Monimedialliset tarinatLaajuus (5 op)
Tunnus: KU00CS32
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella monimediallisen media-aineiston sisältöjä
- etsiä kriittisesti tietoa huomioiden historialliset, kulttuuriset ja sosiaaliset ulottuvuudet
- käyttää laajasti video- ja äänitallennuksen välineistöä
- monimediallisen aineiston tuotannon työprosessin
- käyttää myös englannin kieltä työprosessissa
Sisältö
Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.
Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.
Ilmoittautumisaika
30.11.2023 - 31.03.2024
Ajoitus
26.02.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
8 - 25
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Antti Alanko
- Johanna Ailio
- Anna Kuusela
Vastuuopettaja
Antti Alanko
Ryhmät
-
PMEDIS21jourPMEDIS21 journalismi
-
PMEDIS21elokPMEDIS21 elokuva
-
PMEDIS20jourPMEDIS20 journalismi
-
PMEDIS20elokPMEDIS20 elokuva
-
PMEDIS20tuprPMEDIS20tupr
-
PMEDIS21tuprPMEDIS21 Tuotannon ja projektinhallinnan
-
PMEDIS20masnPMEDIS20masu
-
PMEDIS21masnPMEDIS21 Mainonnan suunnittelu
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella monimediallisen media-aineiston sisältöjä
- etsiä kriittisesti tietoa huomioiden historialliset, kulttuuriset ja sosiaaliset ulottuvuudet
- käyttää laajasti video- ja äänitallennuksen välineistöä
- monimediallisen aineiston tuotannon työprosessin
- käyttää myös englannin kieltä työprosessissa
Sisältö
Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.
Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.
Oppimateriaalit
jaetaan jakson ITS-alueella
Sisällön jaksotus
Monimediallisen dokumentoinnin opintojaksolla käsitellään monipuolisesti eri tapoja ja välineitä, joita käytetään dokumentoinnissa. Tämä voi sisältää valokuvausta, videokuvausta, äänittämistä, haastatteluja, graafista suunnittelua ja muita mediaan liittyviä taitoja. Opintojakso keskittyy dokumentoinnin periaatteisiin, sisällön suunnitteluun ja tiedonhakuun huomioiden eri mediateknologioiden mahdollisuudet.
Opintojakso toteutetaan osana Revive-hanketta ja tuotokset jaetaan syksyllä 2024 Turussa pidettävälle kansainväliselle Living Lab -työpajaryhmälle ennakkoaineistona.
Opintojaksolla on teoriaopetusta monimediallisen tuotoksen tiedonkeruuseen, haastatteluihin sekä käsikirjoittamiseen sekä pienryhmissä toteutettava laajempi oppimistehtävä, johon tarjotaan ohjausta yhteisissä ideointi- ja purkupäiviissä sekä tarvittaessa aihe- ja tekniikkakohtaista ohjausta pienryhmille.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen verkko- ja lähiopetukseen. Oppimistehtävät, visuaaliset ja kirjalliset osa-alueet. Yksilö- ja ryhmätyöt. Palautteen antaminen ja saaminen, vuorovaikutus ryhmässä. Oman osaamisen kehittymisen reflektio.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole suorittanut oppimistehtäviä hyväksytysti tai tehtävä/yksittäinen tehtävä puuttuu kokonaan. Opiskelija on osallistunut ryhmän työskentelyyn vain vähän tai ei ollenkaan. Reflektointi ja itsearviointi puuttuu tai on pinnallista.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, mutta saavuttanut oppimistavoitteet niukasti ja pintapuolisesti. Reflektointi ja itsearviointi on pinnallista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät ja saavuttanut oppimistavoitteet hyvin. Opiskelija on hankkinut ja hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa tehtävissään. Opiskelija on työskennellyt aktiivisesti ja tunnistaa reflektiossaan kehityskohteita työssään.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut kaikki oppimistehtävät, saavuttanut oppimistavoitteet ja osoittanut laajaa perehtyneisyyttä viestinnän teemoihin. Opiskelija on hyödyntänyt ajankohtaista ja tarkoituksenmukaista tietoa monipuolisesti ja luovasti. Opiskelija on sitoutunut työskentelyyn ja omalta osaltaan edistänyt tavoitteiden saavuttamista. Opiskelija tunnistaa kehitystään tiedoissaan ja taidoissaan sekä löytää kehityskohteita reflektiossaan.