Siirry suoraan sisältöön

Korkeakouluopiskelu- ja työelämätaidot 2Laajuus (1 op)

Tunnus: TH00BY08

Laajuus

1 op

Osaamistavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Ilmoittautumisaika

20.05.2024 - 20.09.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 31.05.2025

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Anu Granberg
  • Afrisa Kapella
Ryhmät
  • PFYSIS23
    Fysioterapeutti (AMK), S23
  • PFYSIS23B
    PFYSIS23B
  • PFYSIS23A
    PFYSIS23A

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Sisällön jaksotus

Syksyn 2024 aikana on neljä yhteistä ryhmän tuutortapaamista.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.12.2023 - 13.02.2024

Ajoitus

01.01.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 25

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Esa Bärlund
  • Pirjo Pennanen
Ryhmät
  • MFYSIK23
    Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, K23

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Sisällön jaksotus

Kevät 2024:

tuutortapaamiset; ryhmässä toteutuvat

13.2. Alkaneen lukuvuoden asiat, Syksyn harjoitteluasiaa; ajankohta ja muuta yleistä. Opintojen etenemisen seuranta Fokus (Pennanen)
18.3. Ajankohtaiset asiat. Lukuvuosipalaute (Pennanen)
16.4. Ajankohtaiset asiat, Kansainvälisyys osana opintoja (Bärlund)
20.5. Syksyn opintojen pohjustusta (Pennanen, Bärlund)

Henkilökohtaiset tuutortapaamiset
ajanvaraus ITSin ohjeiden mukaisesti. Jokainen käy tapaamisessa kevään aikana

Syksy 2024:
täydentyy myöhemmin

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

25.05.2023 - 17.09.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 02.06.2024

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

1 - 50

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Annukka Myllymäki
  • Satu Takala
Ryhmät
  • PFYSIS22B
    PFYSIS22B
  • PFYSIS22
    Fysioterapeutti (AMK), S22
  • PFYSIS22A
    PFYSIS22A

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Opetusmenetelmät

Ryhmäohjaus kote -tunneilla
Yksilöohjaus livenä tai tarvittaessa Teamsin kautta

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oman osaamisen tunnistaminen ja kehittäminen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Omien opintojen suunnittelu; harjoitteluun valmistautuminen, harjoittelupaikkavarausjärjestelmän hallinta ja vastuu omasta roolista tässä järjestelmässä, vastuu harjoittelutietojen kirjaamisesta.

Sisällön jaksotus

Koko ryhmä: orientaatiot opintojen suunnitteluun, harjoittelun tavoitteet, harjoittelupaikan varaaminen ja/tai hankkiminen.
Yksilöohjaus: omien opintojen seuranta ja suunnittelu.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen ryhmäohjaustilanteisiin, henkilökohtainen HOPS keskustelu lukukausittain.

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 01.09.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 22.12.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

15 - 25

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Esa Bärlund
Ryhmät
  • MFYSIK22
    Fysioterapeutti (AMK) monimuoto, K22

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

02.05.2022 - 09.09.2022

Ajoitus

22.08.2022 - 02.06.2023

Opintopistemäärä

1 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

35 - 58

Koulutus
  • Fysioterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Anu Granberg
  • Kati Naamanka
Ryhmät
  • PFYSIS21B
    PFYSIS21B
  • PFYSIS21A
    PFYSIS21A
  • PFYSIS21
    Fysioterapeutti (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Sisältö

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointiasteikko

H-5