Digitaalinen markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4021110-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 18.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 29.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tekniikka ja liiketoiminta
Toimipiste
Kupittaan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Kai Schleutker
Ryhmät
-
PMYYFS22Myyntityö, Finanssipalvelut S22
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monikanavamarkkinoinnin käsitteen. Hän tunnistaa markkinoinnin ja asiakkuuksien hallinnan keinoja digitaalisessa ympäristössä ja osaa soveltaa niitä tilannekohtaisesti.
Sisältö
- digitaalinen toimintaympäristö
- hakukoneoptimointi
- liikenteen luominen sivustolle
- toimiva sivusto
- verkostojen luominen digitaalisessa ympäristössä
Opetusmenetelmät
Opintojaksot perustuvat digimarkkinoinnin mahdollisuuksien ja keinojen ymmärtämiseen ja niiden soveltamiseen käytäntöön.
Opintojaksojen aikana opiskelijat soveltavat tietoa erityyppisiin case-tehtäviin, joita tehdään pienryhmissä. Ryhmätyössä harjoitellaan ja opitaan myös aktiivista tiedon jakamista ja vuorovaikutusta ryhmän tavoitteiden saavuttamiseksi.
Opintojakso kehittää innovatiivisuutta, aloitekykyä, tiimityötaitoja ja verkostoitumista.
Pedagogiset toimintatavat ja kestävä kehitys
Oppiminen rakentuu luennoille, tiedon synnyttämisen ja jakamiseen ryhmässä sekä henkilökohtaisen lukuohjelmaan.
Jaksolla pidetään aloitus- ja lopputentti jakson keskeisistä teemoista.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetus 8x3h = noin 25h
Tiedonhaku ja kartoitus 50h
Case-tehtävät noin 30h
Tentteihin valmistautuminen noin 20 h
Sisällön jaksotus
• Digitaalisen markkinan piirteitä
Verkkosivuston merkitys
• Liikenteen luominen sivustolle (SEO, SEM)
Sosiaalisen median hyödyntäminen
• Sisällön luominen sivustolle
• Sivustonanalytiikan hyödyntäminen
Tammikuu - huhtikuu 2023
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioitavat case-tehtävät 3 kpl
Henkilökohtainen tentti 2 kpl
Lisäksi suppeita ennakkotehtäviä
Hylätty (0)
Opiskelija ei
- ymmärrä digitaalisen ympäristön erityispiirteitä tai mahdollisuuksia
- osaa alan termistön perusteita
- osoita halua oppimiseen ja oman ammattitaidon kehittämiseen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet
- osaa hahmottaa sen tarjoamia mahdollisuuksia
- tietää millä keinoilla verkkosivustolle luodaan liikennettä ja sitoutumista
- osaa hakea internetistä markkinointia tukeviä välineitä ja tietoa
- ymmärtää hyvän sisällön merkityksen
- ymmärtää analytiikan tarjoamat mahdollisuuudet
- ymmärtää konversion käsitteen ja konversion kehittämisen merkityksen
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää digitaalisen ympäristön erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä yksittäisen yrityksen tarpeisiin sopivasti
- osaa soveltaa eri tapoja liikenteen luomiseksi sivustolle
- osaa käyttää oma-aloitteisesti ja luovasti sivuston tasoa ja kampanjoiden laatua kehittäviä mittareita ja muita nettityökaluja
- osaa luoda eri sivustoille ja yrityksille sopivaa sisältöä ja jakaa sitä sopivissa kanavissa
- tunnistaa mielekkäitä analyysin kohteita sivustolla ja kampanjoissa ja ehdottaa niihin parannuksia
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tason 3-4 osaaminen,
minkä lisäksi osaa soveltaa opintojakson tietoa ehdottamalla erilaisiin tarpeisiin ja erilaisille yrityksille toimivia ratkaisuja kokonaisvaltaisesti.