Siirry suoraan sisältöön

Johdatus kirjastoammattilaisuuteen (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BR43-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.12.2019 - 20.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.01.2020 - 01.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Kati Haanpää
Opintojakso
KH00BR43
Toteutukselle KH00BR43-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

vko 2-3 Kurssin aloitus, kirjastoalan toimintaympäristö & kansallinen kirjastoverkko
viko 4-5 Vierailuja kirjastoihin
vko 6-7 Tiedonhaun perusteet käytännönläheisesti
vko 8 Ei opetusta
vko 9-10 Asiakaspalvelu kirjastossa
vko 11 Tentti

Vierailujen ajankohdan varmistuminen saattaa muokata kurssin aikataulua

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija 
- osaa kuvata kansallisen kirjastoverkon toimintaa
- osaa kuvata kirjasto- ja tietopalvelualan toimintaympäristöjä
- ymmärtää kirjastoalan käsitteistöä 
- ymmärtää kirjaston asiakaspalvelun perusteet 

Sisältö

- Kansallinen kirjastoverkko
- Kirjasto- ja tietopalvelualan toimintaympäristö
- Asiakaspalvelu ja moninaiset asiakasyhteisöt kirjastossa

Oppimateriaalit

Optimassa

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, raportit, käytännön harjoittelu, ryhmätyöt ja keskustelut, lopputentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

13.3. klo 9-12
uusitatentti 27.3. klo 9-12

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (essee, lähitapaamisiin valmistautuminen) 103 h
- Viikoittaiset lähitapaamiset, työelämävierailut, ryhmätyöt ja keskustelut, tentti 27 h

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt ja tentti.

Arviointi:
Kirjastovierailuraportti 40 %, paritehtävä
Tiedonhakutehtävä 40 %, yksilötehtävä
Tentti 20 %, yksilötehtävä

Hylätty (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Siirry alkuun