Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen tuottaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BP31

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 14.01.2025

Ajoitus

14.01.2025 - 12.05.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Marjo Vähäkangas
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEKES24V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S24 (verkko)
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Oppimateriaalit

Lähiopetuksessa käytetty oppimateriaali lisätään opetuskerran jälkeen Itslearningiin. Sinne lisästään myös muu käytössä oleva materiaali.

Tenttimateriaali:
Hujala, A. & Taskinen, H. (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere: Tampere University Press. Saatavana verkossa: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/123995/978-952-359-022-9.pdf.

Laitila, H., Lunkka, N. & Suhonen, M. 2020. Asiakaslähtöisyys lapsi- ja perhepalveluiden moniammatillisessa verkostoyhteistyössä vanhempien kokemana. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti 57 (1), 3-16.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti verkko-opetuksen menetelmin.
- Ryhmätyöskentely
- Itsenäinen työskentely

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Monivalintaverkkotentti 12.5.2025. Hylätyn tentin uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Oppimistehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso toteutuu verkossa lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Sen suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi ryhmätyökokonaisuus ja osallistua kaikille kontaktitunneille. Opintojakson osatehtävänä on myös tentti. Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu ryhmätyön (50%) ja tentin (50%) arvioinneista. Ryhmätyö tulee olla hyväksytysti suoritettu, jotta opintojakso voidaan katsoa hyväksytysti suoritetuksi. Opintojakson kokonaisarvosaan vaikuttaa myös tentin arvosana ( hyl./T1-K5).

Mikäli opiskelija on poissa jostakin kontaktitunnilta, tulee hänen tehdä siitä korvaava tehtävä. Tehtävä ohjeistetaan kontaktitunnin jälkeen. Opintojakson kontaktitunteja ei kuitenkaan voi suorittaa pelkästään korvaavilla tehtävillä.

Lähiopetus: 16h
Ryhmätyö: 60h
Ennakkotehtävä: 2h
Tentti: 57h
Yhteensä: 135h

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Kevään 2025 verkko-opetuskerrat:

Ti 14.1.2025 klo 8.30-11.45 Orientaatio, palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö sekä ryhmän tuotoksen työstäminen/MV
Ma 10.2.2025 klo 9.00-11.30 Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit sekä ryhmän tuotoksen työstäminen/MV
Ti 24.2.2025 klo 9.00-11.30 Palvelumuotoilu ja palvelujen tuottamisen etiikka sekä ryhmän tuotoksen työstäminen. Ennakkotehtävä 2 h /AV
Ma 12.5.2025 klo 9.00-14.00 Ryhmätöiden purku ja tentti/AV

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ryhmätehtävään ja sen esitykseen (50 %) sekä monivalintatenttiin (50 %).
Tentti ja ryhmätehtävän esitys 12.5.2025

Hylätty (0)

Ryhmätehtävän arviointikriteerit:
Esitystä ei pidetä tai se on hyvin pintapuoleinen ja aiheeseen liittyvä osaaminen jää puutteelliseksi. Esitys ei vastaa tehtävänantoa ja sen ulkoasu on sekava. Lähdemateriaalia ei ole hyödynnetty ja teoriaperusta puuttuu. Työ on pääsääntöisesti sisällöllisesti puutteellinen. Pohdinta ei kohdistu työn sisältöön tai puuttuu kokonaan.

Monivalintatentin arviointikriteerit täsmentyy keväällä 2025

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Ryhmätehtävän arviointikriteerit:
Esityksessä aiheen haltuunotto suppeaksi ja pintapuoleiseksi. Ryhmän oma pohdinta ja tiedon soveltaminen jäävät vähäiseksi ja puutteelliseksi. Lähdemateriaalia on niukasti ja teoriapohja jää heikoksi. Esityksen rakenne on erittäin hajanainen ja puutteellinen. Ryhmän jäsenten panos jaa osittain epäselväksi

Monivalintatentin arviointikriteerit täsmentyy keväällä 2025

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Ryhmätehtävän arviointikriteerit:
Esityksessä aiheen haltuunotto on kattava ja monipuolinen. Ryhmän omaa pohdintaa ja tiedon soveltamista on tarkasteltu monipuolisesti. Lähdemateriaalia ja teoriapohjaa on hyödynnetty tarkoituksen mukaisesti ja soveltaen käytännön ongelman kautta. Käytännönläheisyys tai ongelman ratkaisu kuitenkin jäävät ylätasolle tai irrallisiksi. Esityksen rakenne on jäsennelty ja aikataulutettu. Esitys on innostava ja sen ulkoasuun ja toteutukseen on panostettu. Kaikkien ryhmän jäsenten panos tulee esille.

