Opinnäytetyön suunnitelma (10op)
Toteutuksen tunnus: TH00BP80-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.07.2020 - 02.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.08.2020 - 31.07.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 9 op
- TKI-osuus
- 9 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Terveys ja hyvinvointi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 25
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, erityissosiaaliohjaus
- Opettajat
- Marjo Harju
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Hannele Mikkola
- Sanna-Maria Nurmi
- Opintojakso
- TH00BP80
Toteutukselle Opinnäytetyön suunnitelma TH00BP80-3007 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
                    
Sisällön jaksotus
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Ideaseminaari 13.11.2020
- Kirjallisuuskatsaus
- Opinnäytetyösuunnitelma kevät 2021
- Suunnitelmaseminaari kevät 2021
- Opinnäytetyösopimus
- Vertaispalaute
 Ajoitus syksy 2020: lähiopetus 28.09. ja 5.10. sekä 13.11
                    
Tavoitteet
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään 
· toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista 
· kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan 
· nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen 
· määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen 
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman 
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä 
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun 
· arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
                    
Sisältö
· Ideaseminaari
· Kirjallisuuskatsaus 
· Kehittämisprojektin suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä) 
· Opinnäytetyösopimus 
· Suunnitelmaseminaari 
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op) 
· Vertaispalaute
                    
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset artikkelit, julkaisut, projektiraportit, tilastot sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu 
                    
Opetusmenetelmät
Lähtökohtana on innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Tavoitteena on tuottaa ammattitaitoa, joka mahdollistaa työelämän innovaatioprosesseihin osallistumisen. Toteutus kuvataan yksityiskohtaisesti ITS-oppimisympäristössä.
                    
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen ja TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja asiantuntijaopettajan väliseen yhteistyöhön.
                    
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1) Opinnäytetyösuunnitelman laadinta
2) Esitys idea- ja suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaispalaute
Opinnäytetyösuunnitelma, yhteensä 223 t:
- kirjallinen ensimmäinen ideapaperi 
- kirjallisuuskatsaus opinnäytetyön aihealueesta
- viimeistelty toteuttamiskelpoinen opinnäytetyösuunnitelma. 
 
Seminaariesitykset ja vertaispalaute 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.
                    
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyösuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
                    
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinnäyteyösuunnitelman  arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, kehittämisprosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, projektin johtaminen ja oma asiantuntijuus.