Siirry suoraan sisältöön

Yritystoiminnan perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: TE00BQ18-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2020 - 26.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 40
Opettajat
Anne Leinovaara-Matomäki
Ryhmät
LIPATMODValmennusAmmattiopintoihinII
MOD Valmennus ammattiopintoihin II
PAUTOS19A
PAUTOS19A
PAUTOS19B
PAUTOS19B
Opintojakso
TE00BQ18

Toteutukselle Yritystoiminnan perusteet TE00BQ18-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Lukujärjestyksen mukaisesti syksyllä 2020. KURSSI ORGANISOIDAAN SYKSYLLÄ 2020 etäopetuksena COVID-19 epidemian johdosta, tarkemmat ohjeet Teams -kokouksiin jne.lähetetään Pepissä opintojaksolle- ilmoittautuneille.
Yritystoiminnan perusteet. Tarkemmat ohjeet optimassa ja ensimmäisellä luentokerralla, jolla on pakollinen läsnäolovelvollisuus. Ensimmäisellä luennolla ohjeistetaan tarkemmin kurssin suoritustapa ja vaatimukset.
Mikäli ei osallistu ensimmäiselle luennolle, suoritus siirtyy automaattisesti seuraavaan suorituskertaan.

Tavoitteet

Opiskelija tuntee kannattavan liiketoiminnan edellytykset yrityksessä ja autoalan businessideoita. Opiskelija osaa:
- kuvata yrittäjyyden peruspiirteitä ja arvioida omia mahdollisuuksiaan toimia yrittäjänä
- nimetä yritysten eri sidosryhmiä ja verkostoja
- kuvailla pääpiirteissään oikeudelliset yritysmuodot
- noudattaa sopimusoikeuden periaatteita
- markkinoinnin perusperiaatteet

Sisältö

yrittäjyys ja yritystoiminnan aloittaminen
yrityksen toimintaympäristö ja sidosryhmät
markkinointi
sopimusoikeuden pääpiirteet
autoalan esimerkit

Oppimateriaalit

Optima ja siellä ohjeistettu kirjallisuus. Lisäksi Hill & O' Sullivan : Foundation Marketing. (mikä tahansa painos käy).

Opetusmenetelmät

Innovaatiopedagogiikka, PBL.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä, kurssi suoritetaan harjoitustehtävin. Tarkemmat ohjeet kurssin ensimmäisellä pakollisella luentokerralla. Tästä syystä myös korkotusmahdollisuus on ainoastaan osallistumalla seuraavaan totetutukseen, joten on syytä tehdä tehtävät heti huolella.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka, PBL.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Harjoitustehtävät, jotka ohjeistetaan tarkemmin ensimmäisellä pakollisella luentokerralla. Työmäärä 5 ects.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• HUOM ! Ainoastaan Tehtävät, jotka on palautettu aikataulussa ohjeen mukaan arvioidaan. Myöhästyneitä suorituksia ei huomioida.
• Arviointiasteikko H-5
• Hylätty (0)
Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

• Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Kurssin ns. työkaluja on käytetty minimi vaatimusmäärä. Esitys voi myös olla heikko.

• Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteitä on käytetty hyvin ja kurssin ns. työkaluja on käytössä paljon.

• Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Esitys on hieno ja sujuva. Lähteitä ja kurssin työkaluja on käytetty runsaasti.

Hylätty (0)

Oppimistehtävien suorittaminen osoittaa useissa arviointikohteina olevissa kyvyissä olevan vakavia puutteita ilman niitä kompensoivia erityisansioita. Tai opiskelija jättää tehtävät tai niihin kuuluvat esitykset pitämättä. Tai myöhästyy deadlinestä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa oppimistehtävien suorittamisen perus-kyvyt, mutta tehtävissä on selviä puutteita. Kurssin ns. työkaluja on käytetty minimi vaatimusmäärä. Esitys voi myös olla heikko.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Oppimistehtävät on hyvin ja analyyttisesti tehty ja selkeästi esitetty. Opiskelija osoittaa hallitsevansa pääosin oppimistehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Suorituksen erityisansioilla voidaan kompensoida joissakin mainituissa kyvyissä mahdollisesti ilmenneitä puutteita. Lähteitä on käytetty hyvin ja kurssin ns. työkaluja on käytössä paljon.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Suorituksessa on keskeiset arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita ilman näitä mitätöiviä puutteita. Esitys on hieno ja sujuva. Lähteitä ja kurssin työkaluja on käytetty runsaasti.

Lisätiedot

-

Siirry alkuun