Asiakaskeskeinen myyntivalmennusLaajuus (5 op)
Tunnus: KH00CS13
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä huomioiden tulevaisuuden myynnin tarpeet.
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa.
-etenee asiakaskeskeisesti ja myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon.
Sisältö
-omien myynti- ja neuvottelutaitojen kehittäminen tulevaisuuden myyntiä ajatellen
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-neuvotteluharjoitukset myyntiprosessin eri vaiheissa
Ilmoittautumisaika
01.12.2024 - 31.12.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 31.07.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Salo IoT Campus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Arto Kuuluvainen
Ryhmät
-
MLIISK24Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2024
Tavoitteet
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä huomioiden tulevaisuuden myynnin tarpeet.
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa.
-etenee asiakaskeskeisesti ja myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon.
Sisältö
-omien myynti- ja neuvottelutaitojen kehittäminen tulevaisuuden myyntiä ajatellen
-dialogin tunnusmerkit ja vuorovaikutuksen tärkeys
-neuvotteluharjoitukset myyntiprosessin eri vaiheissa
Oppimateriaalit
Kurssin aikana jaetut materiaalit. Kurssin oppimisalustana toimii ItsLearning.
Opetusmenetelmät
Lähiopetuksen lisäksi käytetään mahdollisesti videoita, case-harjoituksia, ja tiimioppimista. Opiskelijat tekevät myös haastatteluja opintojakson aikana.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Kurssi tukee aktiivista oppimista ja ongelmanratkaisua simuloiduissa myyntitilanteissa. Kestävä kehitys huomioidaan painottamalla vastuullista ja asiakaskeskeistä myyntiä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Haastattelutehtävät
Reflektio- ja case-tehtävät
Loppuraportti/oppimispäiväkirja
Myyntikisoihin osallistuminen jossain roolissa (tuomari tai kilpailija)
135 h.
Sisällön jaksotus
Kurssi koostuu kolmesta lähiopetuskerrasta, itsenäisistä oppimistehtävistä ja Turun AMK:n myyntikilpailuihin liittyvistä tehtävistä.
Viestintäkanava ja lisätietoja
ItsLearning.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osallistuminen lähiopetukseen (20 %).
Oppimistehtävät ja haastattelut (40 %).
Loppuraportti (40 %).
HUOM! Kurssilla on minimissään 2/3 läsnäolovelvoite lähipäivissä. Kurssia ei voi suorittaa mikäli läsnäolovelvoite ei täyty.
Hylätty (0)
Ei saavuta kurssin tavoitteita, eli ei palauta vaadittuja tehtäviä eikä osallistu riittävästi lähipäiviin. Opiskelija hylätään mikäli hän ei osallistu vähintään 2/3 lähipäivään.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa perustason ymmärrystä asiakaskeskeisestä myynnistä, mutta palautettujen tehtävien osalta osaaminen jää pintapuoliseksi.
Harjoituksissa suoritukset ovat osittain epäjohdonmukaisia tai vajaavaisia. Opiskelija ei noudata tehtävänantoja riittävän hyvin ja/tai hänen kirjallinen ilmaisunsa on heikkoa. Opiskelija ei myöskään noudata oppimispäiväkirjassaan annettuja muotoseikkoja (eli Turun AMK:n ohjeistuksia).
Itsenäisissä tehtävissä, kuten reflektiossa ja loppuraportissa, on havaittavissa vain vähäistä itsenäistä pohdintaa ja analyysiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija hallitsee asiakaskeskeisen myynnin keskeiset periaatteet.
Harjoitusten suoritukset ovat tarkoituksenmukaisia & johdonmukaisia, mutta ajoittain käytännön soveltamisessa ja oman ajattelun esiintuomisessa voi esiintyä puutteita.
Itsenäiset tehtävät osoittavat analyyttistä otetta ja reflektiota, mutta oman pohdinnan laatu voi olla epätasaista.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähipäiviin
Opiskelijan palauttamien kirjallisten tuotosten kieliasu on hyvää ja ne ovat lukijaystävällisiä noudattaen ohjeistuksia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osoittaa syvällistä ymmärrystä asiakaskeskeisestä myynnistä.
Palautetut suoritteet ovat laadukkaita ja osoittavat erinomaista käytännön soveltamista & syvällistä omaa ajattelua.
Itsenäiset tehtävät ja loppuraportti sisältävät syvällistä analyysiä ja poikkeuksellisia oivalluksia.
Opiskelija osallistuu aktiivisesti lähiopetukseen.
Opiskelijan palauttamien kirjallisten tuotosten kieliasu on erinomaista ja ohjeistuksia on noudatettu tarkasti.