Master’s Thesis Plan (10 cr)
Code: TH00BP80-3007
General information
- Enrollment
- 04.07.2020 - 02.08.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 03.08.2020 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 9 cr
- RDI portion
- 9 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 5 - 25
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Advanced Social Counselling
- Teachers
- Marjo Harju
- Eeva Timonen-Kallio
- Anssi Lähde
- Hannele Mikkola
- Sanna-Maria Nurmi
- Course
- TH00BP80
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
- Ideaseminaari 13.11.2020
- Kirjallisuuskatsaus
- Opinnäytetyösuunnitelma kevät 2021
- Suunnitelmaseminaari kevät 2021
- Opinnäytetyösopimus
- Vertaispalaute
Ajoitus syksy 2020: lähiopetus 28.09. ja 5.10. sekä 13.11
Objective
After completing the course, the student is able to:
· describe the premises, requirements and prerequisites of the organisation where the development project is carried out
· implement data retrieval systematically in Finnish and international databases
· write a theoretical framework for development project · state aim(s), purpose(s), research tasks and final outcome of the development project
· define development and evaluations methodology and describe research methods used in project implementation
· write realisable proposal for development project and research proposal when required
· describe one’s own role as an expert and project manager in development project
· discuss issues related to ethics and reliability
· evaluate and anticipate risks of development project
Content
· Idea/brainstorming seminar
· Literature review
· Proposal for development project (research proposal enclosed if needed)
· Master thesis agreement
· Proposal seminar
· Data retrieval webcourse (1cr)
· Peer feedback
Materials
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset artikkelit, julkaisut, projektiraportit, tilastot sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Teaching methods
Lähtökohtana on innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Tavoitteena on tuottaa ammattitaitoa, joka mahdollistaa työelämän innovaatioprosesseihin osallistumisen. Toteutus kuvataan yksityiskohtaisesti ITS-oppimisympäristössä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Oppiminen ja TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja asiantuntijaopettajan väliseen yhteistyöhön.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
1) Opinnäytetyösuunnitelman laadinta
2) Esitys idea- ja suunnitelmaseminaarissa
3) Vertaispalaute
Opinnäytetyösuunnitelma, yhteensä 223 t:
- kirjallinen ensimmäinen ideapaperi
- kirjallisuuskatsaus opinnäytetyön aihealueesta
- viimeistelty toteuttamiskelpoinen opinnäytetyösuunnitelma.
Seminaariesitykset ja vertaispalaute 20 t. Tiedonhankinnan verkkokurssi 27 t.
Assessment criteria, approved/failed
Opinnäytetyösuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
Evaluation methods and criteria
Opinnäyteyösuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden / tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos / tulos ja sen hyödynnettävyys, kehittämisprosessin ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi, projektin johtaminen ja oma asiantuntijuus.