Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin kehittämistehtäväLaajuus (5 op)

Tunnus: KH00CA03

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Ilmoittautumisaika

01.06.2024 - 29.10.2024

Ajoitus

29.10.2024 - 16.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Taru Kankaanpää
Ryhmät
  • MLIISK23
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2023

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Yhteisöllinen ja työelämälähtöinen tiedon rakentaminen, jakaminen ja soveltaminen.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä lähitapaamisella.

5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Sisällön jaksotus

Kurssitavoitteet:

Opiskelija osaa tehdä tavoitteellisen ja toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman. Opiskelija osaa käyttää tietolähteitä ja perustella markkinointisuunnitelmassaan esittämät mitattavat tavoitteet ja toimenpiteet. Hän osaa kohdentaa markkinoinnin toimenpiteet oikein sekä sisällyttää markkinointisuunnitelmaan oleellisia ja konkreettisia esimerkkejä (ml. sisältömarkkinointitoimenpide/toimenpiteitä).
Opiskelija pystyy esittelemään visuaalisen kiteytyksen suunnitelmastaan (yksi ruudullinen tietokonenäytöllä).

Kurssilla voit halutessasi hyödyntää kevään Myynnin kehittämistehtävän toimeksiantoyritystä, mutta näkökulma keskittyy nyt markkinoinnin toimenpiteisiin. Voit myös valita toisen yrityksen. Syksyn Sisältömarkkinointi-kurssista saat työkaluja markkinoinnin kehittämistehtävään. Muista myös kaivaa esiin viime syksyn Digitaalisen markkinoinnin materiaalit Itsistä (osana kurssia Markkinoinnin osa-alueet ja toimintaympäristö).



Lähitapaamiset:
29.10. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
18.11. Markkinointisuunnitelman työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten. Visuaalisen kiteytyksen ohjeistus.
9.12. Markkinointisuunnitelman keskeisten tavoitteiden ja konkreettisten toimenpiteiden esittely


Toimeksiantaja ja markkinointisuunnitelman keskeinen tavoite merkitty Itslearningiin viimeistään 11.11.
Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 2.12.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Itslearningissä.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisessä lähitapaamisessa.

Tehtävän palautus deadlineen (8.12.) mennessä.

Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija on pois lähitapaamisista enemmän kuin kerran tai ei palauta tehtävää deadlineen 2.12. mennessä.
Opiskelija ei ole palauttanut markkinointisuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole pitänyt esitystä viimeisessä lähitapaamisessa.
Markkinointisuunnitelmassa ei ole käytetty lähteitä.
Markkinointisuunnitelma sisältää plagioitua tekstiä yli 30%. Teksti on suoraan tekoälyn tuottamaa ja tekoälyn käyttöä ei ole selvästi merkitty tekstiviitteiden avulla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- hyödyntää lähteitä markkinointisuunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti tai lähdeviitteet puuttuvat.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttäisi vielä suunnitelman työstämistä, jotta se olisi toteutuskelpoinen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä markkinointisuunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja tarvittavat toimenpiteet.
- esittelee selkeästi ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.
- palauttaa visuaalisen kiteytyksen osana markkinointisuunnitelmaa.
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- on tehnyt visuaalisen ja kiinnostavan kiteytyksen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- valitsee ja hyödyntää markkinointisuunnitelmaan soveltuvaa monipuolista tietopohjaa, jonka avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen markkinointisuunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- tuottaa markkinointisuunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- määrittelee markkinointisuunnitelman mitattavat tavoitteet, niiden mittarit ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- esittelee innovatiivisesti ja asiantuntevasti markkinointisuunnitelman keskeiset tavoitteet ja konkreettiset toimenpiteet.
- saa toimeksiantajalta palautteen, joka osoittaa markkinointisuunnitelman hyödyllisyyden yritykselle ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- on selkeästi panostanut visuaaliseen kiteytykseen.

Ilmoittautumisaika

01.06.2023 - 20.09.2023

Ajoitus

12.09.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Salo IoT Campus

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Janne Granfors
  • Taru Kankaanpää
Ryhmät
  • MLIISK22
    Liiketalouden monimuotokoulutus Salo, kevät 2022

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin tavoitteiden tuntemiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään posterinäyttelyssä.

5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Sisällön jaksotus

Kurssi pohjautuu kevään toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä syksyn kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).

Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.

Pakolliset lähikerrat:
12.9. Kurssin esittely ja markkinointisuunnitelmatehtävän briiffaus.
3.10. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
8.12. (Turku) posterinäyttely, jossa esitellään markkinointisuunnitelman tavoite ja keskeisimmät toimenpiteet/keskeinen toimenpide.

