Siirry suoraan sisältöön

Yritysviestintä (3 op)

Toteutuksen tunnus: KH00CB14-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

09.12.2022 - 19.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.04.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tekniikka ja liiketoiminta

Toimipiste

Kupittaan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketoiminnan logistiikan koulutus

Opettaja

  • Laura Nurminen

Ryhmät

  • PLILOS21B
    PLILOS21B
  • PLILOS21A
    PLILOS21A

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• laatia virallisia asiakirjoja, kuten tarjouspyyntö ja tarjous
• hoitaa reklamaatiotilanteet vastaanottajakeskeisesti
• varmistaa, että tiedonkulku on yritysviestinnässä sujuvaa
• kehittää henkilökohtaisia vuorovaikutustaitojaan erilaisissa esiintymis- ja keskustelutilanteissa
• mukauttaa viestintäänsä tilanteen mukaan ja ottaa toisen osapuolen mahdollisimman hyvin huomioon
• valmistautua, osallistua, johtaa ja arvioida sekä saattaa päätökseen erilaisia keskusteluja.

Sisältö

- Asiakirjan kieli-, tyyli- ja ulkoasuvaatimukset
- Liikekirjeet (tarjouspyyntö, tarjous, tilaus ja vahvistus)
- Reklamaatiotilanteet
- Tiedotteet
- Kutsut, esityslistat, muistiot ja pöytäkirjat
- Keskusteluun ja esiintymiseen valmistautuminen
- Neuvottelun ja kokouksen kulku ja tekniikat
- Päätöksenteko ja argumentointi
- Nonverbaalisen viestinnän merkitys

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija tietää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy kirjoittamaan yritysviestinnän erilaisia tekstejä tehtävänannon mukaisesti. Hän osallistuu lähiopetukseen ja neuvotteluun osittain.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä. Opiskelija asennoituu opintojaksoon positiivisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun aktiivisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija tietää ja ymmärtää, mitä yritysviestintä merkitsee. Hän pystyy suunnittelemaan ja kirjoittamaan tehtävänannon mukaisia yritysviestinnän tekstejä huolellisesti. Opiskelija asennoituu opintojaksoon erittäin positiivisesti ja tavoitteellisesti sekä osallistuu lähiopetuksen työskentelyyn ja neuvotteluun niin, että hän tuo keskusteluun uusia ja merkityksellisiä näkökulmia.