Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyys (5 op)
Toteutuksen tunnus: KH00BS75-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
02.07.2020 - 31.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
07.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Marjo Kumpula
- Monica Tamminen
- Opintojakso
- KH00BS75
realization.id
19173
realization.code
KH00BS75-3001
realization.startDate
07.09.2020
realization.endDate
31.12.2020
realization.enrollmentStart
02.07.2020
realization.enrollmentEnd
31.10.2020
realization.currentStatus
PUBLISHED
Opetuskieli
fi
realization.name
Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyys
Sisältö
Yrityksen toimintaympäristö
Liiketoiminnan peruskäsitteitä
Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
Yrittäjyys
Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
Markkinoinnin kilpailukeinot
Lisätietoja opiskelijoille
avoin amk 5 paikkaa
Lisätiedot
avoin amk 5 paikkaa
Tavoitteet
Opiskelija osaa selostaa yrityksen eri toimintojen tehtävät ja niiden merkityksen osana yrityksen toimintaa ja kannattavuutta. Hän tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät ja osaa kuvata niiden näkökulmia yrityksen toimintaan. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa. Hän osaa käyttää oikein yrityselämän keskeisiä käsitteitä ja itse toimia asiakaslähtöisesti.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät ja portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja portfolio.
Ei ole tenttejä, kurssi suoritetaan tekemällä valmiiksi ja palauttamalla määrätyt tehtävät annettuun palautuspäivään mennessä. Ei uusinta eikä korotusmahdollisuutta.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei ole.
Arviointiasteikko
H-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suomeksi
Oppimistehtävät:
Projektitehtävänä etsiä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joille tuotteistetaan toimivia ratkaisuja perustuen tarpeeseen. Portfolio tuotteistamisista.
24 tuntia kontaktia
79 tuntia tekemällä oppiminen
32 tuntia teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla
realization.grade0Description
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa
realization.grade1Description
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.
realization.grade3Description
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia.
realization.grade5Description
Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet
Kansainvälisyys
Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.
Sisällön jaksotus
Kurssi jakaantuu kolmeen osioon. Ensimmäisessä osassa asiakaslähtöinen yritystoiminta käytännössä, opiskelijat tutustuvat alueen yrityksiin ja havainnoivat niiden toimintaa eri työkalujen avulla sekä luovat havainnointiin perustuvan esityksen.
Toisessa osiossa markkinointi, opiskelijat asemoivat valitut yritykset suhteessa kilpaileviin yrityksiin ja luovat yrityksille halutun mielikuvatavoitteen. Näiden mielikuvien perusteella opiskelijat AIDA-kaavaa hyväksikäyttäen esitteen sekä mainoksia eri sosiaalisen median kanaviin seuraten tuloksia SEO analyysien avulla. Kolmannessa osiossa yrittäjyys, opiskelijat ideoivat oman yrityksensä, jonka he asemoivat asiakkaan mielikuviin ja laativat yritykselle käytännönläheisen markkinointiviestintäsuunnitelman.
realization.isTypeOther
boolean
realization.composite
boolean
Opintopistemäärä
5
realization.minCredits
5
realization.maxCredits
5
courseUnit.toTranslate
boolean
courseUnit.languageValidated
boolean
courseUnit.toContentValidation
boolean
courseUnit.contentValidated
boolean
courseUnit.learningUnitId
14949
courseUnit.type
COURSE_UNIT
courseUnit.state
ACTIVE
courseUnit.levelId
14949
courseUnit.learningUnitGroupCode
14949
courseUnit.educationPay
boolean
courseUnit.minOptionalityCredits
5
courseUnit.maxOptionalityCredits
5
courseUnit.modifiedBy
22288
courseUnit.organization
peppi
courseUnit.thesisBelongs
boolean