Toimeksiantajan valinta viimeistään 19.9. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 13.12.

Ensimmäisellä lähitapaamisella sovitaan aika marraskuulle vapaaehtoiseen Teams-tapaamiseen (klinikka), jossa voi keskustella ohjaajien kanssa ja saada ohjausta markkinointisuunnitelman tekemiseen.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen.

Markkinointisuunnitelman keskeinen sisältö esitellään posterinäyttelyssä.

Tehtävän palautus myöhässä vaikuttaa arviointiin.

Jos opiskelija on pois enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole osallistunut yhteisiin lähitapaamisiin.
Opiskelija ei ole palauttanut markkinointisuunnitelmaa ohjeistuksen mukaisesti tai ei ole osallistunut posterinäyttelyyn.
Markkinointisuunnitelmassa ei ole käytetty lähteitä ohjeistuksen mukaisesti tai tekstiviitteet puuttuvat.
Markkinointisuunnitelma sisältää merkittäviä määriä suoraan lähteistä lainattua tekstiä tai lainattua tekstiä, josta puuttuvat tekstiviitteet.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- hyödyntää lähteitä markkinointisuunnitelmassa ja lähteitä on käytetty hyvin rajallisesti.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut osa-alueet ja suunnitelma vastaa osittain valittuun kehittämistavoitteeseen.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet yleisellä tasolla. Toteutus edellyttää vielä suunnitelman työstämistä.
- tekee posterin ja esittelee sen posterinäyttelyssä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- hyödyntää aiheeseen liittyviä keskeisiä tietolähteitä markkinointisuunnitelmassa, joiden avulla perustelee valintojaan.
- sisällyttää markkinointisuunnitelmaan vaaditut ja suunnitelman tavoitteiden kannalta oleelliset osa-alueet.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja niihin tarvittavat toimenpiteet.
- tekee suunnitelman aiheen mukaisen visuaalisen posterin ja esittelee sen selkeästi posterinäyttelyssä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- valitsee ja hyödyntää markkinointisuunnitelmaan soveltuvia monipuolisia tietolähteitä (tietoperustaa), joiden avulla pystyy perustelemaan valintojaan.
- tuottaa toteuttamis- ja esittämiskelpoisen markkinointisuunnitelman, joka soveltuu yrityksen päätöksenteon tueksi ja sisältää kattavasti toteuttamiseen tarvittavat osa-alueet.
- saa toimeksiantajalta palautteen ja kirjaa sen markkinointisuunnitelmaan.
- tuottaa markkinointisuunnitelman, josta yritys on ottanut/voi ottaa yhden tai useampia toimenpiteitä osaksi omia kehittämistavoitteitaan.
- määrittelee markkinointisuunnitelman tavoitteet ja yksittäiset toimenpiteet, joilla tavoitteet pystytään saavuttamaan.
- käyttää luovuutta ja visuaalista osaamistaan tekemässään posterissa, jossa valittu toimenpide on esitetty kiteytetysti. Posterinäyttelyn esitys on hoidettu ammattimaisesti.

Ilmoittautumisaika

01.12.2022 - 03.02.2023

Ajoitus

10.02.2023 - 14.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Janne Granfors
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS21
    Liiketalous, aikuiskoulutus

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi ja niissä käytettyihin materiaaleihin.

Opetusmenetelmät

Hyödynnetään mm. seuraavia oppimismenetelmiä:
- itsenäinen tiedon haltuunotto ja sen reflektointia
- oppimisen syventämistä ja käyttöönottoa omassa työssä
- työelämälähtöiset yrityscaset ja niiden työstäminen ja esittelyt

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista, jakamista, soveltamista ja oppimista.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaista suoritustapaa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Markkinointisuunnitelman kirjoittaminen ohjeistuksen mukaan. Suunnitelma pohjautuu yrityksen liiketoiminnan ja myynnin perusteelliseen tuntemiseen. Valitun markkinointitoimenpiteen esittely posterinäyttelyssä.
5 op eli 135 tuntia aktiivista työtä.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Kehittämistehtävä hyväksytään suoritetuksi, kunhan kehittämistehtävän molemmat osa-alueet eli markkinointisuunnitelma ja posteriesittely on hoidettu Its Learningissä olevan tehtäväannon mukaisesti.

Aktiivisuus ja poissaolot lähiopetuksesta vaikuttavat arviointiin.

