Siirry suoraan sisältöön

Toiminnan tiede ja toimintaterapian kehittäminenLaajuus (5 op)

Tunnus: TH00BF67

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Ilmoittautumisaika

07.12.2024 - 09.01.2025

Ajoitus

06.01.2025 - 20.02.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 30

Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • MTOIMK23
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede 1op:
12 h hitsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
6h tiimipäivä ja
9 h reflektio teemasta

Laatu ja kehittäminen 2op:
20h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 4.2 mennessä
22hMuihin aiheisiin perehtyminen
12h Tiimipäivät

Näyttöön perustuva käytäntö 2op: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.




Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

2 t Opintojakson info, etänä
8.1

Laatu ja kehittäminen / Irina (3 op)
6h lähipäivä 14.1
6h lähipäivä 10.2

6h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (2op)
9.1.25

2 7h Toiminnan tiede / Irina (1op)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Ilmoittautumisaika

09.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 22.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • PTOIMS22
    Toimintaterapeutti (AMK), S22

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede 1op:
12 h hitsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
6h tiimipäivä ja
9 h reflektio teemasta

Laatu ja kehittäminen 2op:
20h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 4.2 mennessä
22hMuihin aiheisiin perehtyminen
12h Tiimipäivät

Näyttöön perustuva käytäntö 2op: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.




Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

2 t Opintojakson info, etänä: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MjQ5MmEzZDMtMWNkOS00MTYwLTlhYzgtYzgwZmUzNmI4Y2Ux%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22ab32bc86-12f2-4b38-b262-c5775982e241%22%2c%22Oid%22%3a%22c50fc017-73af-48ef-9e38-84821b7348e5%22%7d


Laatu ja kehittäminen / Irina (2 op)
6h lähipäivä
6h lähipäivä

6h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (2op)

2 7h Toiminnan tiede / Irina (1op)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Ilmoittautumisaika

09.12.2023 - 07.01.2024

Ajoitus

08.01.2024 - 28.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • MTOIMK22
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede 1op:
12 h hitsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää
6h tiimipäivä ja
9 h reflektio teemasta

Laatu ja kehittäminen 2op:
20h Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 4.2 mennessä
22hMuihin aiheisiin perehtyminen
12h Tiimipäivät

Näyttöön perustuva käytäntö 2op: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä, kontaktiopetus



Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

vk 3 2 t Opintojakson info, etänä (yhteinen info PTOIMS22 kanssa): https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MjQ5MmEzZDMtMWNkOS00MTYwLTlhYzgtYzgwZmUzNmI4Y2Ux%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22ab32bc86-12f2-4b38-b262-c5775982e241%22%2c%22Oid%22%3a%22c50fc017-73af-48ef-9e38-84821b7348e5%22%7d


Laatu ja kehittäminen / Irina
12.2 6h lähipäivä
13.2 6h lähipäivä

15.3 6h Toiminnantiede / Irina


XX 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty hyödyntäen toimintaterapian arviointikehikkoa.

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Ilmoittautumisaika

10.12.2022 - 11.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 28.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

3 op

Toteutustapa

40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Kirsi Kero
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • PTOIMS21
    Toimintaterapeutti (AMK), S21

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede: itsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää (toiminnan tieteen näkökulman yhdistäminen psyykkiseen työhyvinvointiin), tiimipäivä ja reflektio teemasta
Näyttöön perustuva käytäntö: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.

Laatu ja kehittäminen: Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) tehtävä 3.3. mennessä



Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

9.1.23 2 t Opintojakson info, etänä (yhteinen info MTOIMK21 kanssa)

Laatu ja kehittäminen, Kirsi
6.3 6h lähipäivä
7.3 6h lähipäivä

17.2 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (lähi)

28.2 7h Toiminnan tiede / Irina (lähi)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 12.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 28.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Koulutus
  • Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
  • Kirsi Kero
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • MTOIMK21
    Toimintaterapeutti

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede: itsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää (toiminnan tieteen näkökulman yhdistäminen psyykkiseen työhyvinvointiin), tiimipäivä ja reflektio teemasta
Näyttöön perustuva käytäntö: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.

Laatu ja kehittäminen: Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) ?



Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:

9.1.23 2 t Opintojakson info, etänä (yhteinen info PTOIMS21 kanssa)

Laatu ja kehittäminen, Kirsi
9.3 6h lähipäivä
10.3 6h lähipäivä

12.1 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (lähi)

9.2 7h Toiminnan tiede / Irina (lähi)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.

Ilmoittautumisaika

02.12.2021 - 14.03.2022

Ajoitus

01.02.2022 - 31.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Terveys ja hyvinvointi

Opetuskielet
  • Suomi
Opettaja
  • Kirsi Kero
  • Irina Katajisto-Korhonen
  • Mary-Ann Kaukinen
  • Tuija Suominen-Romberg
Ryhmät
  • PTOIMS20
    Toimintaterapeutti (AMK), S20

Tavoitteet

Opiskelija osaa
• kuvata toiminnan tiedettä toimintaterapiaa ohjaavana tieteenalana ja sen teoreettisia lähtökohtia, sekä selittää sen merkityksen ammatin kehittymiselle,
• hakea näyttöön perustuvaa tietoa ja arvioida sen soveltuvuutta toimintaterapian käytäntöön,
• kuvata toimintaterapeutin työn kehittämiseen, laadunhallintaan ja palvelujen tuottamiseen liittyviä tekijöitä

Sisältö

Toimintaterapia tieteenä,
Näyttöön perustuvan työotteen syventäminen,
Toimintaterapeutin työn kehittäminen ja laadunhallinta,
Toimintaterapiapalvelujen tuottaminen työntekijänä ja yrittäjänä

Oppimateriaalit

Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä

Opetusmenetelmät

Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen lähiopetusta (tiimioppiminen), itsenäisiä-/ryhmätehtäviä ja verkko-opetusta.

Oppimistehtävien kuvaukset löytyvät Itsistä.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen, verkko-oppimiseen ja tekemällä oppimiseen.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

27 h opiskelijan työtä vastaa 1 op.

Toiminnan tiede: itsenäinen soveltava tehtävä ennen tiimipäivää (toiminnan tieteen näkökulman yhdistäminen psyykkiseen työhyvinvointiin), tiimipäivä ja reflektio teemasta
Näyttöön perustuva käytäntö: Yksilöllinen näytönhaun tehtävä.

Laatu ja kehittäminen: Ryhmätehtävät (laatu ja kehittäminen) ?



Ohjeistukset löytyvät Itsistä

Sisällön jaksotus

Ajoitus ja suunnitelma:
PTOIMS20A ja B, Laatu ja kehittäminen, Kirsi
18.3 7h lähipäivä
12.4.7h lähipäivä

PTOIMS20A
11.2 2h Info / Irina ja Kirsi (etänä)
11.3 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (lähi)
15.3 7h Toiminnan tiede / Irina (lähi)

PTOIMS20B
11.2 2h Info / Irina ja Kirsi (etänä) (HUOM! Päivämäärään tullut muutos!)
1.4 7h Näyttöön perustuva käytäntö / Tuija (lähi)
5.4 7h Toiminnan tiede / Irina (lähi)

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti.

Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty / hylätty

Hylätty (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.