Communication and Cultural Sensitivity in International BusinessLaajuus (3 op)
Tunnus: KH00BY69
Laajuus
3 op
Osaamistavoitteet
After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.
Sisältö
Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds
Ilmoittautumisaika
14.12.2024 - 12.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 22.05.2025
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PLILOS23HANKPLILOS23Hankinnat
-
ExcLIPAT24ExcLIPAT24
-
LIPATMODHankintojenKehittaminenMOD Hankintojen kehittäminen
Tavoitteet
After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.
Sisältö
Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2023 - 31.12.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.05.2024
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
16 - 40
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PLILOS22HANKPLILOS22HANKINNAT
-
LIPATMODHankintojenKehittaminenMOD Hankintojen kehittäminen
Tavoitteet
After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.
Sisältö
Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds
Oppimateriaalit
https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Richard Lewis: Multiculturalism observed: Exploring identity, 2006
Sekä kaikki tunnilla jaettu materiaali (osa myös ITS-alustalla).
Opetusmenetelmät
Simulaatioharjoitteet ja aktiviteetit, joihin opiskelijat osallistuvat.
Opettajan key note luennot ja harjoitteet.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Arviointi perustuu aktiivisuuteen ja tehtävien suorittamiseen.
Läsnäolo on välttämätöntä aktiviteetti-tunneilla (ks.ITS)
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteuttaa innovaatiopedagogiikkaa, jossa opiskelijat asettavat oppimisensa tavoitteet ja suunnittelevat yhteisesti teemat.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja. Campusoline tarjonnasta vastaava opintojakso omaan hopsiin jos tuutori hyväksyy.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksokokonaisuus on 81h opiskelijan työtä ja sen arvioitu jakautuminen:
Kontaktitunnit 20x2h (lukujärjestykseen varattu 3x45 min), yhteensä 31h.
Raportit, haastattelu ja kirjoittaminen 30h
Tunneille valmistautuminen 20h
Sisällön jaksotus
Sisältö ja kokonaisuuden aikataulutus sovitaan ryhmän kanssa opintojakson alussa.
Tapaamisia viikoittain ja suuressa osassa on opiskelijoiden aktiivisuus ja esitykset.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Osa opiskelijoista kuvaa tätä opintojaksoa lukujärjestyksen hauskimmaksi opintojaksoksi ja sanoivat, että "on kiva tulla kouluun". Ja oppimistakin tapahtuu siinä sivussa. Englannin kielen käyttö aktivoituu ja harjoitteissa kansainvälisyyden ymmärrys vahvistuu käytännönläheisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautetut tehtävät (4), tuotetaan englanniksi ja niiden sisältö arvioidaan asteikolla 1-5:
1) My cultural identity (partly done in the class)
2) Short report (3 sivua tekstiä) on chosen culture and analysis according to
chosen cultural theories. Raportti sisältää haastattelun.
3) Reflection on the learning
Reflektioon kuuluu itsearviointi. Opettaja arvioi reflektion asteikolla 1-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 25.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 25.05.2023
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PLILOS21BPLILOS21B
-
PLILOS21APLILOS21A
-
LIPATMODHankintojenKehittaminenMOD Hankintojen kehittäminen
Tavoitteet
After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.
Sisältö
Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds
Oppimateriaalit
https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Richard Lewis: Multiculturalism observed: Exploring identity, 2006
Sekä kaikki tunnilla jaettu materiaali (osa myös ITS-alustalla).
Opetusmenetelmät
Ryhmätyöskentely ja ryhmän esitykset
Opiskelijoiden ideoimat simulaatio harjoitteet ja aktiviteetit
Mahdollinen simulaatio-harjoite (riippuu ryhmän koosta ja koronatilanteesta) ja opettajan key note luennot ja harjoitteet
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Arviointi perustuu aktiivisuuteen ja tehtävien suorittamiseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteuttaa innovaatiopedagogiikkaa, jossa opiskelijat asettavat oppimisensa tavoitteet ja suunnittelevat yhteisesti teemat.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojaksokokonaisuus on 81h opiskelijan työtä ja sen arvioitu jakautuminen:
Kontaktitunnit 10x2h (lukujärjestykseen varattu 3x45 min), yhteensä 20h.