Monivalintatentin arviointikriteerit täsmentyy keväällä 2025

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Ryhmätehtävän arviointikriteerit:
Esityksessä aiheen haltuunotto on kattava, monipuolinen ja asiantunteva. Ryhmän omaa pohdintaa ja tiedon soveltamista on tarkasteltu monipuolisesti ja kattavasti läpi esityksen. Se on käytännönläheinen ja ongelman ratkaisuun on haettu monipuolista ja kattavaa ratkaisua. Lähdemateriaalia ja teoriapohjaa on hyödynnetty laajasti ja soveltaen konteksti huomioiden. Esityksen rakenne on jäsennelty ja aikataulutettu. Esitys on innostava, innovatiivinen ja sen ulkoasuun ja toteutukseen on panostettu. Kaikkien ryhmän jäsenten panos tulee esille.

Monivalintatentin arviointikriteerit täsmentyy keväällä 2025

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 22.08.2024

Ajoitus

22.08.2024 - 04.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Marjo Vähäkangas
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEKEK24
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K24
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Oppimateriaalit

Lähiopetuksessa käytetty oppimateriaali lisätään opetuskerran jälkeen Itslearningiin. Sinne lisästään myös muu käytössä oleva materiaali.

Tenttimateriaali:
Hujala, A. & Taskinen, H. (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere: Tampere University Press. Saatavana verkossa: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/123995/978-952-359-022-9.pdf.

Laitila, H., Lunkka, N. & Suhonen, M. 2020. Asiakaslähtöisyys lapsi- ja perhepalveluiden moniammatillisessa verkostoyhteistyössä vanhempien kokemana. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti 57 (1), 3-16.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutuu monimuotoisesti lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentin ajankohta ilmoitetaan Itslearning oppimisympäristössä.

Uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso toteutuu lähi- ja verkko-opetuksen menetelmin. Sen suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi ryhmätyökokonaisuus ja tentti sekä osallistua kaikille kontaktitunneille. Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu ryhmätyön ja tentin arvioinneista.

Mikäli opiskelija on poissa jostakin kontaktitunnilta, tulee hänen tehdä siitä korvaava tehtävä. Tehtävä ohjeistetaan kontaktitunnin jälkeen. Opintojakson kontaktitunteja ei kuitenkaan voi suorittaa pelkästään korvaavilla tehtävillä.

Lähiopetus: 16h
Ryhmätyö: 60h
Ennakkotehtävä: 2h
Tentti: 57h
Yhteensä: 135h

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Syksyn 2024 kontaktipäivät toteutuvat joko kampuksella tai etätoteutuksena:

22.8.24 klo 10.30-15.00 Orientaatio, palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö sekä ryhmän tuotoksen työstäminen (kampus)
12.9. klo 9.00-11.30 Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit sekä ryhmän tuotoksen työstäminen (etä)
3.10. klo 9.00-11.30 Palvelumuotoilu ja palvelujen tuottamisen etiikka sekä ryhmän tuotoksen työstäminen (etä). Ennakkotehtävä 2 h.
20.11. klo 9.00-14.00 Ryhmätöiden purku ja tentti (kampus)

Kaikissa kontaktipäivissä opiskelijalla tulee olla oma tietokone mukana.

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ryhmätehtävään, sen esitykseen ja tenttiin. Tarkemmat arviointikriteerit ovat Itslearningissa.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole suorittanut ryhmätehtävää ja tenttiä hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Suomeksi
Tyydyttävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Ilmoittautumisaika

01.12.2023 - 14.01.2024

Ajoitus

18.01.2024 - 11.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi / Master School

Toimipiste

Paikasta riippumaton

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Anu Vaihekoski
  • Marjo Vähäkangas
Ajoitusryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
  • YTEKES23V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S23 (verkko)
Pienryhmät
  • Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Oppimateriaalit

Tenttimateriaali:

Hujala, A. & Taskinen, H. (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysala. Tampere: Tampere University Press. Saatavana verkossa: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/123995/978-952-359-022-9.pdf.
Laitila, H., Lunkka, N. & Suhonen, M. 2020. Asiakaslähtöisyys lapsi- ja perhepalveluiden moniammatillisessa verkostoyhteistyössä vanhempien kokemana. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti 57 (1), 3-16.

Opetusmenetelmät

- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Kontaktiopetus
- Ryhmätyö

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentin ajankohta ilmoitetaan Its learning oppimisympäristössä.

Uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää kontaktiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Kontaktiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus ja ryhmätehtävä 2 op
Itsenäinen opiskelu ja tentti 3 op


Yhteensä 135 h.

