Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4021110-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 18.01.2023

Ajoitus

01.01.2023 - 29.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Kai Schleutker

Ryhmät

  • PMYYFS22
    Myyntityö, Finanssipalvelut S22

Tavoitteet

Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.

Sisältö

- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä

Opetusmenetelmät

Opintojaksot perustuvat digimarkkinoinnin mahdollisuuksien ja keinojen ymmärtämiseen ja niiden soveltamiseen käytäntöön.

Opintojaksojen aikana opiskelijat soveltavat tietoa erityyppisiin case-tehtäviin, joita tehdään pienryhmissä. Ryhmätyössä harjoitellaan ja opitaan myös aktiivista tiedon jakamista ja vuorovaikutusta ryhmän tavoitteiden saavuttamiseksi.

Opintojakso kehittää innovatiivisuutta, aloitekykyä, tiimityötaitoja ja verkostoitumista.

Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys

Oppiminen rakentuu luennoille, tiedon synnyttämisen ja jakamiseen ryhmässä sekä henkilökohtaisen lukuohjelmaan.

Jaksolla pidetään aloitus- ja lopputentti jakson keskeisistä teemoista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 8x3h = noin 25h
Tiedonhaku ja kartoitus 50h
Case-tehtävät noin 30h
Tentteihin valmistautuminen noin 20 h

Sisällön jaksotus

• Digitaalisen markkinan piirteitä
Verkkosivuston merkitys
• Liikenteen luominen sivustolle (SEO, SEM)
Sosiaalisen median hyödyntäminen
• Sisällön luominen sivustolle
• Sivustonanalytiikan hyödyntäminen

Tammikuu - huhtikuu 2023

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvioitavat case-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl
Lisäksi suppeita ennakkotehtäviä

Hylätty (0)

Opiskelija ei

- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija

- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.