Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön ideointi ja suunnitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BF69

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 26.08.2024

Ajoitus

01.08.2024 - 31.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

8 - 14

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • MTOIMK22
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelijalla on aikaisempi korkeakoulututkinto, voi opinnäytetyön suorittaa osittain ahotoituna artikkelimuotoisesti. Tästä on erikseen ohjeet oppimisalustalla (Its Learning).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:

Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Sisällön jaksotus

Ajoitus:


30.9 Pajapäivä
28.10 Pajapäivä
25.11 Pajapäivä

5.9.2024 Opinnäytetyösuunnitelmaseminaari

Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään vasta, kun opiskelija on suorittanut kaikki opintojaksoon liittyvät tehtävät, jotka on kuvattu tarkemmin Its Learningissa.

Hylätty (0)

Hylätty suoritus:

Opiskelija ei suorita opintojaksolle jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija ei noudata opintojakson ohjeita
Opiskelija ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija ei tarkastele asioita eri näkökulmista.
Opiskelija ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää virheellisiä lähdeviitemerkintöjä

Ilmoittautumisaika

10.04.2024 - 31.07.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

16 - 30

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • PTOIMS22
    Toimintaterapeutti (AMK), S22

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Mikäli opiskelijalla on aikaisempi korkeakoulututkinto, voi opinnäytetyön suorittaa osittain ahotoituna artikkelimuotoisesti. Tästä on erikseen ohjeet oppimisalustalla (Its Learning).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus:

Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä

Sisällön jaksotus

Ajoitus:

27.5.2024 Info (opinnäytetyöprosessi)

2.9.2024 Opinnäytetyöaiheiden jako

30.9 Pajapäivä
28.10 Pajapäivä
25.11 Pajapäivä

10.12.2024 Opinnäytetyön suunnitelmien esitys ja opponointi

Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään vasta, kun opiskelija on suorittanut kaikki opintojaksoon liittyvät tehtävät, jotka on kuvattu tarkemmin Its Learningissa.

Hylätty (0)

Hylätty suoritus:

Opiskelija ei suorita opintojaksolle jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija ei noudata opintojakson ohjeita
Opiskelija ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija ei tarkastele asioita eri näkökulmista.
Opiskelija ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää virheellisiä lähdeviitemerkintöjä

Ilmoittautumisaika

07.06.2023 - 03.09.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Vastuuopettaja

Tuija Suominen-Romberg

Ryhmät
  • PTOIMS21
    Toimintaterapeutti (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus:

5.9.23 Opinnäytetyön aiheiden valinta ja opinnäytetyöprosessi



28.9.23 TKI -teemapäivä (1 op osuus opintojaksosta)

25.9 Pajapäivä
30.10 Pajapäivä
27.11 Pajapäivä

4.-5.12.2023 Opinnäytetyön suunnitelmien esitys ja opponointi

Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikki suunnitelmavaiheen tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu. Tehtävät on kuvattu Itslearningissa.

Ilmoittautumisaika

04.04.2023 - 27.08.2023

Ajoitus

28.08.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Vastuuopettaja

Tuija Suominen-Romberg

Ryhmät
  • MTOIMK21
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus:

30.5 klo 8-10 Opinnäytetyön aiheiden valinta ja opinnäytetyöprosessi (KOTE -tunnilla)

19.9.2023 Opinnäytetyön suunnitelmien esitys ja opponointi

25.9 Pajapäivä
30.10 Pajapäivä
27.11 Pajapäivä


Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikki suunnitelmavaiheen tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu. Tehtävät on kuvattu Itslearningissa.

Ilmoittautumisaika

16.05.2022 - 28.08.2022

Ajoitus

29.08.2022 - 16.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Vastuuopettaja

Tuija Suominen-Romberg

Ryhmät
  • PTOIMS20
    Toimintaterapeutti (AMK), S20

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• tunnistaa ja perustella toimintaterapian kehittämiskohteen ja /tai –tarpeen,
• soveltaa tiedonhaku- ja arviointitaitojaan kuvatessaan kehittämiskohteen näyttöön perustuen,
• muodostaa yhdessä toimeksiantajan kanssa yhteisen ymmärryksen kehittämiskohteesta ja sen rajauksesta,
• kuvata opinnäytetyönä toteutuvan kehittämistoiminnan tarkoituksen ja tavoitteen,
• valita kehittämistoiminnan tarkoituksenmukaiset kehittämis- ja arviointimenetelmät halutun tuotteen tai muutoksen toteuttamiseksi/ aikaansaamiseksi,
• tunnistaa eettiset ja uskottavuus kysymykset osana kehittämistoimintaa,
• laatia realistisen kirjallisen suunnitelman kehittämistoiminnan toteuttamiseksi ja tulosten julkistamiseksi,
• laatia arviointikriteerit suunnitelmalleen kehittämistoiminnalle,
• hakea opinnäytetyön toteuttamiseen liittyvät luvat,
• hyödyntää ohjausta ja palautetta kehittämisprosessissaan.

Sisältö

Aiheen valinta ja rajaus, yhteistyö toimeksiantajan kanssa, luotettavan näytön hakeminen ja tunnistaminen, kirjallisen suunnitelman laatiminen ja esittäminen (aiheen teoreettinen jäsentäminen, kehittämistehtävän määrittäminen, aineiston keruun ja analyysin suunnittelu, tiedottaminen), lupamenettelyt.

Opetusmenetelmät

Opinnäytetyön suunnitelmavaiheen tehtävät on kuvattu tarkemmin Itsissä.

Sisällön jaksotus

Ajoitus:

12.9 9-14 Opinnäytetyön aiheiden valinta ja opinnäytetyöprosessi

14.9 TKI -teemapäivä (1 op osuus opintojaksosta)

26.9 Pajapäivä
24.10 Pajapäivä
28.11 Pajapäivä

12-13.12 Opinnäytetyön suunnitelmien esitys ja opponointi


Opinnäytetöiden ohjaus:

Ohjaajan kanssa opinnäytetyön ohjausta sovitusti ja pyydettäessä.
Ohjausta opinnäytetyön tekoon saa pajapäivissä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kaikki suunnitelmavaiheen tehtävät tulee olla hyväksytysti suoritettu. Tehtävät on kuvattu Itslearningissa.