esitelty. Tuntiaktiivisuus huomioidaan. Tavoiteltaessa korkeampia arvosanoja (kolmosesta lähtien ylöspäin) hyvä aktiivisuus lähes kaikilla tunneilla on edellytys.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Kaikki edellä mainitut kriteerit täyttyvät ja ylittyvät. Verrattuna ryhmän keskimääräiseen suoritustasoon on nähtävissä erityisiä ansioita. Useita ryhmätyön teemaan liityviä caseja (tapausesimerkkejä) on esitelty. Ja myös tenttisuoritus on erinomainen. Myös tuntiaktiivisuus huomioidaan. Tavoiteltaessa korkeampia arvosanoja (kolmosesta lähtien ylöspäin) hyvä aktiivisuus lähes kaikilla tunneilla on edellytys.