Opinnäytetyön suunnitelmaLaajuus (10 op)
Tunnus: TH00CY98
Laajuus
10 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· kuvata opinnäytetyön lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa opinnäytetyö tehdään
· toteuttaa systemaattisia tiedonhakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa opinnäytetyönsä tietoperustan
· nimetä opinnäytetyön tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja/tai tutkimusmenetelmät ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja opinnäytetyön tekijänä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida opinnäytetyöhön liittyviä riskejä
Sisältö
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Ideatyöpaja
· Suunnitelmatyöpaja
· Vertaispalaute
· Opinnäytetyön suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
Ilmoittautumisaika
09.12.2024 - 07.01.2025
Ajoitus
08.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, kliininen asiantuntija, syöpää sairastavan hoito
Opettaja
- Salla Grommi
- Teija Franck
Ryhmät
-
YKLASK25Kliininen asiantuntijuus (ylempi AMK), syöpää sairastavan hoito, K25
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· kuvata opinnäytetyön lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa opinnäytetyö tehdään
· toteuttaa systemaattisia tiedonhakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa opinnäytetyönsä tietoperustan
· nimetä opinnäytetyön tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja/tai tutkimusmenetelmät ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja opinnäytetyön tekijänä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida opinnäytetyöhön liittyviä riskejä
Sisältö
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Ideatyöpaja
· Suunnitelmatyöpaja
· Vertaispalaute
· Opinnäytetyön suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen/ilmiöön liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut sekä kehittämis- ja tutkimusmenetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat: https://libguides.turkuamk.fi/etusivu.
Opetusmenetelmät
Opinnäytetyön yhteisinfot
Etäopetus
Lähiopetus
Pienryhmäohjaus
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti ItsLearning-oppimisympäristön materiaaleissa.
Oppiminen ja soveltava TKI-toiminta yhdistetään työelämän kehittämistarpeisiin Innopeda-pohjaisen oppimisjatkumon ja kolmikantamallin avulla. Kolmikantamalli perustuu opiskelijan, työelämämentorin ja opettajan väliseen yhteistyöhön.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ensimmäinen lukukausi:
1. Opinnäytetyön yhteisinfot ja tietoperustaan perehtyminen
2. Tiedonhankinnan verkkokurssi (27h)
3. Hyväksytty opinnäytetyön aihe (27h)
Toinen lukukausi:
1) Osallistuminen suunnitelmainfoon lukukauden alussa
2) Opinnäytetyön suunnitelman laadinta
3) Esittely suunnitelmatyöpajassa
4) Vertaiskeskusteluun osallistuminen
Opinnäytetyön suunnitelman laadintaa edeltää ideatyöpajoihin osallistumisen ja ideavaiheen kuvauksen esittelyn. Suunnitelman yhteyteen tarvittaessa laaditun tutkimussuunnitelman (yhteensä 213h).
Suunnitelman esittely ja vertaiskeskustelu sekä opinnäytetyösopimus (yhteensä 15h).
Opintojakson (10op) opiskelijan työtunnit yhteensä 270h.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Opinnäytetyön suunnitelma ja tarvittaessa tutkimussuunnitelma on laadittu ohjeiden mukaan, ja niissä ilmenevät edellä mainitut asiat.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön suunnitelma (10op) - opintojakso sijoittuu lukukausille 1.-2.
Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- kuvata kehittämisprojektin lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa kehittämisprojekti tehdään
- toteuttaa systemaattisia tutkimustiedon ja muun tiedon hakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
- kirjoittaa kehittämisprojektinsa tietoperustan
- nimetä kehittämisprojektin tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
- määrittää kehittämis- ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
- kirjoittaa toteuttamiskelpoisen kehittämisprojektin suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
- kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja projektipäällikkönä
- laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
- arvioida ja ennakoida kehittämisprojektinsa riskit
Ensimmäinen lukukausi (laajuus 2op):
- Opinnäytetyön yhteisinfo
- Ideatyöpajat ja teoriaperustan laatiminen
- Tiedonhankinnan verkkokurssi (1op)
Toinen lukukausi (laajuus 8op):
- TERHY Master Schoolin yhteinen suunnitelmainfo lukukauden alussa
- Suunnitelmatyöpajaan osallistuminen
- Vertaiskeskusteluun osallistuminen
- Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
- Opinnäytetyösopimus
Viestintäkanava ja lisätietoja
Opinnäytetyön suunnitelma -opintojakson hyväksyminen edellyttää varsinaisen opinnäytetyön suunnitelman lisäksi mahdollista kohdeorganisaation tutkimuslupaa sekä opinnäytetyösopimuksen laatimista.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, aihealueeseen perehtyneisyys, tietoperusta, tavoitteiden/tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, opinnäytetyön etenemisen ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi ja oma asiantuntijuus sekä opinnäytetyösopimuksen laatiminen ja sen allekirjoitusprosessi.
