Siirry suoraan sisältöön

Kampanja-ADLaajuus (5 op)

Tunnus: 2081328

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Ilmoittautumisaika

20.11.2023 - 29.02.2024

Ajoitus

31.01.2024 - 29.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS22masu
    PMEDIS22 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Sisällön jaksotus

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Opintojaksolla totetutetaan yksi laajempi oppimistehtävä, johon saa ohjausta pineryhmätapaamisissa. Lopuksi oma tuotos esitetään ryhmälle.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Ilmoittautumisaika

02.11.2022 - 28.02.2023

Ajoitus

01.02.2023 - 31.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 25

Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS21masn
    PMEDIS21 Mainonnan suunnittelu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Oppimateriaalit

Jaetaan jakson ITS-kurssilla

Opetusmenetelmät

Opiskelijat kehittävät osaamistaan hyödyntämällä aitoa työelämätehtävää tai sitä simuloivaa toimeksiantoa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopeda-menetelmät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Oppimisjaksolla toteutetaan yksi laajempi moniosainen oppimistehtävä. Opetus ja ohjaus keskittyy tehtävän ratkaisuun.

Sisällön jaksotus

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä ideoidaan, suunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Alustusluento & työpaja ke 1.2.
7.2.–8.3. pienryhmäohjausta
Presentaatiot 14.3.–16.3.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.

Ilmoittautumisaika

01.11.2021 - 31.03.2022

Ajoitus

31.01.2022 - 30.04.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Taideakatemia

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 20

Opettaja
  • Antti Alanko
Vastuuopettaja

Antti Alanko

Ryhmät
  • PMEDIS20masn
    PMEDIS20masu

Tavoitteet

Opintokokonaisuuden suoritettuaan opiskelija osaa:


- analysoida ja kehittää osaamistaan kampanjasuunnittelija-AD:na
- tunnistaa eri medioiden viestinnällisiä ominaisuuksia ja erikoispiirteitä
- suunnitella ja kehittää asiakkaille luovia kampanjaideoita
- laajentaa tiimityö- ja presentaatio-osaamistaan

Sisältö

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, luovuus ja visuaalinen retoriikka ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Opetusmenetelmät

Yksilö- ja ryhmätyöt, autenttisten toimeksiantojen avulla oppiminen.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopeda, scaffolding

Sisällön jaksotus

Opiskelija toimii luovan suunnittelutiimin vastuullisen AD:n roolissa. Monimediallinen harjoitustyö tai projekti voidaan toteuttaa toimeksiantona, jonka yhteydessä AD/copy -työparina ideoidaan, perussuunnitellaan, visualisoidaan, kirjoitetaan ja presentoidaan. Projektinhallinta, taustatyö, luovuus, visuaalinen retoriikka ja tyylit ovat kampanja AD:n keskeisiä työvälineitä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista.