Introduction to Library Profession (5 cr)
Code: KH00BR43-3001
General information
- Enrollment
- 10.12.2019 - 20.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2020 - 01.04.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Kati Haanpää
- Course
- KH00BR43
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
vko 2-3 Kurssin aloitus, kirjastoalan toimintaympäristö & kansallinen kirjastoverkko
viko 4-5 Vierailuja kirjastoihin
vko 6-7 Tiedonhaun perusteet käytännönläheisesti
vko 8 Ei opetusta
vko 9-10 Asiakaspalvelu kirjastossa
vko 11 Tentti
Vierailujen ajankohdan varmistuminen saattaa muokata kurssin aikataulua
Objective
Having completed the course the student is
- is able to describe Finnish library network
- to describe the library and information service profession
- to explain the central terms and concepts of the library environment
- to identify different customer communities
- to manage in customer service situations
Content
Operational environment of Library and Information Service
Basics of customer service in Library and Information Service
Materials
Optimassa
Teaching methods
Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, raportit, käytännön harjoittelu, ryhmätyöt ja keskustelut, lopputentti
Exam schedules
13.3. klo 9-12
uusitatentti 27.3. klo 9-12
Student workload
Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (essee, lähitapaamisiin valmistautuminen) 103 h
- Viikoittaiset lähitapaamiset, työelämävierailut, ryhmätyöt ja keskustelut, tentti 27 h
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt ja tentti.
Arviointi:
Kirjastovierailuraportti 40 %, paritehtävä
Tiedonhakutehtävä 40 %, yksilötehtävä
Tentti 20 %, yksilötehtävä
Failed (0)
Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.