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Kevään 2024 kontaktipäivät ovat:

HUOM! Ennakkotehtävänä 14.1.2024 mennessä: Forms-taustakyselyyn vastaaminen ITSlearning-ympäristössä ryhmien muodostamiseksi.

18.1. klo 8.30 - 11.45 Orientaatio, palvelujärjestelmä ja lainsäädäntö sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
14.2. klo 9.00 - 11.30 Palvelumuotoilu ja palvelujen tuottamisen etiikka sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
15.2. klo 9.00 - 11.30 Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit sekä ryhmän tuotoksen työstäminen
11.4. klo 9.00 - 15.00 Tentti ja ryhmätöiden purku

Opetus alkaa 18.1.2024 Marjon Zoom-linkissä: https://turkuamk.zoom.us/j/6504274521

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin ryhmätehtävään, sen esitykseen ja tenttiin.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole suorittanut ryhmätehtävää ja tenttiä hyväksytysti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Suomeksi
Tyydyttävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: Osoittaa ryhmätehtävässä ja tentissä opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Ilmoittautumisaika

16.06.2023 - 28.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Anne Rouhelo
  • Anssi Lähde
Ryhmät
  • YTEKEK23
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K23

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Oppimateriaalit

Tenttimateriaali:

Hujala, A. & Taskinen, H. (toim.) 2020. Uudistuva sosiaali- ja terveysla. Tampere: Tampere University Press. Saatavana verkossa: https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/123995/978-952-359-022-9.pdf.
Laitila, H., Lunkka, N. & Suhonen, M. 2020. Asiakaslähtöisyys lapsi- ja perhepalveluiden moniammatillisessa verkostoyhteistyössä vanhempien kokemana. Sosiaalilääketieteellinen aikakauslehti 57 (1), 3-16.

Opetusmenetelmät

- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
-Ryhmätyö
-Tentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti 21.11.-28.11.2023 Its learning.

Uusinta sovitaan vastuuopettajan kanssa.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus ja ryhmätehtävä 2 op
Itsenäinen opiskelu ja tentti 3 op


Yhteensä 135 h.

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Syksyn 2023 lähiopetuspäivät ovat:

21.8. klo 10.45 - 15.30
3.10. klo 9.00 - 11.30
20.11. klo 9.00 - 15.30

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.

Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 22.01.2023

Ajoitus

08.12.2022 - 14.03.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

TKI-osuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 30

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Marion Karppi
  • Anu Vaihekoski
  • Ursula Hyrkkänen
Ryhmät
  • YTEKES22V
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, S22 (verkko)

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.07.2022 - 31.08.2022

Ajoitus

01.08.2022 - 31.12.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 35

Koulutus
  • Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, sosiaali- ja terveysalan kehittäminen ja johtaminen
Opettaja
  • Marion Karppi
  • Ursula Hyrkkänen
  • Sanna-Maria Nurmi
Ajoitusryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille (Koko: 3. Avoin AMK: 3.)
Ryhmät
  • YTEKEK22
    Sosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K22
Pienryhmät
  • Vain avoimen AMK:n opiskelijoille

Tavoitteet

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palvelumuotoilua ja palvelujen tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Sisältö

· Palvelujärjestelmä ja ohjaava lainsäädäntö
· Palvelujen tuotteistaminen ja palvelukonseptit
· Palvelumuotoilu ja asiakkaan osallisuus
· Palvelujen tuottamisen etiikka

Oppimateriaalit

Oppimisympäristössä ilmoitettu lähdemateriaali sekä muu opiskelijan itsensä hankkima lähdemateriaali.

Opetusmenetelmät

- Perehtyminen opintojakson kirjallisuuteen
- Lähiopetus
-Ryhmätyö

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.

Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus: 16h
Itsenäinen opiskelu: 119h
Yhteensä: 135h

Sisällön jaksotus

Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· suunnitella, toteuttaa ja arvioida asiakaslähtöistä palveluiden suunnittelua ja tuottamista itsenäisesti ja vastuullisesti yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa.

Syksyn 2022 lähiopetuspäivät toteutetaan etäyhteyksin:
24.8.2022 klo 8.15-11.30
10.10.2022 klo 8.15-11.30
12.12.2022 klo 8.15-15.45

Viestintäkanava ja lisätietoja

YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 3 opiskelijaa

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kohdistuu opintojakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin, ryhmätehtävään sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.

Hylätty (0)

Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia ja/tai eivät vastaa pääosaan tehtävänannossa pyydetyistä asioista.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Suomeksi
Tyydyttävä: On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä: On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.