Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyys (5 op)

Toteutuksen tunnus: KH00BS75-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2020 - 31.10.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.09.2020 - 31.12.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Marjo Kumpula
Monica Tamminen
Opintojakso
KH00BS75

realization.id

19173

realization.code

KH00BS75-3001

realization.startDate

07.09.2020

realization.endDate

31.12.2020

realization.enrollmentStart

02.07.2020

realization.enrollmentEnd

31.10.2020

realization.currentStatus

PUBLISHED

Opetuskieli

fi

realization.name

Asiakaslähtöinen yritystoiminta, markkinointi ja yrittäjyys

Sisältö

Yrityksen toimintaympäristö
Liiketoiminnan peruskäsitteitä
Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
Yrittäjyys
Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
Markkinoinnin kilpailukeinot

Lisätietoja opiskelijoille

avoin amk 5 paikkaa

Lisätiedot

avoin amk 5 paikkaa

Tavoitteet

Opiskelija osaa selostaa yrityksen eri toimintojen tehtävät ja niiden merkityksen osana yrityksen toimintaa ja kannattavuutta. Hän tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät ja osaa kuvata niiden näkökulmia yrityksen toimintaan. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa. Hän osaa käyttää oikein yrityselämän keskeisiä käsitteitä ja itse toimia asiakaslähtöisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toiminnasta syntynyt evidenssi (tutkivat tehtävät ja portfolio), joissa näkyy vaadittava osaamisen kehittyminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Toteutuksen suoritustapa on tekemällä oppiminen, tutkivat tehtävät ja portfolio.
Ei ole tenttejä, kurssi suoritetaan tekemällä valmiiksi ja palauttamalla määrätyt tehtävät annettuun palautuspäivään mennessä. Ei uusinta eikä korotusmahdollisuutta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole.

Arviointiasteikko

H-5

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suomeksi
Oppimistehtävät:
Projektitehtävänä etsiä uusia potentiaalisia asiakasryhmiä, joille tuotteistetaan toimivia ratkaisuja perustuen tarpeeseen. Portfolio tuotteistamisista.
24 tuntia kontaktia
79 tuntia tekemällä oppiminen
32 tuntia teoriaan tutustuminen kirjallisuuden, artikkelien, videoiden avulla

realization.grade0Description

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti läsnäolotunneille ja ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa

realization.grade1Description

Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotos on kuvaileva, mutta ei sisällä pohdintaa tai oivalluksia.

realization.grade3Description

Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia.

realization.grade5Description

Määritellyt tavoitteet osaamiselle ovat toteutuneet

Kansainvälisyys

Tekemällä oppiminen, tiimityöskentely, innovaatiopedagogiikka, portfolio, dialogi ja tutkiva oppiminen.

Sisällön jaksotus

Kurssi jakaantuu kolmeen osioon. Ensimmäisessä osassa asiakaslähtöinen yritystoiminta käytännössä, opiskelijat tutustuvat alueen yrityksiin ja havainnoivat niiden toimintaa eri työkalujen avulla sekä luovat havainnointiin perustuvan esityksen.
Toisessa osiossa markkinointi, opiskelijat asemoivat valitut yritykset suhteessa kilpaileviin yrityksiin ja luovat yrityksille halutun mielikuvatavoitteen. Näiden mielikuvien perusteella opiskelijat AIDA-kaavaa hyväksikäyttäen esitteen sekä mainoksia eri sosiaalisen median kanaviin seuraten tuloksia SEO analyysien avulla. Kolmannessa osiossa yrittäjyys, opiskelijat ideoivat oman yrityksensä, jonka he asemoivat asiakkaan mielikuviin ja laativat yritykselle käytännönläheisen markkinointiviestintäsuunnitelman.

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Opintopistemäärä

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

14949

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

14949

courseUnit.learningUnitGroupCode

14949

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22288

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Siirry alkuun