Toiminnallisuus toimintaterapiassaLaajuus (4 op)
Tunnus: TH00CL61
Laajuus
4 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Ilmoittautumisaika
07.12.2024 - 05.01.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 18.03.2025
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
75 % Lähiopetus, 25 % Etäopetus
Yksikkö
Kuntoutus ja suun terveys
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 34
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Heli Arokki
- Heidi Hämäläinen
Ajoitusryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää. (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
Ryhmät
-
MTOIMK25Toimintaterapeutti
Pienryhmät
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää.
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (ItsLearning).
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Näyttöpäivä yhdessä Toiminta ihmisen elämässä opintojakson kanssa 18.3.25
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä. Lähtökohtaisesti lähipäiviin osallistutaan, sillä tiimioppimisen ideologian mukaan lähipäivissä tapahtuu osaamisen laajentumista.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27h opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108h. Lähipäivät 14h + näyttö (3h) sekä itsenäistä työskentelyä 91h. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
2h Info
2h Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto,
4h Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan
6h Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan
6h Näyttöpäivä, yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.
Viestintäkanava ja lisätietoja
Kysymys&vastauspalsta Itslearning-oppimisalustalla
Avoimen AMK:n opiskelijoiden kiintiö 5 opiskelijaa ja huomiotava, että opintojakson edeltävyysehtona on Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson suorittaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhdessä Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson kanssa)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy ryhmänne kotipesästä ITSLearingistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 31.08.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 18.10.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
14 - 26
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Heidi Hämäläinen
Ryhmät
-
PTOIMS24Toimintaterapeutti (AMK), S24
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan mahdollisuuksien mukaan ja yksilöllisesti sopien osaamisen näyttöinä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaista suoritustapaa
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108t. Lähipäivät 22t
Itsenäistä työskentelyä 86t sisältäen:
Ennakkotehtävät tiimipäiviin.
Tiimireflektio yhdistettynä Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
2t Opintojakson info
Teema1. Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan
Teema 2.Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan,
Teema 3. Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto,
6-8t Näyttö (yhteinen näyttö Toiminta ihmisen elämässä-opintojakson kanssa)
Tarkemmat tiimipäivien sisällöt löytyvät ITSLearning -oppimisympäristöstä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
CMOP-E ja Teoriaosuuden ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1numero
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero
Näyttö +/- 1numero
Tiimireflektio skaalalla 0-5 arviointikehikon mukaisesti
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy KOTE 2 kansiossa
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita eri näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita useista näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Ilmoittautumisaika
09.12.2023 - 12.01.2024
Ajoitus
08.01.2024 - 29.03.2024
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Kirsi Kero
- Heli Arokki
- Heidi Hämäläinen
Ryhmät
-
MTOIMK24Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108t. Lähipäivät 14t + näyttö (3h) sekä itsenäistä työskentelyä 91t. Itsenäinen työskentely sisältää ennakkotehtävät ennen lähipäiviä ja tiimireflektion teon.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
2t Info
2t Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, Kirsi
4t Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, Kirsi
6t Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan, Heli
6t Näyttöpäivä (11.3.), yhdistetty Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.
Sisällöt tarkemmin ITSLearningissä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
Tiimireflektio 0-5 (tehdään yhd. Toiminta ihmisen elämässä opintojaksoon)
Tiimireflektion itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
CMOP-E ja Teoreettinen tieto ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1 numero
Aktiivisuus lähipäivissä +/- 1 numero
Tiimityöskentelyn itse- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Näyttö +/- 1 numero
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy ryhmänne kotipesästä ITSLearingistä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
TASO 1:
- osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
- etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
- käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
- käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
- osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
- toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
- opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
- ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
- arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
TASO 3:
- osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita eri näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
- tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
- lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
- hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
- sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
- edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
- jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
- arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
- opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
TASO 5 :
- osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
- tarkastelee asioita useista näkökulmista
- etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
- tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
- käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
- perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
- organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
- edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
- ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
- rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
- palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
- arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Ilmoittautumisaika
29.07.2023 - 27.08.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 29.10.2023
Opintopistemäärä
4 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
-
PTOIMS23Toimintaterapeutti (AMK), S23
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan mahdollisuuksien mukaan ja yksilöllisesti sopien osaamisen näyttöinä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108t. Lähipäivät 22t
Itsenäistä työskentelyä 86t sisältäen:
Ennakkotehtävät tiimipäiviin.
Tiimireflektio yhdistettynä Toiminta ihmisen elämässä -opintojaksoon.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
2t Opintojakson info
7t Teema1. Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan, Heli
5t Teema 2.Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, Ankku
2t Teema 3. Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, Ankku
6-8t Näyttö
Tarkemmat tiimipäivien sisällöt löytyvät ITSLearning -oppimisympäristöstä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
CMOP-E ja Teoriaosuuden ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1numero
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero
Näyttö +/- 1numero
Tiimireflektio skaalalla 0-5 arviointikehikon mukaisesti
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy KOTE 2 kansiossa
Ilmoittautumisaika
10.12.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 24.03.2023
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Terveys ja hyvinvointi
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Heli Arokki
- Mary-Ann Kaukinen
Ryhmät
-
MTOIMK23Toimintaterapeutti
Tavoitteet
Opiskelija osaa
• tunnistaa toimintaterapeutin työtä ohjaavan teoreettisen tiedon,
• kuvata ihmisen toiminnallisuutta toimintaterapian teoreettisten mallien mukaan.
Sisältö
Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto
Toiminnallisuuden määritelmät mallien mukaan
Oppimateriaalit
Tieto oppimateriaali löytyy verkkoympäristöstä (It's Learning).
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä tiimipäivinä(lähipäivät). Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan osaamisen näyttöinä.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppisen menetelmin. Tiimioppimisen ohjeistus löytyy tiimioppijan käsikirjasta, opintojakson tehtävien ohjeistus ItsLearning ympäristöstä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
27t opiskelijan työtä vastaa 1op. 4op= 108t. Lähipäivät 16t ja itsenäistä työskentelyä 92t.
Ohjeistus teemoihin liittyvistä oppimistehtävistä löytyy verkkoympäristöstä
Sisällön jaksotus
2t Info nauhoitettuna, perehtyminen itsenäisesti
8.3. 2t Teema Toimintaterapeutin työtä ohjaava teoreettinen tieto, Ankku
8.3. 4t Teema Toiminnallisuus kanadalaisen toiminnallisuuden mallin (CMOP-E) mukaan, Ankku
10.3.6t Teema Toiminnallisuus inhimillisen toiminnan mallin (MOHO) mukaan, Heli
13.3. 4t Näyttöpäivä
Tarkemmat tiimipäivien infot löytyvät It's Learning -oppimisympäristöstä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteet:
CMOP-E ja Teoriaosuuden ennakkotehtävät-> hyväksytty/ hylätty
MOHO:n ennakkotehtävä +/- 1numero
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1numero
Itse- ja vertaisarviointi +/- 1numero
Näyttö/casetyöskentely Hyl-5
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Arviointkehikko löytyy KOTE 2 kansiossa