Siirry suoraan sisältöön

Blender-käyttöliittymä ja 3D-grafiikan perusteet (10 op)

Toteutuksen tunnus: KU00BQ12-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2019 - 27.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2019 - 15.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 24
Koulutus
Media-alan koulutus
Vastuuopettaja
Eija Saarinen
Opintojakso
KU00BQ12
Toteutukselle KU00BQ12-3001 ei löytynyt varauksia!

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakson tavoitteena on yksinkertaisen animoitavan hahmon luominen Blender 3d-ohjelmalla.
Opintojaksolla käydään läpi hahmon luomiseen liittyvät vaiheet ja opitaan Blender -ohjelman käyttöä mallinnuksessa sekä myös sen 2D-työkalujen käyttö.
opintojakson sisältö:
- Blenderin Käyttöliittymä ja 3D-grafiikan perusteet
- Mallinnus ja skulptaus Blenderillä.
- Blenderin 2D-animaatio työkalut.
- UV - mäppäys ja teksturointi mahdollisesti Substance painterin avulla.
- Yksinkertainen Riggaus
- Animointi (graphit, blend shapet yms.)
- Renderöinti ja valaistus
Kontaktiopetus 7.10.-9.10., 11.10.14.10.-16.10. 22.10.-23.10. 8.11., 11.11., 20.11 ja 3.12. jolloin on kurssin päättötehtävän loppuarviointi. Opetustila LEM B169 Vipunen.
Opetus jatkuu erikseen sovittavina ohjauspäivinä.

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on yksinkertaisen animoitavan hahmon luominen. Opintojaksolla käydään läpi hahmon luomiseen liittyvät vaiheet ja opitaan Blender -ohjelman käyttöä mallinnuksessa sekä myös sen 2D-työkalujen käyttö.

Sisältö

- Blenderin käyttöliittymä ja 3D-grafiikan perusteet.
- Mallinnus ja skulptaus Blenderillä.
- Blenderin 2D-animaatiotyökalut.

Oppimateriaalit

Tieto myöhemmin

Opetusmenetelmät

Opintojakso jakaantuu intensiivisiin kontaktiopetusjaksoihin, itsenäisiin harjoituksiin ja erikseen sovittaviin tuutorointipäiviin. Käytössä on myös chat ja Blenderin videotutoriaalit.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Luennot, itsenäiset ja ohjatut harjoitukset, vertaisoppiminen, pienryhmätyöskentely, chat ja videotutoriaalit.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jos opiskelija ei pääse osallistumaan kaikkiin kontaktitunteihin hän voi hyödyntää erikseen sovittua chat-ohjelmaa ja Blenderin videotutoriaaleja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson aikana tehdään pieniä harjoituksia ja kurssiin liittyvä lopputyö.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu osaamiseen, jota osoitetaan tehdyillä harjoituksilla sekä kurssin lopputehtävällä.

Esitietovaatimukset

Digitaalisen kuvan perusteet oltava hallussa.

Siirry alkuun