Managing Sales and Marketing (5 cr)
Code: KH00BS07-3001
General information
- Enrollment
-
01.12.2020 - 15.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
21.01.2021 - 20.05.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jouko Broman
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00BS07
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Myynnin ja Markkinoinnin Johtaminen
Kurssin aikana käsittelemme niin Leadership (ihmisten johtaminen) kuin Management (asioiden järjestely) asioita.
Perehdymme myynnin ja markkinoinnin johtamisen erityispiirteisiin - olemme siirtymässä "SMARKET"ing ajatteluun, jossa myynti ja markkinointi eivät enää toimi erillisissä siiloissa omien kuvitelmiensa ja ajatustensa perusteella, vaan muodostavat saumattoman kokonaisuuden keskiössä asiakas - etu ja hyöty!
Valokeilassa ainakin:
-millaista M&M yhteistyön tulisi olla?
-millä keinoin johdat ihmisiä menestykseen ja saat tähän johtavia oikeita asioita tapahtumaan?
-miten yhteistyötä johdetaan - annat palautetta suoritusta auttavasti?
-miten tuottaa sisältöä markkinoinnin työkalujen avulla - millainen on asiakkaan myönteiseen ratkaisuun johtava "ostopolku"?
Opintojaksot Digitaalinen markkinointi, Myynnin ja markkinoinnin johtaminen sekä Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 toteutuvat keväällä 2021 seuraavasti:
to 21.1. klo 9-16 Digitaalinen Markkinointi (Merikallio).
pe 19.2. klo 9-12. Digitaalinen markkinointi jatkuu. (Merikallio): klo 13-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen: Itsensäjohtaminen, johtaminen eli Leadership, markkinoinnin ja viestinnän johtamisen erityispiirteet (Broman).
to 25.3. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin johtaminen (Broman, Merikallio). Vierailijaluento.
pe 23.4. klo 9-16 Katsaus My ja Ma johtamiseen palautus, Kehittämistehtävän briiffi. (Broman, Merikallio)
to 27.5. klo 9-16 Myynnin ja markkinoinnin kehittämistehtävä 2 (Broman, Merikallio)
Objective
Student:
- comprehends the core knowledge and skills of sales and marketing management (management and leadership)
- recognizes the benefits which can be achieved in sales and marketing collaboration
- is able to describe the principles of management and leadership within a chosen company
- is able to utilize different marketing strategies and tools, ie. content marketing, in converting the buyer in buyer’s journey
Content
- theories of sales and marketing management and processes
- reports the company’s current situation by interviewing sales and marketing executive(s)
- builds a content marketing plan for a chosen company
Materials
Järvinen, Rantala, Ruotsalainen: Johda suoritusta. (Talentum 2014).
Keki R. Bothe: Beyond Customer Satisfaction to Customer Loyalty (American Management Association AMA1996)
Jobber & Lancaster: Selling and Sales Management (Pearson Education Ltd 2015)
Roger E. Allen: Nalle Puh ja Johtamisen Taito (WSOY 1997)
Harvard Business review: "10 must reads on Leadership" (2011)
Johtaja järjestykseen -videosarja.
Teaching methods
Luennot.
Kukin opiskelija tekee opitun perusteella katsauksen valitsemansa yrityksen myynnin ja markkinoinnin (Smarketing) johtamisen periaatteisiin niin asioiden kuin ihmistenkin johtamisen osalta - yhteenvetona: mikä myynnin ja markkinoinnin yhteistyössä toimii, mikä ei? (1-3 PPT).
Exam schedules
Sovitaan kurssin alettua.
Completion alternatives
Ei ole.
Student workload
Luennot.
Kirjallisuus.
Videot.
Tilannekatsaus.
Evaluation methods and criteria
Ennakkotehtävä (hyv./hyl.)
Yrityskohtainen edellä määritelty tilannekatsaus (hyväksytty/hylätty).
Failed (0)
Ei osallistu opetuskerroille.
Ei tee etätehtävää.
Ei tee tilannekatsausta.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
On vain toisella kerralla paikalla.
Etätehtävä hyväksytty
Tilannekatsaus sisällöltään suppea
Assessment criteria, good (3-4)
Molemmat kerrat paikalla.
Etätehtävä ohjeen mukainen
Esittää edellä kuvatun yhteenvedon kohdeyrityksensä myynnin ja markkinoinnin johtamisesta riittävän laajasti.
Assessment criteria, excellent (5)
Molemmat kerrat paikalla. Kysyy ja keskustelee tapaamiskerroillamme. Haastaa esitettyjä näkemyksiä oppimisen kannalta osallistujia hyödyttävästi.
Etätehtävä ohjeen mukainen ja sisältää ideointia laajasti.
Esittää edellä kuvatun yhteenvedon sisältäen jo mahdollisia ratkaisuja havaitsemiinsa epäkohtiin - esitys on siis kattava ja ideoiva - alustaa jo kehittämistehtävää mukavasti.
Further information
Ole paikalla. Se kannattaa. Näillä kursseilla opittu tukee kehitystäsi kaupallisella urallasi matkalla merkittäviin saavutuksiisi!