Sisällön jaksotus

Kurssi pohjautuu syksyn toteutukseen Myynnin kehittämistehtävä sekä kevään kurssiin Sisältömarkkinointi. Myynnin kehittämistehtävän jatko siten, että ehdotetut myynnin lisäämistoimenpiteet kehitetään markkinoinnin näkökulmasta. (Jos opiskelija ei ole osallistunut myynnin kehittämistehtävän kurssille, niin hän voi valita yrityksen, jonka myyntiprosessin hän tietää ja tuntee hyvin, esim. oman työntantajayrityksen. Tässä tapauksessa keskustellaan opettajan kanssa ennen työn aloittamista).

Ehdotetaan yritykselle markkinointitoimenpiteitä ml. sisältömarkkinointi. Tehdään markkinointisuunnitelma ohjeistuksen mukaan. Valittu markkinoinnin toimenpide tietylle kohderyhmälle esitellään viimeisellä opetuskerralla posterinäyttelyssä.

Pakolliset lähikerrat:
17.2. Kehittämistyön briiffaus osana kurssia Myynnin ja markkinoinnin johtaminen.
21.4. Kehittämistyön työstäminen pienryhmissä, opettajan ja opiskelijoiden palaute jatkotyöstöä varten.
11.5. klo 9.15-16, posterinäyttely yhdessä Liiketoiminnan kehittämisen kanssa. Markkinointisuunnitelman palautuksen deadline 15.5.

Viestintäkanava ja lisätietoja

Kurssin tarkempi kuvaus ja tehtävät ovat Its Learningissä

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointisuunnitelma valitun yrityksen myynnin tukemiseen ja lisäämiseen. Posterinäyttelyssä esitellään suunnitelman yhtä markkinointi-ideaa tietylle kohderyhmälle. Markkinointisuunnitelma ja posteriesittely ovat pakollisia osioita kurssia.

Ilmoittautumisaika

01.12.2021 - 25.02.2022

Ajoitus

18.02.2022 - 12.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Lemminkäisenkatu

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Jaana Merikallio
  • Marianne Renvall
Ryhmät
  • MLIITS20
    Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2020

Tavoitteet

Opiskelija osaa:
- soveltaa opittua markkinoinnin ja myynnin johtamisen teoriaa ja työkaluja myynti- ja markkinointitoimenpiteiden tehostamiseksi

Sisältö

Opiskelija laatii:
- myynnin ja markkinoinnin kehityssuunnitelman hankitun osaamisen perusteella sisältäen valitun yrityksen nykytilanteen, tulevaisuuden vision ja strategian (niiden toimenpiteiden joukko, joiden avulla visio saavutetaan). Kehityssuunnitelma esitetään yritykselle ja muokataan mahd. palautteen perusteella.

Oppimateriaalit

Itsenäinen tiedon haku

Opetusmenetelmät

Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
Itsenäinen tiedon haltuunotto, asioiden tutkiminen ja niihin perehtyminen
Opitun soveltaminen käytäntöön
Kokemusten jakaminen lähipäivien aikana, palautteen antaminen ja tehtävän edelleen muokkaaminen
Tehtävän esittely.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely.
Itslearning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135 h aktiivisesti kehittämistehtävän parissa

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty:
- tehtävä kattaa markkinointistrategiassa tarvittavat osa-alueet
- se on toteuttamiskelpoinen ja kustannustehokas
- opiskelija on paneutunut aiheeseen huolella
- lähteet ovat laadukkaita ja niitä on runsaasti
- ppt, word (Turku AMK raporttipohja), excel

Strategia on laadittu loogisesti, asioita on perusteltu ja käsitelty kriittisestikin.
Lähdemateriaali on relevanttia, monipuolista ja ajankohtaista -.lähdeviittaukset on merkitty ohjeiden mukaisesti.
Lähdeluettelo on liitetty strategian loppuun.
Strategia on kieleltään sujuvaa.
Ukoasu on ohjeiden mukainen.
Strategia on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti.
Strategian esittely on selkeä ja havainnollinen.

Sisällön jaksotus

Markkinoinnin kehittämistehtävä integroituu kahteen muuhun kevään opintojaksoon - Digitaalinen markkinointi sekä Myynnin ja Markkinoinnin johtaminen - näiden kurssien opintokerroilla haltuun otettua teoriaa ja annettuja työkaluja sovelletaan tässä kehittämistehtävässä. Kehittämistehtävän lopputulemana on laatia markkinointistrategia opiskelijan valitsemalle yritykselle. Millainen markkinointistrategia tukee yritystä liiketoiminnan tavoitteisiin pääsemiseksi?

17.3. Tehtävän briefaus (Myynnin ja markkinoinnin johtamisen kurssilla klo 13-16)
22.4. Välipalaute ja tehtävän edelleen työstäminen
12.5. Tehtävän esittely

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Markkinointistrategian eri osa-alueiden analyyttinen ja huolellinen tekeminen. Vrt. tehtävänanto.