Working Environments and Future of Welfare Services (5 cr)
Code: TH00BQ02-3002
General information
- Enrollment
- 09.12.2021 - 17.03.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Master`s Degree Programme in Social Services and Health Care, Advanced Social Counselling
- Teachers
- Marjo Harju
- Sanna-Maria Nurmi
- Course
- TH00BQ02
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sote-hallinnonuudistus 2022–2032
Maakunnallisen hyvinvointialueen palvelutuottajamallit
Sote-palvelujen digitalisaatio ja tietohallinto
17.3. 9.00-15.45
Opintojakson tavoitteet ja oppimistavoitteet.
Sote-palveluiden järjestäminen hyvinvointialueilla.
Maakuntavaalit ja niihin liittyvän järjestäytymisen ajankohtainen tilanne.
21.4. 8.15-14.00 Asiakasryhmäkohtaisten hyvinvointipalvelut ja niiden järjestäminen. Osallistava opetuskeskustelu.
17.5. 8.15-11.30 Tentti. Opintojakson lopetus ja yhteenveto.
Objective
After completing the course, the student will be able to understand key welfare services,recognize changes and prioritize services effectively and apply them proficiently in professional work with various customer groups.
Content
Health and social services 2021–2030
Regional service production models
Future service concepts by customer group
Decision-making systems and service processes
Digital services and information management
Near-futures scenarios - SOTE 2023 – 2032
Policy programs and recommendations
Regional and municipal integrated service concepts/production
Key legislation governing professional work and services
Customer service processes, their interfaces and decision-making systems
Future service concepts by customer group
Decision-making systems and service processes
Digital services
Student workload
Tentti
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu lyhyesti yleisellä tasolla.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi on nähtävissä ja oppimateriaalia on käytetty. Tarkastelu on osin luettelomaista ja yhteiskunnallinen taso puuttuu.
3. Yhteenveto on tehty, mutta oma osaamisen kehittyminen ja tiedon soveltaminen on vain osin nähtävissä.
Assessment criteria, good (3-4)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi on kuvattu hyvällä tasolla ja tietoa analysoiden. Tarkastelussa on nähtävissä yhteiskunnallinen ja taloudellinen pohdinta.
3. Yhteenvedossa on esitetty oppimistulokset ja tiedon käyttöönotto.
Assessment criteria, excellent (5)
1. Lähtökohtatilanne ja oma suhtautuminen kokonaisuuteen on kuvattu omiksi oppimistavoitteekseen.
2. Tiedonhankinta ja prosessointi kuvattu monipuolisesti ja tietoa analysoiden. Tarkastelussa painottuu yhteiskunnallinen ja taloudellinen pohdinta tietoon perustuen.
3. Yhteenvedossa on esitetty oppimistulokset ja tiedon käyttöönotto ja soveltaminen omassa työssä.
Further information
Avoimen opintojen tarjontaa 5 opiskelijapaikkaa. YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin.