Siirry suoraan sisältöön

Myynti- ja markkinointitiimien johtaminenLaajuus (10 op)

Tunnus: KH00CL93

Laajuus

10 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 11.09.2024

Ajoitus

04.09.2024 - 18.12.2024

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 15

Opettaja
  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • PMYYNS23
    Myyntityö S23
  • PLIITS23MAR
    PLIITS23MAR

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Oppimateriaalit

Treenien ja kirjapiirien oppimateriaalit. Yritysprojektien vaativat materiaalit.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään yritysprojektien, treenien ja kirjapiirien avulla. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, joihin kuuluvat yritysprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa. Kaikessa toiminnassa huomioidaan kestävän kehityksen periaatteita.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija ohjaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella (treenit, yritysprojektit, oppimissopimus, tuntikertymä). Lukukauden opintopisteiden minimimäärä on 10 op.

Sisällön jaksotus

Myynti-, markkinointi tai viestintäpäällikkö ohjaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä, viestintää ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa.

Myynti-, viestintä tai markkinointipäällikkö johtaa yritysprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Myynti-, markkinointi- ja viestintpäällikkö osallistuvat laatutiimiin ja kehittää yhdessä laatupäällikön ja valmentajien kanssa MyyntiAkatemian toimintaa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti-, viestintä tai markkinointitiimin toimintaa
- johtaa myynti-, viestintä ja markkinointiprosesseja
- analysoida myyntiin, markkinointiin tai viestintään liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia muutoksia
- ohjata ja valmentaa myynti-, viestintä- ja markkinointitiimien jäseniä
- arvioida ja kehittää prosesseja pienessä organisaatiossa.

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemian Teams-kanava. Yritysprojekteissa käytetään Trelloa. MyyntiAkatemian CRM-järjestelmänä käytetään Pipedrivea. Markkinoinnissa käytetään Instagramia ja LinkedIniä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan yrityksiltä, vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimien vetäjänä ja kehittäjänä sekä MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.

Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, yritysprojektikuvauksensa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä.

Hylätty (0)

Portfolio on puutteellinen. Tuotokset ja tekeminen eivät täytä tiimivetäjän kriteerejä (ks. arvosanan 1-2 arviointikriteerejä).

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• johtaa myynti-, markkinointi- tai viestintätiimin jäseniä ja toimintaa
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin, viestinnän tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja, esim. Teams, Trello, Pipedrive
•osallistuu MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan portfolion muodossa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3- 4), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin, viestinnän tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä, markkinointia tai viestintää yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa ja kehittää johtamistaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta
•käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja sujuvasti, esim. Trello, Pipedrive, Teams, LinkedIn, Instagram
•osallistuu aktiivisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan vaikuttavan portfolion muodossa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja omalla esimerkillä sparrata heitä yhä parempiin suorituksiin
• kehittää MyyntiAkatemian myynnin, viestinnän ja markkinoinnin toimintaa uudelle tasolle
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut omien ongelmaratkaisu- ja vuorovaikutustaitojen avulla
• jatkuvasti arvioida ja kehittää omaa johtamistaitoaan palautteen pohjalta
• kehittää tehtiviin tarvittavia työkaluja ja ehdottaa myös uusien työkalujen käyttöä esim. Pipedrive, Teams, Trello, Instagram, LinkedIn
•osallistuu aktiivisesti ja dialogisesti MyyntiAkatemian viikkopalavereihin ja treeneihin
•näyttää omaa osaamistaan myyvän portfolion muodossa.

Ilmoittautumisaika

01.11.2023 - 30.11.2023

Ajoitus

01.12.2023 - 30.06.2024

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • PMYYNS22
    Myyntityö S22
  • PLIITS22MAR
    PLIITS22MAR

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija ohjaa myynti- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Sisällön jaksotus

Myynti- ja markkinointipäällikkö ohjaa myynti- tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa. MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa. Myynti- tai markkinointipäällikkö johtaa kehittämisprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimien vetäjänä ja kehittäjänä sekä MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.

Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä.

Hylätty (0)

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja toimintaa
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3- 4), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointi yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta.
Englanniksi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin ja markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointiä yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta
-käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja sujuvasti.

Ilmoittautumisaika

02.07.2023 - 31.07.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Myyntityön koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • PLIITS21mar
    PLIITS21mar
  • PMYYNS21
    Myyntityö S21

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija ohjaa myynti- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Sisällön jaksotus

Myynti- ja markkinointipäällikkö ohjaa myynti- tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa. MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa. Myynti- tai markkinointipäällikkö johtaa kehittämisprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimien vetäjänä ja kehittäjänä sekä MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.

Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä.

Hylätty (0)

Tuotokset ja tekeminen eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja toimintaa
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3- 4), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointi yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta.
Englanniksi

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin ja markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointiä yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta
-käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja sujuvasti.

Ajoitus

31.08.2022 - 11.06.2023

Opintopistemäärä

2 - 10

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Myyntityön koulutus
Opettaja
  • Marianne Renvall
  • Arto Kuuluvainen
Ryhmät
  • MyAkatemia
    MyyntiAkatemia

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Sisältö

.

Opetusmenetelmät

Tiimioppiminen ja projektioppiminen MyntiAkatemian myynti-ja markkinointitiimien vetämisen ja kehittämisen kautta. Teoriakehystä kehitetään treenien ja kirjareflektioiden avulla. Portfoliotyöskentely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opintojakso toteutetaan MyyntiAkatemiassa. MyyntiAkatemiassa käytetään tiimioppimista ja portfoliotyöskentelyä, johon kuuluvat kehittämisprojektien tekeminen, treenien pitäminen, tiedonhankintaa ja kirjallisuuden lukemista ja reflektointia sekä oman oppimisen reflektointia oppimissopimuksen avulla. Tiimioppiminen on osa innovaatiopedagogiikkaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelija ohjaa myynti- ja markkinointitiimien opiskelijoita tekemään yritysten ja organisaatioiden projektitoimeksiantoja ja kehittämään MyyntiAkatemian toimintaa. Hän näyttää osaamistaan portfolion muodossa. Hän pitää tuntikirjaa työtunneistaan. Opintopisteet annetaan tehdyn tuntimäärän ja portfoliotuotosten perusteella.

Sisällön jaksotus

Myynti- ja markkinointipäällikkö ohjaa myynti- tai markkinointitiimiä, sen jäseniä ja kehittää tiimin toimintaa. MyyntiAkatemiassa. Hän organisoi ja johtaa myyntiä ja markkinointia käytännön tasolla ja raportoi siitä säännöllisesti viikkopalaverissa. Myynti- tai markkinointipäällikkö johtaa kehittämisprojektien toteutumista projektipäällikköjen kanssa. Hän puuttuu tarvittaessa niissä esiintyviin haasteisiin liittyen esimerkiksi aikatauluihin ja vuorovaikutukseen ja pyrkii löytämään niihin ratkaisuja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- organisoida ja johtaa myynti- ja markkinointitiimien toimintaa
- johtaa myynti- ja markkinointiprosesseja
- analysoida myynnin johtamiseen liittyviä ongelmia ja toteuttaa tarvittavia päätöksiä
- johtaa ja valmentaa myynti- ja markkinointihenkilöitä
- arvioida ja kehittää myyntihenkilöitä ja myyntiprosesseja pienessä organisaatiossa

Viestintäkanava ja lisätietoja

MyyntiAkatemiassa käytetään omaa Teams-kanavaa.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan vertaisiltaan sekä valmentajilta. Hän tekee myös jatkuvaa itsearviointia ja reflektointia toiminnastaan. Arviointi kohdistuu opiskelijan toimintaan tiimien vetäjänä ja kehittäjänä sekä MyyntiAkatemian myynnin ja markkinoinnin kehittämiseen.

Opiskelija laatii portfolion toiminnastaan ja tuotoksistaan. Portfolio pitää sisällään hänen tuntikirjanpitonsa, kirjareflektionsa, oppimisopimuksensa sekä hänen tuotoksiaan myynnin ja markkinoinnin kehittämisestä.

Hylätty (0)

Tuotokset eivät täytä hyväksytyn kriteerejä.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Arvosana hyväksytty (1 - 2), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja toimintaa
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosana hyväksytty (3- 4), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin tai markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointi yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana hyväksytty (5), opiskelija osaa
• johtaa myynti- tai markkinointitiimin jäseniä ja sparrata heitä eteenpäin
• suunnitella, toteuttaa, seurata ja raportoida mynnin ja markkinoinnin kehittämistä MyyntiAkatemiassa
•johtaa MyyntiAkatemian myyntiä ja markkinointiä yhä parempiin tuloksiin
•organisoida asiakasprojektien toteuttamista ja tarvittaessa puuttua niissä esiintyviin haasteisiin ja löytää niihin ratkaisut
• arvioida omaa onnistumista johtamisessa
•kehittää johtamisestaan tiimijäsenten ja asiakaspalautteen pohjalta
-käyttää tehtiviin tarvittavia työkaluja sujuvasti