Siirry suoraan sisältöön

Game Physics and AlgorithmsLaajuus (5 op)

Tunnus: 5051233

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes

Sisältö

- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming

Ilmoittautumisaika

02.07.2024 - 18.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
  • David Oliva
Ryhmät
  • ICTMODgameSem
    MOD Game Development (International Semester)
  • PTIVIS22P
    Game and Interactive Technologies

Tavoitteet

After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes

Sisältö

- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.08.2023 - 30.09.2023

Ajoitus

31.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
  • David Oliva
Vastuuopettaja

David Oliva

Ryhmät
  • ICTMODgameSem
    MOD Game Development (International Semester)
  • PTIVIS21P
    Game and Interactive Technologies

Tavoitteet

After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes

Sisältö

- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

30.07.2022 - 21.10.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 22.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
  • Degree Programme in Information and Communications Technology
Opettaja
  • David Oliva
  • Alarik Näykki
Vastuuopettaja

David Oliva

Ryhmät
  • ICTMODgameSem
    MOD Game Development (International Semester)
  • PTIVIS20P
    Game and Interactive Technologies

Tavoitteet

After completing the course the student can
- use discrete time in programming
- use physics theories in programming
- simulate practical and mechanical problems by programming
- construct and implement efficient algorithms of the topics above for game purposes

Sisältö

- Algorithmics with focus on algorithm design and algorithm analysis
- Time in programming
- Kinematics and rotational motion
- Forces causing movement
- Collisions
- Using simulations in programming

Arviointiasteikko

H-5