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 27.01.2025
Ajoitus
08.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
10 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, gerontologinen asiantuntijuus
Opettaja
- Heli Vaartio-Rajalin
- Sini Eloranta
Ryhmät
-
YGEROK25VGerontologinen asiantuntijuus, K25 (verkko)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· kuvata opinnäytetyön lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa opinnäytetyö tehdään
· toteuttaa systemaattisia tiedonhakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa opinnäytetyönsä tietoperustan
· nimetä opinnäytetyön tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja/tai tutkimusmenetelmät ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja opinnäytetyön tekijänä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida opinnäytetyöhön liittyviä riskejä
Sisältö
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Ideatyöpaja
· Suunnitelmatyöpaja
· Vertaispalaute
· Opinnäytetyön suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut. TKI-menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat: https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Opetusmenetelmät
- Opiskelu verkko-oppimisympäristössä (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
- Tiedonhankinta ja reflektointi
- Perehtyminen YAMK-opinnäytetyön ohjeisiin
- Työpajatyöskentely
- Opinnäytetyön ideointi ja teoriaperusteisen suunnitelman laatiminen
- Tarvittavien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti oppimisympäristön materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ensimmäinen lukukausi:
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Osallistuminen ideatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön idea
Toinen lukukausi:
- Osallistuminen suunnitelmatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
- Allekirjoitettu opinnäytetyösopimus (+ muut mahdollisesti tarvittavat luvat, kuten toimeksiantajaorganisaation tutkimus- tai opinnäytetyölupa)
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Idea ja suunnitelma on laadittu annettujen ohjeiden mukaan.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön suunnitelma (10op) opintojakso sijoittuu 1.-2. lukukaudelle.
Ensimmäinen lukukausi (laajuus 2op):
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Opinnäytetyön ideointi
Toinen lukukausi (laajuus 8op):
- Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
- Opinnäytetyöhön liittyvien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Viestintäkanava ja lisätietoja
Verkko-oppimisympäristö (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, perehtyneisyys opinnäytetyön ohjeisiin ja valittuun aihealueeseen, tavoitteiden/tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, opinnäytetyön etenemisen ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi ja oma asiantuntijuus sekä opinnäytetyösopimuksen laatiminen ja sen allekirjoitusprosessi.
Hylätty (0)
Ideaa ja suunnitelmaa ei ole laadittu annettujen ohjeiden mukaan.
Ilmoittautumisaika
09.12.2024 - 31.03.2025
Ajoitus
08.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Anu Vaihekoski
- Sanna-Maria Nurmi
Ryhmät
-
YTEKEK25VSosiaali- ja terveysalan kehittämisen ja johtamisen koulutus, K25 (verkko)
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· kuvata opinnäytetyön lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa opinnäytetyö tehdään
· toteuttaa systemaattisia tiedonhakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa opinnäytetyönsä tietoperustan
· nimetä opinnäytetyön tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja/tai tutkimusmenetelmät ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja opinnäytetyön tekijänä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida opinnäytetyöhön liittyviä riskejä
Sisältö
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Ideatyöpaja
· Suunnitelmatyöpaja
· Vertaispalaute
· Opinnäytetyön suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut. TKI-menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat: https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Opetusmenetelmät
- Opiskelu verkko-oppimisympäristössä (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
- Tiedonhankinta ja reflektointi
- Perehtyminen YAMK-opinnäytetyön ohjeisiin
- Työpajatyöskentely
- Opinnäytetyön ideointi ja teoriaperusteisen suunnitelman laatiminen
- Tarvittavien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti oppimisympäristön materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ensimmäinen lukukausi:
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Osallistuminen ideatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön idea
Toinen lukukausi:
- Osallistuminen suunnitelmatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
- Allekirjoitettu opinnäytetyösopimus (+ muut mahdollisesti tarvittavat luvat, kuten toimeksiantajaorganisaation tutkimus- tai opinnäytetyölupa)
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Idea ja suunnitelma on laadittu annettujen ohjeiden mukaan.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön suunnitelma (10op) opintojakso sijoittuu 1.-2. lukukaudelle.
Ensimmäinen lukukausi (laajuus 2op):
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Opinnäytetyön ideointi
Toinen lukukausi (laajuus 8op):
- Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
- Opinnäytetyöhön liittyvien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Viestintäkanava ja lisätietoja
Verkko-oppimisympäristö (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, perehtyneisyys opinnäytetyön ohjeisiin ja valittuun aihealueeseen, tavoitteiden/tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, opinnäytetyön etenemisen ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi ja oma asiantuntijuus sekä opinnäytetyösopimuksen laatiminen ja sen allekirjoitusprosessi.
