Consumer Behaviour and ConsumptionLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00BV03
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Ilmoittautumisaika
01.06.2024 - 03.09.2024
Ajoitus
04.09.2024 - 13.11.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Lasse Lehtonen
- Katariina Pajuranta
Ryhmät
-
PLIITS22MARPLIITS22MAR
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Oppimateriaalit
Consumer Behaviour: A European Perspective, Michael R. Solomon
Verkkomateriaalin pohjalta laadittava essee (Itslearning), oppitunneilla jaettava materiaali.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkkomateriaalin opiskelu, itsenäiset palautettavat tehtävät ja tutustuminen Customer Behaviour Labissa kuluttajatutkimuksen toteuttamiseen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Verkkotentti kurssin päätteeksi. Kaksi uusintakertaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, tunneilla tehtäviin ryhmätehtäviin sekä ryhmäkeskusteluihin. Customer Behaviour Labiin tutustuminen. Esseen ja verkkotentin hyväksytty läpäisy. Luennot ja tentti 25 h, itsenäinen opiskelu (essee, oppimispäiväkirjat, tenttiin valmistautuminen) 110 h.
Sisällön jaksotus
Kuluttajakäyttäytymisen ilmiöiden tarkastelu yksilöllisellä, sosiaalisella ja yhteiskunnallisella tasolla.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Itslearning
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen opetukseen, opetuksen yhteydessä tehtäviin ryhmäkeskusteluihin ja -tehtäviin, essee, oppimispäiväkirjat ja verkkotentti. Kaikki suoritukset opettajan arvioimina. Kurssin pakolliset tehtävät ovat essee ja tentti. Kurssin läpäisy edellyttää sekä esseen että tentin hyväksyttyä palautusta määräaikaan mennessä. Esseen palautuspäivä on 6.11.2024. Verkkotentti avautuu luentojen päätyttyä.
Hylätty (0)
Pakollisia kirjallisia töitä (essee ja tentti) ei palauteta määräaikaan mennessä. Pakollisia kirjallisia töitä (essee ja tentti) ei suoriteta hyväksytysti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Essee ja tentti on suoritettu hyväksytysti. Opiskelija hallitsee yksittäisiä asioita keskeisimmistä sisällöistä sekä yksittäisiä soveltamiskohteita. Kirjallisten töiden rakenne on epälooginen ja kieliasussa on virheellisyyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Essee ja tentti on suoritettu hyväksytysti. Opiskelija hallitsee keskeisimpiä sisältöjä ja esittää merkityksellisiä soveltamiskohteita. Kirjalliset työt ovat hyvin jäsennettyjä ja etenevät loogisesti. Kieliasu on huoliteltua. Osallistuminen luennoille on aktiivista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Essee ja tentti on suoritettu hyväksytysti. Opiskelija osoittaa syvällistä perehtyneisyyttä opiskeltuihin sisältöihin, osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja osoittaa innovatiivista ajattelua. Kirjallisten töiden rakenne on eheä ja esitystapa on looginen. Kieliasu on viimeisteltyä. Osallistuminen luennoille on aktiivista.
Ilmoittautumisaika
02.07.2023 - 08.09.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.01.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Krista Holopainen
Ajoitusryhmät
- Ryhmä 1 (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
- Ryhmä 2 (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
PLIITS21marPLIITS21mar
Pienryhmät
- Ryhmä 1
- Ryhmä 2
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Opetusmenetelmät
!!!
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2022 - 08.02.2023
Ajoitus
25.01.2023 - 27.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Krista Holopainen
Ryhmät
-
MODEntrepreneurshipAndSales1Entrepreneurship and Sales - Module 1
-
Vaihtos22YrmyVaihtos22Yrmy
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Opetusmenetelmät
!!!
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2022 - 15.09.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.01.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Krista Holopainen
Ajoitusryhmät
- Ryhmä A (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
- Ryhmä B (Koko: 35. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
PLIITS20marPLIITS20mar
Pienryhmät
- Ryhmä A
- Ryhmä B
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Opetusmenetelmät
!!!
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.12.2021 - 26.01.2022
Ajoitus
12.01.2022 - 20.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 35
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Krista Holopainen
Ryhmät
-
Vaihtos21YrmyVaihtos21Yrmy
-
MODEntrepreneurshipAndSales1Entrepreneurship and Sales - Module 1
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.06.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
25.08.2021 - 31.01.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
Lemminkäisenkatu
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 48
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Krista Holopainen
Ryhmät
-
PLIITS19MAR-APLIITS19MAR-A
-
PLIITS19MAR-BPLIITS19MAR-B
Tavoitteet
After this course, the student will be able to
- describe and understand the internal and external factors that shape consumer behaviour and consuming;
- define and understand the basic concepts and theories about consumer behaviour and consumer culture;
- recognize and analyze information about consumers and consuming;
- recognize and envision future trends;
- interpret and apply consumer knowledge when making marketing decisions.
Sisältö
Introduction to consumer behaviour, consumption and consumer culture
Consumer identities, values and lifestyle
Consumers as decision-makers
Consumers and their social groups
Culture and consumer behaviour
Consumption and cultural differences
Arviointiasteikko
H-5