Business Communication (3 cr)
Code: KH00CB14-3003
General information
- Enrollment
-
09.12.2022 - 19.01.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.01.2023 - 26.04.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Logistics
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.
Content
- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija tietää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy kirjoittamaan yritysviestinnän erilaisia tekstejä tehtävänannon mukaisesti. Hän osallistuu lähiopetukseen ja neuvotteluun osittain.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun aktiivisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä huolellisesti. Opiskelija asennoituu opintojaksoon erittäin positiivisesti ja tavoitteellisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun niin, että hän tuo keskusteluun uusia ja merkityksellisiä näkökulmia.