Basics of Marketing (5 cr)
Code: KH00CA04-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2021 - 08.09.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2021 - 30.11.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Course
- KH00CA04
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Liiketoimintamallien analysointi (Business Model Generation, UN goals)
Yrityksen nykyisen liiketoiminnan analysointi ja uuden innovointi sekä näiden esittely (Business
Model Canvas, New Business Exploration Canvas)
Markkinointisuunnitelman teko pohjautuen liiketoimintaan (STDP-prosessi, marketing mix)
Messuständin suunnittelu ja esittely.
Ennakkotehtävä alkaa viikolla 35 +4 lähiopetuskertaa, itsenäiset tehtävät, ryhmätöitä.
Oppimisympäristö: It´s Learning.
Ryhmä A: 17.9. klo 13-16, 8.10. klo 13-16, 29.10. klo 9.15-12, 19.11. klo 9.15-12.
Ryhmä B: 17.9. klo 9.15-12, 8.10. klo 9.15-12, 29.10. klo 13-16, 19.11. klo 13-16.
Objective
The student is able to
- analyze business by using different business models
- make a marketing plan that supports the business plan
- make marketing communication material for the company's chosen service and present it in a sales manner
Content
-Company business analysis
-Business model analysis
-Making a marketing plan for a business
-Making marketing communication material for the company's selected service and present it
Materials
Alexander Osterwalder &Yves Pigneur: Business Model Generation, sivut 1-125.
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen.
Exam schedules
Ei tenttejä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu
seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen ja arviointi
Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt sekä näiden
vertaisarviointi.
Itsenäiset ryhmätyöt.
Evaluation methods and criteria
Arvioitavia kohteita on neljä. Jokainen kohde on 25% kokonaisarvosanasta.
Henkilökohtainen työ:
1. Kirjareflektion kirjoittaminen ja toisen opiskelijan kirjareflektion arviointi, opettajan arviointi
hyväksytty/hylätty.
Ryhmätyöt:
2. Yrityksen uuden liiketoiminnan innovointi ja esittely, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5
3. Kirjallinen markkinointisuunnitelma, opettajan arviointi 1-5
4. Uuden palvelun esittely messuilla, vertaisarviointi ja opettajan arviointi 1-5.
Failed (0)
Mikäli jokin arvioinnin kohde eli kirjareflektio, liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma tai
messuesittely hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Tuotokset eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esittelyt ovat rutiininomaisia.
Markkinointisuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma ovat tyydyttäviä.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali/messuesiintyminen
ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopiva.
Esittelyt ovat selkeitä, myyviä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista.
Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunneilla.
Markkinointisuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja liiketoiminnan esittely, markkinointisuunnitelma ja
markkinointiviestintämateriaali/messuesitys ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä
sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esittelyt ovat inspiroivia ja innovatiivisia sekä myyviä/iskeviä.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviteettia tunneilla.
Markkinointisuunnitelman oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.