Kampanja-ADLaajuus (5 op)
Tunnus: 2081328
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Ilmoittautumisaika
20.11.2023 - 29.02.2024
Ajoitus
31.01.2024 - 29.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS22masuPMEDIS22 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Sisällön jaksotus
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pineryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Ilmoittautumisaika
02.11.2022 - 28.02.2023
Ajoitus
01.02.2023 - 31.03.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 25
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Oppimateriaalit
Jaetaan jakson ITS-kurssilla
Opetusmenetelmät
Opiskelijat kehittävät osaamistaan hyödyntämällä aitoa työelämätehtävää tai sitä simuloivaa toimeksiantoa.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopeda-menetelmät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Oppimisjaksolla toteutetaan yksi laajempi moniosainen oppimistehtävä. Opetus ja ohjaus keskittyy tehtävän ratkaisuun.
Sisällön jaksotus
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Alustusluento & työpaja ke 1.2.
7.2.–8.3. pienryhmäohjausta
Presentaatiot 14.3.–16.3.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.
Ilmoittautumisaika
01.11.2021 - 31.03.2022
Ajoitus
31.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Taideakatemia
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 20
Opettaja
- Antti Alanko
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
Tavoitteet
Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:
- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan
Sisältö
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Opetusmenetelmät
Yksilö- ja ryhmätyöt, autenttisten toimeksiantojen avulla oppiminen.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Innopeda, scaffolding
Sisällön jaksotus
Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.