Hylätty (0)
Ideaa ja suunnitelmaa ei ole laadittu annettujen ohjeiden mukaan.
Ilmoittautumisaika
09.12.2024 - 12.01.2025
Ajoitus
08.01.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
9 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
10 % Lähiopetus, 90 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sosiaali- ja terveysalan ylempi AMK, terveyden edistäminen
Opettaja
- Hille Halonen
- Tuuli Lahti
Ryhmät
-
YTEDK25VTerveyden edistäminen (ylempi AMK), verkko, K25
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
· kuvata opinnäytetyön lähtökohdat, tarpeen ja edellytykset siinä organisaatiossa tai hankkeessa, jossa opinnäytetyö tehdään
· toteuttaa systemaattisia tiedonhakuja suomalaisista ja kansainvälisistä tietokannoista
· kirjoittaa opinnäytetyönsä tietoperustan
· nimetä opinnäytetyön tavoitteet, tarkoituksen, tehtävät ja lopputuloksen
· määrittää kehittämis- ja/tai tutkimusmenetelmät ja arviointimenetelmät sekä kuvata menetelmällisen toteutuksen
· kirjoittaa toteuttamiskelpoisen opinnäytetyön suunnitelman ja tarvittaessa tutkimussuunnitelman
· kuvata oman roolinsa asiantuntijana ja opinnäytetyön tekijänä
· laatia eettisen tarkastelun ja luotettavuustarkastelun
· arvioida ja ennakoida opinnäytetyöhön liittyviä riskejä
Sisältö
· Tiedonhankinnan verkkokurssi (1 op)
· Ideatyöpaja
· Suunnitelmatyöpaja
· Vertaispalaute
· Opinnäytetyön suunnitelma (tarvittaessa tutkimussuunnitelma sen liitteenä)
· Opinnäytetyösopimus
Oppimateriaalit
Opinnäytetyön aiheeseen liittyvät kansalliset ja kansainväliset julkaisut. TKI-menetelmiin liittyvä kirjallisuus.
Tiedonhakijan oppaat: https://libguides.turkuamk.fi/etusivu
Opetusmenetelmät
- Opiskelu verkko-oppimisympäristössä (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
- Tiedonhankinta ja reflektointi
- Perehtyminen YAMK-opinnäytetyön ohjeisiin
- Työpajatyöskentely
- Opinnäytetyön ideointi ja teoriaperusteisen suunnitelman laatiminen
- Tarvittavien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Lähtökohtana on sosiokulttuurinen oppimiskäsitys sekä innovatiivisuutta tuottava toimintatapa oppimisessa ja kehittämisessä. Opinnäytetyö kokonaisuudessaan perustuu Innopeda-oppimisjatkumoon ja kolmikantamalliin. Edelliset kuvataan yksityiskohtaisesti oppimisympäristön materiaaleissa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ensimmäinen lukukausi:
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Osallistuminen ideatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön idea
Toinen lukukausi:
- Osallistuminen suunnitelmatyöpajoihin
- Hyväksytty opinnäytetyön suunnitelma
- Allekirjoitettu opinnäytetyösopimus (+ muut mahdollisesti tarvittavat luvat, kuten toimeksiantajaorganisaation tutkimus- tai opinnäytetyölupa)
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Idea ja suunnitelma on laadittu annettujen ohjeiden mukaan.
Sisällön jaksotus
Opinnäytetyön suunnitelma (10op) opintojakso sijoittuu 1.-2. lukukaudelle.
Ensimmäinen lukukausi (laajuus 2op):
- Tiedonhankinnan verkkokurssi
- Opinnäytetyön ideointi
Toinen lukukausi (laajuus 8op):
- Opinnäytetyön suunnitelman laatiminen
- Opinnäytetyöhön liittyvien lupaprosessien selvittäminen ja hoitaminen
Viestintäkanava ja lisätietoja
Verkko-oppimisympäristö (Its Learning: opinnäytetyö-kurssikortti)
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet ovat: hanke-/työelämälähtöisyys, perehtyneisyys opinnäytetyön ohjeisiin ja valittuun aihealueeseen, tavoitteiden/tehtävien asettaminen, kehittävä ja tutkimuksellinen ote, eettisyys ja luotettavuus, tavoiteltava tuotos/tulos ja sen hyödynnettävyys, opinnäytetyön etenemisen ja tuotoksen arviointi, suullinen ja kirjallinen raportointi ja oma asiantuntijuus sekä opinnäytetyösopimuksen laatiminen ja sen allekirjoitusprosessi.
Hylätty (0)
Ideaa ja suunnitelmaa ei ole laadittu annettujen ohjeiden mukaan.