Tiimin yhteistyö 10h
Raportit, haastattelu ja kirjoittaminen 30h
Tunneille valmistautuminen 20h
Sisällön jaksotus
Sisältö ja kokonaisuuden aikataulutus sovitaan ryhmän kanssa opintojakson alussa.
Tapaamisia viikoittain ja suuressa osassa on opiskelijoiden aktiivisuus ja esitykset.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Osa opiskelijoista kuvaa tätä opintojaksoa lukujärjestyksen hauskimmaksi opintojaksoksi ja sanoivat, että "on kiva tulla kouluun". Ja oppimistakin tapahtuu siinä sivussa. Englannin kielen käyttö aktivoituu ja harjoitteissa kansainvälisyyden ymmärrys vahvistuu käytännönläheisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautetut tehtävät (4), tuotetaan englanniksi ja niiden sisältö arvioidaan asteikolla 1-5:
1) My cultural identity (partly done in the class)
2) Short report (3 sivua tekstiä) on chosen culture and analysis according to
chosen cultural theories. Raportti sisältää haastattelun.
3) Reflection on the learning
Reflektioon kuuluu itsearviointi. Opettaja arvioi reflektion asteikolla 1-5
Ilmoittautumisaika
02.12.2021 - 21.01.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 25.05.2022
Opintopistemäärä
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Opettaja
- Annika Karppelin
Ryhmät
-
PLILOS20BPLILOS20B
-
PLILOS20APLILOS20A
-
LIPATMODHankintojenKehittaminenMOD Hankintojen kehittäminen
Tavoitteet
After completing the study unit the student can:
- define the various theoretical frameworks on culture and cultural differences
- describe the challenges in managing and working in a multicultural environment
- interact and communicate with company representatives from different cultural backgrounds
- work in international business environment.
Sisältö
Cultural frameworks, awareness and identity
Organizational and service culture
Intercultural communication skills
Communication with company representatives from different cultural backgrounds
Oppimateriaalit
https://www.hofstede-insights.com/product/compare-countries/
Richard Lewis: Multiculturalism observed: Exploring identity, 2006
Sekä kaikki tunnilla jaettu materiaali (osa myös ITS-alustalla).
Opetusmenetelmät
Ryhmätyöskentely ja ryhmän esitykset
Opiskelijoiden ideoimat simulaatio harjoitteet ja aktiviteetit
Mahdollinen simulaatio-harjoite (riippuu ryhmän koosta ja koronatilanteesta) ja opettajan key note luennot ja harjoitteet
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä. Arviointi perustuu aktiivisuuteen ja tehtävien suorittamiseen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opintojakso toteuttaa innovaatiopedagogiikkaa, jossa opiskelijat asettavat oppimisensa tavoitteet ja suunnittelevat yhteisesti teemat.
Sisällön jaksotus
Sisältö ja kokonaisuuden aikataulutus sovitaan ryhmän kanssa opintojakson alussa.
Tapaamisia viikoittain ja suuressa osassa on opiskelijoiden aktiivisuus ja esitykset.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Osa opiskelijoista kuvaa tätä opintojaksoa lukujärjestyksen hauskimmaksi opintojaksoksi ja sanoivat, että "on kiva tulla kouluun". Ja oppimistakin tapahtuu siinä sivussa. Englannin kielen käyttö aktivoituu ja harjoitteissa kansainvälisyyden ymmärrys vahvistuu käytännönläheisesti.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palautetut tehtävät (4), tuotetaan englanniksi ja niiden sisältö arvioidaan asteikolla 1-5:
1) My cultural identity (partly done in the class)
2) Stereotypes and cultural encounters
3) Short report (3 sivua tekstiä) on chosen culture and analysis according to
chosen cultural theories. Raportti sisältää haastattelun.
4) Reflection on the learning
Reflektioon kuuluu itsearviointi. Opettaja arvioi reflektion asteikolla 1-5