Yritysviestintä (3 op)
Toteutuksen tunnus: KH00CB14-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
09.12.2022 - 19.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
09.01.2023 - 26.04.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tekniikka ja liiketoiminta
- Toimipiste
- Kupittaan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Sisältö
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tietää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy kirjoittamaan yritysviestinnän erilaisia tekstejä tehtävänannon mukaisesti. Hän osallistuu lähiopetukseen ja neuvotteluun osittain.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun aktiivisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä huolellisesti. Opiskelija asennoituu opintojaksoon erittäin positiivisesti ja tavoitteellisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun niin, että hän tuo keskusteluun uusia ja merkityksellisiä näkökulmia.