Skip to main content

Introduction to Library Profession (5 cr)

Code: KH00BR43-3001

General information


Enrollment
10.12.2019 - 20.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.01.2020 - 01.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Kati Haanpää
Course
KH00BR43
No reservations found for realization KH00BR43-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

vko 2-3 Kurssin aloitus, kirjastoalan toimintaympäristö & kansallinen kirjastoverkko
viko 4-5 Vierailuja kirjastoihin
vko 6-7 Tiedonhaun perusteet käytännönläheisesti
vko 8 Ei opetusta
vko 9-10 Asiakaspalvelu kirjastossa
vko 11 Tentti

Vierailujen ajankohdan varmistuminen saattaa muokata kurssin aikataulua

Objective

Having completed the course the student is
- is able to describe Finnish library network
- to describe the library and information service profession
- to explain the central terms and concepts of the library environment
- to identify different customer communities
- to manage in customer service situations

Content

Operational environment of Library and Information Service
Basics of customer service in Library and Information Service

Materials

Optimassa

Teaching methods

Lähiopetus, itsenäinen opiskelu, raportit, käytännön harjoittelu, ryhmätyöt ja keskustelut, lopputentti

Exam schedules

13.3. klo 9-12
uusitatentti 27.3. klo 9-12

Student workload

Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (essee, lähitapaamisiin valmistautuminen) 103 h
- Viikoittaiset lähitapaamiset, työelämävierailut, ryhmätyöt ja keskustelut, tentti 27 h

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt ja tentti.

Arviointi:
Kirjastovierailuraportti 40 %, paritehtävä
Tiedonhakutehtävä 40 %, yksilötehtävä
Tentti 20 %, yksilötehtävä

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Go back to top of page